Als ik het goed bekijk raakt de schijf het blokje aan de kant van de discmount bij sommige plekken in zijn omwenteling en bij de rest van de schijf loopt hij vrij. En er zit ruim genoeg ruimte tussen de schijf en het andere remblok ten allen tijden.
Is merk niet duidelijk dat ik er langzamer door ga maar het geluid is heel vervelend, en erg duidelijk/luid. Er zitten geen spacers tussen de rem en het frame, en de zuigers steken niet uit.
De schijven zijn helemaal recht, en dit probleem kan zijn ontstaan na een crash die ik vol op het achterwiel lande en mijn cranks en zadel verboog, en in de Kona Coiler komt standaard een Deore achternaaf

Kan het dus zijn dat de naaf gewoon nog werkt maar dat er iets verbogen is waardoor de schijf niet perfect meer rondloopt maar de band en velg wel?
Of is dit een bekend HAYES probleem en moet ik iets afvlakken? Of komt dit tot zekere mate bij elke schijfrem voor?
Ik heb meer gelezen over aanlopende HAYES remmen maar ontluchten, de en re monteren hebben nooit geholpen, het begint nu echt vervelend te worden en ik wil het opgelost hebben, elk advies is welkom, maar niks als HAYES is schijtzooi en gooi et maar weg, dat is misschien een tweede optie

Thanks,
Semy