V-brake nokjes

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Rubenio
V-brake nokjes

Bericht door Rubenio » wo nov 01, 2006 8:24 pm

Hey,

Ik heb een frame met op de achterbrug montage voor v-brake en schijfrem alleen ik ga schijfrem rijden en heb de v-brake nokjes er al uitgedraaid.
Alleen ik wil de gaatjes graag dicht hebben.Op bikemotion zag ik wil een soort dopjes van lizard skins.Waar haal ik die vandaan en kan ik er niet gewoon een soort imbus indraaien??

Greetz rubenio

Orbea

Bericht door Orbea » do nov 02, 2006 12:27 pm

Er zijn hiervoor verschillende oplossingen.

Zoals je zelf al noemde de inbusbouten maar let wel dit is een grote maat en een grote vierkante kop hierop is niet mooi. ik heb eens voormijn voorvork twee mooie bouten gehad met een kleine ronde kop en inbus maar betaalde ook een mooie prijs van 2.50 per bout.
sommige leranciers zetten dergelijke mooie aluminium bouten standaart in de frames wanneer geleverd word met disc brakes.

de dopjes van lizardskins zijn los leverbaar evenals dopjes van marzochi, kabelgeleiders die in de nokken passen van marzochi, bbb heeft bouten die passen incl een kabelgeleider die wel of niet gemonteerd kan worden achter de bout. ook worden hier dopjes geplaatst door de leveranciers bij disc brakes.

je lbs moet hiervoor iets kunnen leveren..

Greetzz en succes met t vinden
Specialize Epic S-works M10 Fact Carbon Custom de luxe
Orbea custom full XTR'07 4SALE
Orbea custom Ultegra/Dura-ace '05
Gazelle Lite Hybride suprieur XT'07
Panasonic DX-2000

Sven

Bericht door Sven » do nov 02, 2006 12:42 pm

Voor €4,95 bij bike2build.

Dan heb je ze gelijk voor in het frame en in je voorvork. Gewoon ff kijken bij "Remmen schijf" en dan bij "Merk-Parts".

Succes!
Laatst gewijzigd door Sven op do nov 02, 2006 12:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Rubenio

Bericht door Rubenio » do nov 02, 2006 12:42 pm

dank j,

ik heb net hope kabelgeleiders gekocht die je in de 10mm gaten kunt draaien.

Plaats reactie