Wie, wat, waarom? ==> stuur
Moderators:JJ, Beheerders
"Ieder rijder heeft zijn eigen voorkeur qua singlespeed / 29er onderdelen tegenwoordig.
Ik probeer een beetje een beeld te krijgen (ik zie mezelf nog steeds als beginner) welke onderdelen er op de markt zijn en wat de voordelen / beweegredenen en rij ervaring hier van is."
Laten we beginnen met het stuur, veel ontwikkeling daar bv. bos, h-bar2, blacksheep, salsa, dropbars.
Ik rij zelf nu met een mary. Ik had al een bontrager crowbar met flink veel backsweep maar zocht iets met nog meer bend. Zodat mijn polsen wat meer worden ontlast bij een vaste vork ritje. Ook wil ik het stuur lekker breed houden om wat meer hefboom te hebben.
Bij de mary hoef je geen andere stuurpen te plaatsen en is eenvoudig verkrijgbaar (voor de racy look kun je de bar nog floppen)
Ik ben er zeer tevreden over, wil miss. door stappen naar een dropbar
Graag jullie reactie of opmerkingen
Ik probeer een beetje een beeld te krijgen (ik zie mezelf nog steeds als beginner) welke onderdelen er op de markt zijn en wat de voordelen / beweegredenen en rij ervaring hier van is."
Laten we beginnen met het stuur, veel ontwikkeling daar bv. bos, h-bar2, blacksheep, salsa, dropbars.
Ik rij zelf nu met een mary. Ik had al een bontrager crowbar met flink veel backsweep maar zocht iets met nog meer bend. Zodat mijn polsen wat meer worden ontlast bij een vaste vork ritje. Ook wil ik het stuur lekker breed houden om wat meer hefboom te hebben.
Bij de mary hoef je geen andere stuurpen te plaatsen en is eenvoudig verkrijgbaar (voor de racy look kun je de bar nog floppen)
Ik ben er zeer tevreden over, wil miss. door stappen naar een dropbar
Graag jullie reactie of opmerkingen
'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst
Sport als levenskunst
Om dezelfde redenen die jij hebt (én omdat het moest van Cloxxki....
) heb ik gisteren een Salsa 17 gr backsweep erop gezet, flatbar omdat de 29'er al hoog bouwt. Eerste reactie van mij tijdens rijden, "wouw", 't lijkt wel of ik op mijn Gazelle stadsfiets fiets, zo relaxt en ontspannen zitten. Vandaag gaat hij het bos voor 100 km, eens zien of ik daarna nog zo blij ben
Erikje

Erikje
Op mijn surly (starre sjaak) heb ik al een tijd een mary-bar, bevalt tot nog toe super.
Op m'n voodoo heb ik voor de mtbchallenge in Polen (465km, 12.300Hm, 6dagen) een salsa 17gr gezet en deze is mij daar errug goed bevallen, geen greintje pijn in de handen!
(met een recht stuur krijg ik normaal al binnen 5 minuten tintelende vingers!)
Op m'n voodoo heb ik voor de mtbchallenge in Polen (465km, 12.300Hm, 6dagen) een salsa 17gr gezet en deze is mij daar errug goed bevallen, geen greintje pijn in de handen!
(met een recht stuur krijg ik normaal al binnen 5 minuten tintelende vingers!)
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€
- didadunlop
mary bar op de MTB. Nooit last gehad van tintelingen etc. Echt een verademing en lekker breed.
(BTW ik heb vannacht gedroomd dat ik een H-Bar in tweeen had gereden..
)
Midge op de Koga en das echt ideaal. Net niet te diep en je ellebogen zitten wel natuurlijker vind ik. Het lijkt me in het terrein ook lekker maar teveel gedoe met remgrepen etc.
(BTW ik heb vannacht gedroomd dat ik een H-Bar in tweeen had gereden..

Midge op de Koga en das echt ideaal. Net niet te diep en je ellebogen zitten wel natuurlijker vind ik. Het lijkt me in het terrein ook lekker maar teveel gedoe met remgrepen etc.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Wat vinden jullie hier van?
Iets minder sweep dan een mary, maar geen rise!!
http://bikesonsnow.homestead.com/oldmovie.html
Ziet er veelbelovend uit!
Op mijn Niner zal hij dan precies op de juiste hoogte komen! Yummie
Mocht je er 1 willen, ik laat er een paar over komen (geen handel, tegen kostprijs
) dus mss handig om verzend kosten te delen?
JJ
[edit] plaatje:

[/edit]
http://bikesonsnow.homestead.com/oldmovie.html
Mocht je er 1 willen, ik laat er een paar over komen (geen handel, tegen kostprijs

JJ
[edit] plaatje:

[/edit]
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Dat is toevallig, ik zag er gisteren één MTBR en dacht is dat wat voor mij?JJ schreef:Wat vinden jullie hier van?
Mocht je er 1 willen, ik laat er een paar over komen (geen handel, tegen kostprijs) dus mss handig om verzend kosten te delen?
JJ
Lijkt een beetje op een On-One Fleegle.
Die Shim begrijp ik alleen niet want die is 25.4, is het stuur dan over de hele lengte even dik?
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Wat ik er van begrijp is het gewoon gebogen uit een pijp met 1 diameter (is dat niet 22.2mm dan?). Hieromheen die Shim geeft de gewenste dikte.
JJ
JJ
Is ook een leuk stuurtje, en van staal!sneeuwpop schreef:Iemand tovallig ook al enige ervaring opgedaan met de Surly 'torsion bar' (15gr 666mm)??? En is het een matte finish, of is het een mooie gepolijstte versie?
Vraag het MarinTi die heeft er een te koop:
http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=34300
Ik heb de Mary, Fleegle, Salsa 11 en 17º, Zoom , LiTech, Jones H-Bar en misschien nog wat "rare" MTB sturen geprobeerd.
Salsa 17º is echt het fijnste stuur onder 200g, de XC klasse zeg maar. Zo veel beter dan 11º. Maar meer is beter tot aan 50º ofzo. Dus de FloWing aangekondigd met een beetje rise lijkt me ideaal. Breder en platter dan de Mary, en lichter. Moet een handpositie toe gaan voegen tov Mary ook denk ik.
Fleegle is overdreven lomp, al is hij natuurlijk in te korten. je hebt wel een kortere stuurpen nodig.
H-Bar is een heerlijk singlespeed stuur.
Salsa 17º is echt het fijnste stuur onder 200g, de XC klasse zeg maar. Zo veel beter dan 11º. Maar meer is beter tot aan 50º ofzo. Dus de FloWing aangekondigd met een beetje rise lijkt me ideaal. Breder en platter dan de Mary, en lichter. Moet een handpositie toe gaan voegen tov Mary ook denk ik.
Fleegle is overdreven lomp, al is hij natuurlijk in te korten. je hebt wel een kortere stuurpen nodig.
H-Bar is een heerlijk singlespeed stuur.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
De Titec is in geometry identiek aan het origineel. De dingen die anders zijn:
- hij heeft rise
- hij heeft forward sweep zodat je met een zelfde stuurpen kunt werken als met een normale flat bar/riser
- hij is van alu
Al deze dingen samen maken dat de Titec:
- 3 x zo goedkoop is
- 3 x zo lelijk is
- iets minder comforabel is
- net zo fijn zit
Al met al een stuur voor mensen die H-bar comfort willen, niet $300 voor een stuur neer willen leggen EN schijt hebben aan de looks van hun stuur

JJ
- hij heeft rise
- hij heeft forward sweep zodat je met een zelfde stuurpen kunt werken als met een normale flat bar/riser
- hij is van alu
Al deze dingen samen maken dat de Titec:
- 3 x zo goedkoop is
- 3 x zo lelijk is
- iets minder comforabel is
- net zo fijn zit
Al met al een stuur voor mensen die H-bar comfort willen, niet $300 voor een stuur neer willen leggen EN schijt hebben aan de looks van hun stuur

JJ
Looking good, heb je een site met wat meer info? (geen ander stem nodig? prijs?)MarinTi schreef:Love Handles, steel made in the usa![]()
Kom niet verder met googelen met lovehandels bedoelen zi iets anders. Yeah I got them

'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst
Sport als levenskunst
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Ze zijn gister aangekomen:

In vergelijking met de OnOne Mary:

Effectief komt ie dus iets meer terug dan de Mary, dus het zou kunnen dat je een iets langere stuurpen nodig hebt als je hem helemaal aan het eind rijdt.
Ik heb ze allebei gister gewogen, Mary zit op 311 gram, de FloWings op 308 gram, inclusief de shim.
Is in totaal geen goedkoop stuur, inclusief verzenden en douane kosten 64 Euro... Maar ik denk dat het fijn gaat rijden, zeker zonder die vervelende rise!!
Er komt een tweede batch aan (de eerste serie is geheel uitverkocht) en dan zal er ook een versie met rise zijn.
Specs:
27 degree Back Sweep
4 degree Up Sweep
27" (686 mm) Width
7.5" (190 mm) Grip
3.5" (89 mm) Center
0.78" (20 mm) Forward Offset
0" (0 mm) Rise
1" (25.4 mm) Clamp Diameter
JJ

In vergelijking met de OnOne Mary:

Effectief komt ie dus iets meer terug dan de Mary, dus het zou kunnen dat je een iets langere stuurpen nodig hebt als je hem helemaal aan het eind rijdt.
Ik heb ze allebei gister gewogen, Mary zit op 311 gram, de FloWings op 308 gram, inclusief de shim.
Is in totaal geen goedkoop stuur, inclusief verzenden en douane kosten 64 Euro... Maar ik denk dat het fijn gaat rijden, zeker zonder die vervelende rise!!
Er komt een tweede batch aan (de eerste serie is geheel uitverkocht) en dan zal er ook een versie met rise zijn.
Specs:
27 degree Back Sweep
4 degree Up Sweep
27" (686 mm) Width
7.5" (190 mm) Grip
3.5" (89 mm) Center
0.78" (20 mm) Forward Offset
0" (0 mm) Rise
1" (25.4 mm) Clamp Diameter
JJ