hoe zijn jullie begonnen
Moderator:Beheerders
-
beste mensen
ik ben nieuw en wil beginnen met downhillen,ik zou dus graag weten wat jullie eerste aanraking was met downhill,hoe jullie begonnen zijn met downhillen,en wat jullie eerste bike is/was
alvast bedankt
ik ben nieuw en wil beginnen met downhillen,ik zou dus graag weten wat jullie eerste aanraking was met downhill,hoe jullie begonnen zijn met downhillen,en wat jullie eerste bike is/was
alvast bedankt
ik ben niet verandwoordelijk voor schrijffouten
Re: hoe zijn jullie begonnen
My story:
Voordat ik met DH begon, heb ik iets van 5 jaar xc gereden. Dit ging vervelen en ik heb een tijdje niet veel gedaan. Na wat filmpjes voor de lol op het welbekende Youtube, kwam ik erachter dat er ook zoiets als downhill / freeride bestond.
Dus ik op internet op zoek naar welke bike ik nodig had. Zo ben ik aan mn hardtail (Specialized P2) gekomen.
3 maanden later had ik de mogelijkheid (vanwege een aanbieding en het feit dat mn ouders meebetaalden) om een DH bike (Specialized Big Hit 3) aan te schaffen. Dit was november vorig jaar.
Intussen had ik me bij de locale freeriders / downhillers gevoegd die ik via forums gevonden had en toen in april Winterberg openging, zijn we er met z'n allen heengegaan. Sindsdien ben ik verslaafd en bike ik (bijna) elke dag.
Downhillen zit er hier niet in natuurlijk, maar trips als Groningen, Dortmund en Winterberg heb ik dit jaar veelvuldig meegemaakt, zoals ook de IXS Cup in W'berg in mei.
De eerste keer in Winterberg brak het zweet me uit bij het zien van de DH. Als je dan in de Alpen bent geweest lijkt diezelfde baan kinderspel.
Op vakantie in Portes du Soleil ben ik een paar dagen een bike gehuurd en heb ik met Fransen en Belgen die ik ter plekke ben tegengekomen een paar fantastische tijd gehad
.
En dan zijn er nog wat tips als 'eerst keertje een bike huren' en 'met HT beginnen (althans als je nog niet aan freeride doet', maar als je de zoek-functie gebruikt is daar genoeg over te vinden.
En: geef niet meteen €3000 euro uit aan een bike, maar zoek wat in het 2de hands circuit, dat kan je een heleboel geld schelen. Betere onderdelen ga je (vaak) uiteindelijk toch kopen. Behalve dat dit superleuk is om te doen krijg je ook echt een 'eigen bike' en niet één van de tigduizend.
Ik hoop dat je hier tevreden mee bent en ik wens je veel succes met het downhillen!

Voordat ik met DH begon, heb ik iets van 5 jaar xc gereden. Dit ging vervelen en ik heb een tijdje niet veel gedaan. Na wat filmpjes voor de lol op het welbekende Youtube, kwam ik erachter dat er ook zoiets als downhill / freeride bestond.
Dus ik op internet op zoek naar welke bike ik nodig had. Zo ben ik aan mn hardtail (Specialized P2) gekomen.
3 maanden later had ik de mogelijkheid (vanwege een aanbieding en het feit dat mn ouders meebetaalden) om een DH bike (Specialized Big Hit 3) aan te schaffen. Dit was november vorig jaar.
Intussen had ik me bij de locale freeriders / downhillers gevoegd die ik via forums gevonden had en toen in april Winterberg openging, zijn we er met z'n allen heengegaan. Sindsdien ben ik verslaafd en bike ik (bijna) elke dag.
Downhillen zit er hier niet in natuurlijk, maar trips als Groningen, Dortmund en Winterberg heb ik dit jaar veelvuldig meegemaakt, zoals ook de IXS Cup in W'berg in mei.
De eerste keer in Winterberg brak het zweet me uit bij het zien van de DH. Als je dan in de Alpen bent geweest lijkt diezelfde baan kinderspel.
Op vakantie in Portes du Soleil ben ik een paar dagen een bike gehuurd en heb ik met Fransen en Belgen die ik ter plekke ben tegengekomen een paar fantastische tijd gehad

En dan zijn er nog wat tips als 'eerst keertje een bike huren' en 'met HT beginnen (althans als je nog niet aan freeride doet', maar als je de zoek-functie gebruikt is daar genoeg over te vinden.
En: geef niet meteen €3000 euro uit aan een bike, maar zoek wat in het 2de hands circuit, dat kan je een heleboel geld schelen. Betere onderdelen ga je (vaak) uiteindelijk toch kopen. Behalve dat dit superleuk is om te doen krijg je ook echt een 'eigen bike' en niet één van de tigduizend.
Ik hoop dat je hier tevreden mee bent en ik wens je veel succes met het downhillen!

Mijn eerste ontmoeting met het downhillen/freeriden begon 2 jaar terug,Ik had veel dingen over bikepark winterberg gehoord en was daar nog nooit geweest.Boekte een vakantie naar Winterberg voor een week om het vak van het downhillen en freeriden.Huurde daar fietsen,protectie had ik voor dat mijn week begon daarzo.Na een week rijden was ik helemaal weg en boekte in dat jaar vele weekendjes daar naar toe.Had de smaak te pakken.Mijn ouders wouden geen DH bak voor me kopen en ik moest zelf sparen voor 1.Heb ook veel dingen over moeten slaan en blijven sparen voor zo'n fietsen en hard werken met mijn baan,Elke maand kwam er weer salaris van mijn werk op mijn rekening gezet
.Maar naar maanden hard werken heb ik mezelf een Downhill bak aangeschaft een trek session 10 en ik ben er zeer en zeer over te spreken
.Afgelopen juni een week winterberg gedaan en dat ging heerlijk en mooi.Morgen 2 weekjes downhillen in de Harz en daar de bikeparks bezoeken.

Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life
-
- Contacteer:
Ikzelf kom van bmxen , hierbij heb je verscheidene voordelen :
Het springen met een mtb is poepsimpel als je van bmx komt
Meer stijl
Bmx tricks die je al kent.
Ook ben je gewoon van ZONDER vering te rijden waardoor je vaak smoother rijdt. Maar ik was het " kleine fietsje " zowat moe en toen zag ik dirters op xtreme sports , ff later een eerste fietsje gekocht , een 4x bakkie ! Toen een fully erbij gekocht , fully leek niks te zijn ( demo 8 '05 ) En toen ben ik maar verder met de hardtail gegaan ! TOT ik de kans kreeg om een SX trail samen te stellen , trg een fully gekocht en nu bennek dus helemaal " in-to" downhill aan het komen , doe het nu een maandje en het gaat best goed so far !
Maar kzou idd eerst een hardtail kopen ( als je die niet hebt ) en daar met leren rijden , tis nu niet dat de tracks in belgie , etc zo heftig zijn
+ je leert meer stijl aan : Een fully vergeefd vaak fouten , een hardtail niet 
Het springen met een mtb is poepsimpel als je van bmx komt
Meer stijl
Bmx tricks die je al kent.
Ook ben je gewoon van ZONDER vering te rijden waardoor je vaak smoother rijdt. Maar ik was het " kleine fietsje " zowat moe en toen zag ik dirters op xtreme sports , ff later een eerste fietsje gekocht , een 4x bakkie ! Toen een fully erbij gekocht , fully leek niks te zijn ( demo 8 '05 ) En toen ben ik maar verder met de hardtail gegaan ! TOT ik de kans kreeg om een SX trail samen te stellen , trg een fully gekocht en nu bennek dus helemaal " in-to" downhill aan het komen , doe het nu een maandje en het gaat best goed so far !
Maar kzou idd eerst een hardtail kopen ( als je die niet hebt ) en daar met leren rijden , tis nu niet dat de tracks in belgie , etc zo heftig zijn

-
-
uitgeven tot 600-700 euro
maar ik heb een mooi bikeje gevonden op 2dehands
http://www.2dehands.be/specialized-p2-2 ... pecialized
hoeveel zou ik daaraan ongeveer mogen uitgeven,hoeveel is hij nog waard
Die €400 is wel een redelijke prijs, maar als je even verder zoekt is er mooier spul te krijgen, zeker voor €700.
Maar dit is dus ook geen DH-bike, maar een HT-freerider. Is ook prima natuurlijk, maar pas dan ff je post aan, denk immers dat het bij jou niet alleen om DH gaat, wel?
Maakt het net ff wat duidelijker voor anderen.
Maar succes ermee!
Maar dit is dus ook geen DH-bike, maar een HT-freerider. Is ook prima natuurlijk, maar pas dan ff je post aan, denk immers dat het bij jou niet alleen om DH gaat, wel?

Maar succes ermee!

Bike al een tijdje ben met hardtail begonnen...toen naar Fully XC...maar vond het suf en te langzaam gaan.
Maat van me was er al wat meer bezig. dus net als zovelen weekie winterberg.
en nu op het punt een demo te kopen...al heb je in Den Haag niet veel heuvels...maar met een schep en wat energie heb ik het hiero ook wel naar mn zin...hoop dat winterberg snel weer gefixed is na die wolkbreuk daaro!
en welke bikes ik heb gehad Trek8000...Cannondale Jekkyl...Wou een een SX maar is een Demo geworden.
Cheers Rik.
Maat van me was er al wat meer bezig. dus net als zovelen weekie winterberg.
en nu op het punt een demo te kopen...al heb je in Den Haag niet veel heuvels...maar met een schep en wat energie heb ik het hiero ook wel naar mn zin...hoop dat winterberg snel weer gefixed is na die wolkbreuk daaro!
en welke bikes ik heb gehad Trek8000...Cannondale Jekkyl...Wou een een SX maar is een Demo geworden.
Cheers Rik.
Ride it like you stole it!
Ik heb zelf niet zoveel ervaring, maar denk wel dat een specialized geen slechte keuze is. alleen heeft deze fiets (standaard toch) mechanische schijfremmen. en dat is wel een groot nadeel. ik zou net als anderen zeggen even verder zoeken en mss meteen iets meer uitgeven.nieuweling schreef:uitgeven tot 600-700 euro
dead straight to live wrong
-
- Contacteer:
Groot nadeel is toch wel wat overdreven , niet ?sampers schreef:Ik heb zelf niet zoveel ervaring, maar denk wel dat een specialized geen slechte keuze is. alleen heeft deze fiets (standaard toch) mechanische schijfremmen. en dat is wel een groot nadeel. ik zou net als anderen zeggen even verder zoeken en mss meteen iets meer uitgeven.nieuweling schreef:uitgeven tot 600-700 euro

Als beginnende is het een goei fietsje , en ja het is en blijft Specialized !
Maar voor dh/fr zou ik toch voor iets anders uitkijken hoor ! Dit is meer een dirt street bakkie
-
-
-
voor een bike:Tage Touren Bike Free Ride Bike Downhill Bike Damen & Dirt Bike 24"Dirt-Kids
1/2 Tag 12,00 € 29,00 € 39,00 € 19,00 € 15,00 €
1 Tag 15,00 € 39,00 € 49,00 € 29,00 € 25,00 €
bescherming:Tage Protektoren
Brust/Rücken Protektoren
Schienbein Protektoren
Ellenbogen Protektoren
komplett komplett
+ Helm
1/2 Tag 7,00 € 4,00 € 3,00 € 12,00 € 18,00 €
1 Tag 10,00 € 6,00 € 5,00 € 20,00 € 25,00 €
Kinder
1/2 Tag 6,00 € 4,00 € 3,00 € 10,00 € 13,00 €
Kinder
1 Tag 8,00 € 6,00 € 5,00 € 16,00 € 19,00 €
Tage Safetyjacket
Erwachsene Safetyjacket
Kinder
1/2 Tag 10,00 € 10,00 €
1 Tag 15,00 € 15,00 €
Tage Integralhelm CC Helm Free Ride Helm Kinderhelm
1/2 Tag 7,00 € 4,00 € 7,00 € 3,00 €
1 Tag 9,00 € 6,00 € 9,00 € 5,00 €
sorry dat het in het duits is maar dat is de site he
www.bikepark-winterberg.de
1/2 Tag 12,00 € 29,00 € 39,00 € 19,00 € 15,00 €
1 Tag 15,00 € 39,00 € 49,00 € 29,00 € 25,00 €
bescherming:Tage Protektoren
Brust/Rücken Protektoren
Schienbein Protektoren
Ellenbogen Protektoren
komplett komplett
+ Helm
1/2 Tag 7,00 € 4,00 € 3,00 € 12,00 € 18,00 €
1 Tag 10,00 € 6,00 € 5,00 € 20,00 € 25,00 €
Kinder
1/2 Tag 6,00 € 4,00 € 3,00 € 10,00 € 13,00 €
Kinder
1 Tag 8,00 € 6,00 € 5,00 € 16,00 € 19,00 €
Tage Safetyjacket
Erwachsene Safetyjacket
Kinder
1/2 Tag 10,00 € 10,00 €
1 Tag 15,00 € 15,00 €
Tage Integralhelm CC Helm Free Ride Helm Kinderhelm
1/2 Tag 7,00 € 4,00 € 7,00 € 3,00 €
1 Tag 9,00 € 6,00 € 9,00 € 5,00 €
sorry dat het in het duits is maar dat is de site he
www.bikepark-winterberg.de
dus de gemiddelde tijd voor een dagje fun is iets van een 25(zonder body, is toch niet verpicht e??) euro ofzo? dan kan wel eens voor een keer
aangezien ik nog lang het geld niet heb voor en eigen fiets=) dan kan ik daar toch even probereen hoe en wat e
merci voor de hulp!!!
is een eigen helm(r.e.d voor dirt) ook goed?? dan hoef ik alleen maar knie en een fiets enzo te huren en als je een fiets huurt kan je dan op voledig het terein toegang krijgen? ik kan namelijk geen woord duits 

Aahjah.. Zupahbibss
pipi langkous->kaka kortsok XD
pipi langkous->kaka kortsok XD
ik begrijp zelf ook niet al te goed duits, maar denk wel dat het met de huur van een fiets je ook toegang hebt. maar als je wil gaan downhillen vermoed ik dat je ook best de lift gebruikt om telkens weer naar boven op de berg te geraken. al heb ik zelf geen ervaring met winterberg, maar ik zag dat je daar ook nog voor moet afzonderlijk bijbetalen.
dead straight to live wrong
-
-
-