Links het frame, rechts de Fox vork:

2 dingen kloppen nog niet: De zadelpen heb ik geleend omdat de Raceface Next SL nog niet binnen was en de stuurpen is een tijdelijk model terwijl ik op de Ritchey WCS carbon wacht. De zadelklem is eigenlijk goud, maar ik vind blauw mooier, dus die gaat er ook een keertje komen.
Een kleine review: Tijdens de toertocht van Nuenen 'Het dak van Brabant' heb ik de fiets voor het eerst uitgeprobeerd. Hij stuurt zoiets als mijn Rocky, scherp maar niet nerveus. De achterbrug voelt wat stugger aan, maar soms ook niet. Zeg maar, stug als het moet, maar soepel als je het kunt gebruiken. Ik vind de pro-pedal een overbodige toevoging op dit frame, bij staand klimmen veert de demper iets van 2mm, dus dat is te verwaarlozen, maar met pro-pedal op standje '1' (minste pro-pedal) wordt de achterkant zo hard dat het niet meer comfortabel is. En na 7 jaar fully rijden ben ik vergeten hoe je soepel met een hardtail onderweg moet zijn, dus op de weg vind ik het ook niks. Maar goed dat je het uit kunt zetten, hehe.
In de route van Nuenen zit de afvalberg 'de Razob' en voor de toertocht mag je hem andersom rijden, waardoor er 2 erg steile klimmetjes inzitten. Deze krengen zijn echt iets van 20 of 30 graden steil omhoog. En ondanks dat er altijd wel iemand voor je afstapt omdat ze het niet halen, ben ik beide klimmetjes omhoog gekomen. Dat lukte met de Rocky ook wel, maar het ging net wat handiger met de Titus als ik eerlijk ben. Ik had geen goede benen omdat ik gisteren nog om 02:00 (euh, vandaag) bezig was met de fiets en dus weinig geslapen had (en de dag ervoor ook al moe van het op en neer rijden naar Duitsland) dus dat helpt niet als je een inspanning moet doen. Voor de rest merk je weinig van de achtervering, precies zoals ik het wil.
De echte vuurdoop komt een keer in Malmedy. De route die wij altijd rijden gaat over een stuk wat vergeven is van de wortels en stenen. Als ie daar god vooruit komt is het een goeie. Maar ik ga er vanuit dat ik niks geks tegen kom.
Oja, bij binnenkomst werd ik aangehouden door iemand die mijn fiets wel eens nader wou onderzoeken, want zoiets moois zag ie niet vaak Hij kende het merk wel overigens.