opbouwen wedstrijdbike
Moderators:JJ, Beheerders
Voor 2008 moet er weer een nieuwe bike komen. Nu vroeg ik me af waarmee de bike op te bouwen. Sommige parts heb ik al in huis.
Wat ik ongeveer ingedachte had.
Frame; Kona of Specialized M5
vork; Reba (heb ik al)
wielen; crossmax SL of SLR of toch maar iets anders?????
remmen; marta of juicy carbon??????
crank; race face deus (heb ik al)
stuur; race face next carbon (heb ik al)
balhoofd; chris king
stuurpen; deus of thomson?
zadelpen; deus of thomson?
banden; nobby en rr (heb ik al)
pedalen; crank brothers (heb ik al)
shifters; x.9 (heb ik al)
derailleur voor; xtr
derailleur achter; x.9 (heb ik al)
cassette; ultegra 27(heb ik al)
ketting; sram 990 (heb ik al)
De grootste vraagtekens staan bij mij nog bij de remmen en de wielen.
Wat ik ongeveer ingedachte had.
vork; Reba (heb ik al)
wielen; crossmax SL of SLR of toch maar iets anders?????
remmen; marta of juicy carbon??????
crank; race face deus (heb ik al)
stuur; race face next carbon (heb ik al)
balhoofd; chris king
stuurpen; deus of thomson?
zadelpen; deus of thomson?
banden; nobby en rr (heb ik al)
pedalen; crank brothers (heb ik al)
shifters; x.9 (heb ik al)
derailleur voor; xtr
derailleur achter; x.9 (heb ik al)
cassette; ultegra 27(heb ik al)
ketting; sram 990 (heb ik al)
De grootste vraagtekens staan bij mij nog bij de remmen en de wielen.
Re: opbouwen wedstrijdbike
Waarom de keuze tussen die frames?goofy2 schreef:
Welke eisen had je hieraan gesteld? Ik heb namelijk nog in mijn achterhoofd dat je je vorige speci-frame hebt verkocht...
Ligt eraan wat de rest van het team wil een ander merk zou evt. ook mogelijk zijn. Het frame moet een race frame zijn en een ht.
De M5 die ik had beviel goed maar is inderdaad weer verkocht. Voor volgend jaar wil ik graag een 2008 model. En dat zou ook zo weer een specialized kunnen worden.
De rest van de parts zoek ik zelf een beetje bij elkaar en is niet zo team afhankelijk. Op dit moment ben ik aan het speuren voor remmen. Gisteren kon ik nieuwe marta's 2004 sl kopen voor 250,- Ik heb ze laten liggen. Wat is eigenlijk het verschil met de marta's van 2004 te opzichte van de 2008 modellen?
De M5 die ik had beviel goed maar is inderdaad weer verkocht. Voor volgend jaar wil ik graag een 2008 model. En dat zou ook zo weer een specialized kunnen worden.
De rest van de parts zoek ik zelf een beetje bij elkaar en is niet zo team afhankelijk. Op dit moment ben ik aan het speuren voor remmen. Gisteren kon ik nieuwe marta's 2004 sl kopen voor 250,- Ik heb ze laten liggen. Wat is eigenlijk het verschil met de marta's van 2004 te opzichte van de 2008 modellen?
Reba voorvork waar ik erg blij mee ben. Het is mijn eerste echte voorvork.Sven schreef:Zeer nice!
Ik zie sowieso een RF deus crank, overige speccies?
Daarnaast de ultieme remmen. Namelijk Avid Ultimate. oa gekozen vanwege het kleine achter schijfje.
Op de wielen is een beetje bezuinigd. Maar met 717 en xt naven icm revolution spaken heb ik toch wel een mooi setje en nog redelijk licht ook.
De stuur en pen combi is een toevalligheid. Eerst kwam het stuurtje. Voor 39 euro kon ik een nieuwe race face next niet laten liggen. De pen is een richtey axis niet de "carbon" versie. Want die is nep. (alu met carbon dekkie)
Daarnaast nog een paar tweede hands parts. Thomson zadelpen. TT 135gram zadel.