Santa Cruz Blur/ voorvork

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
rolf
Santa Cruz Blur/ voorvork

Bericht door rolf » di okt 31, 2006 5:00 pm

Beste medebikers,

het volgende..

Ik heb een SC blur frame (ouder model, classic) en wil daar een niet te zware vork in hebben. Sid zou er ook in kunnen, maar zou ook wel iets stijver een keer willen proberen.

Nu kwam ik een fox f100 tegen. Maar mijn vraag is werkt dit met de achtervering? Ik heb al eens een epic (eerdere modelllen) gehad en vond het behoorlijk irritant dat de vering zo onvoorspelbaar leek.

Hebben jullie ervaring met een fox f100 in een full suspension?

Alvast bedankt,

Rolf

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » di okt 31, 2006 5:10 pm

Fox F100 is een lekkere vork hoor, goede demping, voldoende stijf, goed instelbaar. In denk dat het in een Blur een prima vork is. Een F100 icm een fully is mijn zelf altijd goed bevallen. Een SID zou ik laten varen, te slap, te veel onderhoud en je bent geen seconde eerder bij de finish door die 150 gram.

By the way, zelf ben ik (nog meer) tevreden over een RockShox Reba Team. Heb deze nog nooit gereden in een Fully, maar ik zou deze zeker overwegen. In mijn ogen is deze nog actiever en nog beter instelbaar als een F100. Daarnaast werkt het pop-lock systeem ook erg prettig.

EDIT: Toevoeging
Ich Heisse Super Fantastisch!

zonoskar

Bericht door zonoskar » di okt 31, 2006 8:19 pm

De F100 is een doodnormale vork, maar ik krijg de indruk dat je de terra-logic uitvoering bedoeld. Right?

Plaats reactie