Las ik vanochtend in de krant...
En dat in onze bossen!

Ik weet dat hier mensen uit Denekamp & Omgeving komen, U bent gewaarschuwd!
Groeten,
Daan
Moderator:Beheerders
Maar dit is geen wandelaars forum...Steelboy schreef:Als dit een wandelaars forum was, had er ipv crossmotoren waarschijnlijk mountainbikers gestaan... dus laten wij niet met vingers gaan wijzen...
Ik heb met niemand moeite en hou met iedereen rekening (lees rustig fietsen als er ruiters aankomen, wandelaars groeten etc). Maar motorcrossers zijn een heel ander verhaal. Veel herrie, veel schade, weinig meelevendheid met andere bosgebruikers.Als dit een wandelaars forum was, had er ipv crossmotoren waarschijnlijk mountainbikers gestaan... dus laten wij niet met vingers gaan wijzen...
kan jij mij een percentage noemen bebouwd/onbebouwd?Nederland is te vol gebouwd.
euhh niet uit mn hoofd (had er geen rekening mee gehouden dat er ook planologen op dp zaten :) maar ik zie gewoon in omg . utrecht dat door veel nieuwbouw en nieuwe regeltjes het steeds lastiger word.didadunlop schreef:kan jij mij een percentage noemen bebouwd/onbebouwd?Nederland is te vol gebouwd.
Ik ben planoloog en ik verzeker je dat nl nog veel voller kan voordat je het verschil merkt. Het probleem is meer dat wij heel erg veel landbouwgrond hebben en weinig "wilde" gronden.
Ik denk dat jij je nu hetzelfde gedraagd als de gemiddelde geitenwollen sok die rondloopt in het bos om zijn favoriete mosje te zoeken.didadunlop schreef:Ik heb met niemand moeite en hou met iedereen rekening (lees rustig fietsen als er ruiters aankomen, wandelaars groeten etc). Maar motorcrossers zijn een heel ander verhaal. Veel herrie, veel schade, weinig meelevendheid met andere bosgebruikers.Als dit een wandelaars forum was, had er ipv crossmotoren waarschijnlijk mountainbikers gestaan... dus laten wij niet met vingers gaan wijzen...
Wanneer crossers met stille viertaktmotoren rustig door het bos tudderen mogen ze het van mij. Alleen ze verneuken het voor zichzelf. En dat doet iedereen die de ander geen ruimte laat of zijn/haar rust niet gunt.
Nou 1500 p/u.. ach ze moeten het ding toch ergens inzetten. Flitspalen zijn ook niet goedkoop. Wanneer wij ons allemaal een week aan de regels houden zodat er geen bonnen kunnen worden uitgeschreven dan is justitie waarschijnlijk failliet..Maar we doen het onszelf aan.
Hij zegt het precies... Mensen en mtbers: stel je niet aan... Te hard rijde is hetzelfde.. Dat heeft iedereen wel eens gedaan... En dan gaan aanstellen om motorcrossers die enduro gaan rijden... Nou ik moet wel zeggen er zitten me er een paas tussen. Maar er zijn ook hele normale mensen zoals MECH.. En die worden dan niet genoemd.. Dus eerst voor jullie deurtje vegen voordat jullie zo gaan oordelen aub. Motorcrossers e.d. staan meestal al niet goed bekend en met zoon nutteloze opmerkingen nog meer!Mech schreef:Ik denk dat jij je nu hetzelfde gedraagd als de gemiddelde geitenwollen sok die rondloopt in het bos om zijn favoriete mosje te zoeken.didadunlop schreef:Ik heb met niemand moeite en hou met iedereen rekening (lees rustig fietsen als er ruiters aankomen, wandelaars groeten etc). Maar motorcrossers zijn een heel ander verhaal. Veel herrie, veel schade, weinig meelevendheid met andere bosgebruikers.Als dit een wandelaars forum was, had er ipv crossmotoren waarschijnlijk mountainbikers gestaan... dus laten wij niet met vingers gaan wijzen...
Wanneer crossers met stille viertaktmotoren rustig door het bos tudderen mogen ze het van mij. Alleen ze verneuken het voor zichzelf. En dat doet iedereen die de ander geen ruimte laat of zijn/haar rust niet gunt.
Nou 1500 p/u.. ach ze moeten het ding toch ergens inzetten. Flitspalen zijn ook niet goedkoop. Wanneer wij ons allemaal een week aan de regels houden zodat er geen bonnen kunnen worden uitgeschreven dan is justitie waarschijnlijk failliet..Maar we doen het onszelf aan.
Als wij enduro gaan rijden met de motor in het bos, houden wij natuurlijk rekening met anderen. Stapvoets rijden bij wandelaars en fietsers. stoppen en motor uit bij paarden. Nooit hebben wij problemen met anderen op misschien die geitenwollen sok en een wielrenner die denkt dat hij een mountainbiker is en dus is het bos alleen van hem.
Natuurlijk rijdt er ook altijd wel ergens er een rond als een mongool die schijt aan alles heeft, maar die zijn er op de mountainbike ook genoeg. En daar zeiken die wandelaars dan weer over.
En ik weet niet of je oud genoeg bent en het je realiseerd dat er in omgeving uden al meer dan 30 jaar gereden wordt met motoren en 80% van jouw mooie mountainbike paden al die jaren open zijn gehouden doordat er met motoren gereden is.
En dat er nu meer gecontroleerd wordt is hetzelfde elk jaar als het weer wat beter weer wordt. Kunnen ze weer spannende stukjes in de krant zetten dat er wat aan gedaan wordt, iedereen weer blij, en een maand later hoor je niemand meer.
dus omdat de motorrijders dat gedaan hebben hebben ze nu het recht op die paden? Dat is helaas een drogreden.En ik weet niet of je oud genoeg bent en het je realiseerd dat er in omgeving uden al meer dan 30 jaar gereden wordt met motoren en 80% van jouw mooie mountainbike paden al die jaren open zijn gehouden doordat er met motoren gereden is.
als je mijn post lees zie je staan dat ik geen moeite heb met motorrijders die zich gedragen en onder strenge voorwaarden. Dit omdat crossen schadelijker is.Ik denk dat jij je nu hetzelfde gedraagd als de gemiddelde geitenwollen sok die rondloopt in het bos om zijn favoriete mosje te zoeken.
Alleen kom ik beschaafde motorrijders nooit tegen. Alleen herrie makende, zand spuitende asociale teringlijers, die een paar kilometer verderop een crossbaan hebben liggen waar ze zich waarschijnlijk legaal kunnen uitleven. Dat moest er even uit.Als wij enduro gaan rijden met de motor in het bos, houden wij natuurlijk rekening met anderen. Stapvoets rijden bij wandelaars en fietsers. stoppen en motor uit bij paarden
Echter deze discussie aangaan is compleet nutteloos en wij (enduro rijders) zullen hem helaas 9 vd 10 afleggen.
zo praat jij over crossers.. Maar als je weet wat enduro nu precies inhoud dan ging je deze 'domme' praat denk ik niet uiten...didadunlop schreef:dus omdat de motorrijders dat gedaan hebben hebben ze nu het recht op die paden? Dat is helaas een drogreden.En ik weet niet of je oud genoeg bent en het je realiseerd dat er in omgeving uden al meer dan 30 jaar gereden wordt met motoren en 80% van jouw mooie mountainbike paden al die jaren open zijn gehouden doordat er met motoren gereden is.
als je mijn post lees zie je staan dat ik geen moeite heb met motorrijders die zich gedragen en onder strenge voorwaarden. Dit omdat crossen schadelijker is.Ik denk dat jij je nu hetzelfde gedraagd als de gemiddelde geitenwollen sok die rondloopt in het bos om zijn favoriete mosje te zoeken.
Alleen kom ik beschaafde motorrijders nooit tegen. Alleen herrie makende, zand spuitende asociale teringlijers, die een paar kilometer verderop een crossbaan hebben liggen waar ze zich waarschijnlijk legaal kunnen uitleven. Dat moest er even uit.Als wij enduro gaan rijden met de motor in het bos, houden wij natuurlijk rekening met anderen. Stapvoets rijden bij wandelaars en fietsers. stoppen en motor uit bij paarden
Ik ben een paar keer op een haar na aangereden door die gasten (en quad rijders) die dan ook nog eens een dikke vinger geven naar mij. De eerste motorrijder die ik tegenkom die zich gedraagt zal ik vriendelijk groeten. Helaas moet ik die nog tegenkomen. Dit in tegenstelling tot de andere bosgebruikers die ik vaker vriendelijk tegenkom.
Echter deze discussie aangaan is compleet nutteloos en wij (enduro rijders) zullen hem helaas 9 vd 10 afleggen.
Yups en dat komt helaas door de rotte appels. De impact van die paar rotte MTB-ers is gewoon niet zo groot als de impact van een paar rotte crossers.
edit: Er moet me wel van het hart dat ik de laatste maanden weinig crossers gezien heb.
Als je niet inziet dat ik het hier heb over crossers in het bos waar ze niet mogen dan zou ik eens goed kijken naar wat ik schrijf en bedoel voordat je reageert.En het vooroordeel van dat je nog geen normale motorrijder hebt gezien is natuurlijk onzin.
zoals al eerder aangegeven zijn behaalde resultaten uit het verleden geen garantie voor de toekomst. Daarmee gooien is een drogreden. Zal ik de Wet van Godwin inzetten?alle super lekkere singletracks waar wij op rijden, door wie werden die origineel gemaakt ?
Ja dat is ook het probleem. Ik geef zelf aan dat er van mij veel kan en mag.En toch doen (de meesten van) jullie precies hetzelfde bij motorrijders.
Waarom die vooroordelen? niet iedereen is hetzelfde hoor
didadunlop schreef:Ja dat is ook het probleem. Ik geef zelf aan dat er van mij veel kan en mag.En toch doen (de meesten van) jullie precies hetzelfde bij motorrijders.
Waarom die vooroordelen? niet iedereen is hetzelfde hoor
Echter veel mensen gooien hun eigen ramen in. In dat opzicht heeft het mountainbiken zich goed geweerd met als resultaat vaste routes en veel meer aanzien en respect. Kijk maar eens wat Stainless Styles voor elkaar heeft gekregen met de Filthy Shores. Respect dat dat nu kan.
Alleen motorische sporten hebben een lawaai en schade component welke gewoon zeer zwaar meetelt.