1. Fiets net inelkaar gezet, wil wel rijden.
2. Geen mogelijkheid om de stuurbuis netjes af te snijden.
3. Geen zin om de stuurbuis netjes af te snijden, want weet nog niet welke hoogte lekker rijd.
4. Niet genoeg spacers in huis om het uitstekende deel te overbruggen.
5. Wel een plethora aan gereedschap in huis.
6. Een zadelklem van 29.8 (30mm mag ook) 'over'.
De oplossing:
1. Pak een 8mm stuk schroefdraad (minstens even lang als je stuurbuis +15cm) en 2 moeren en ringetjes voor de moeren (ringen moeten wel redelijk dik zijn)
2. Pak 2 doppen uit je doppenset. Voor mij passte 24mm mooi op de onderkant van mijn J2 en 27mm passte mooi op mijn stuk afvoerbuis.
3. Pak ~15cm (ligt een beetje aan je stuurbuis lengte, en de hoogte van je frame waar de stuurbuis doorheen gaat) lange 40mm rioleringsbuis (of een ander stuk buis wat makkelijk over je stuurbuis past).
4. Zet het in deze volgorde in elkaar op de schroefdraad die door je stuubuis zit:
Code: Selecteer alles
1. Moer
2. Ringetje
3. Dop 27mm
4. 15cm Buis
5. Zadelklem
6. Balhoofd & frame & vorkbrug
7. 24mm dop
8. Ringetje
9. Moer
Zodra je dit gedaan hebt kan de zadelpenklem aandraaien en je balhoofd zit vast.
Dan kan je je stuur monteren op de desgeweste hoogte, en later ook nog hoger of lager, naar eigen inzicht. Je kan daarna de stuurbuis op maat zagen en het correcte aantal spacers kopen.
Idee: Sheldon Brown (las iets soorgelijks ergens op zijn pagina's, maar kan het niet meer vinden)
Uitvoering: Rob.