Welk 4X Frame zal ik nemen?

Alles over fourcross en race-georienteerde BMX fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Gast
Welk 4X Frame zal ik nemen?

Bericht door Gast » ma okt 30, 2006 2:16 pm

Ik heb alle parts nog liggen om een 2de fiets op te bouwen, nu heb ik al een Demo9 voor de downhill en zit ik er aan te denken om er een hardtail 4X fiets naast te bouwen. Wat zijn een paar goede opties want 4X ben ik (nog) niet zo in thuis :D . Wat is b.v. de 4X van Specialized?

Ik heb aan parts liggen:
-Mavic Deetrax wielen
-Hope Mono 4/6 remmen
-Truvativ Holzfeller Cranks + Bracket
-Marzocchi 66RC2x (170mm)

Wat is een leuke frameset met eventueel een demper.

bart-fmx

Bericht door bart-fmx » ma okt 30, 2006 2:37 pm

Ik denk dat voor een echte 4x fiets de onderdelen die je noemt vrij lomp zijn beetje te lomp zeg maar. Dan zou je richting een banshee morphine moeten denken.

greets bart
nothing beats cubic inches

Marklesss
Contacteer:

Re: Welk 4X Frame zal ik nemen?

Bericht door Marklesss » ma okt 30, 2006 3:46 pm

nwolsink schreef:Ik heb alle parts nog liggen om een 2de fiets op te bouwen, nu heb ik al een Demo9 voor de downhill en zit ik er aan te denken om er een hardtail 4X fiets naast te bouwen. Wat zijn een paar goede opties want 4X ben ik (nog) niet zo in thuis :D . Wat is b.v. de 4X van Specialized?

Ik heb aan parts liggen:
-Mavic Deetrax wielen
-Hope Mono 4/6 remmen
-Truvativ Holzfeller Cranks + Bracket
-Marzocchi 66RC2x (170mm)

Wat is een leuke frameset met eventueel een demper.

4Xers van Specialized zijn de P bikes en de SX Supercross, maar de sx is niet in europa te krijgen.

Wil je hem full-on fourcross opbouwen heb je andere wielen/vork "nodig" en de remmen kunnen op zich wel maar een xc remmetje voldoet al.

Past dit niet beter onder fourcross/fietscross?
:: Turner DHR / Turner 4X / Turner Flux ::

BiKeRbOi
Contacteer:

Re: Welk 4X Frame zal ik nemen?

Bericht door BiKeRbOi » ma okt 30, 2006 4:05 pm

nwolsink schreef:-Marzocchi 66RC2x (170mm)
die zou ik als ik jou was inruilen voor een 100mm vork, (bijvoorbeeld een pike, en die dan op 100 zetten) want dit is echt veels te veel voor 4x

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » ma okt 30, 2006 4:43 pm

nieuwe wielen hoeft echt niet. TE vaak zie ik in de lage landen rijders met perfect afgebouwde 4x fietsjes, en het uiteindelijk gewoon afleggen tegen een hoopje dirters met dirt fietsen.
als je echt pro gaat rijden, telt elke gram. maar op amateurniveau komt het allemaal echt niet zo nauw.

wel bij de vork ;)
120 is echt de max, beter is 80 of 100. en dan de bandjes goed hard zetten.

en voor de rest, een gewoon dirt frame of een specifiek 4X frame maakt op zicht ni zo ontzettend veel uit.

Marklesss
Contacteer:

Bericht door Marklesss » ma okt 30, 2006 4:56 pm

Drooze @ DirtE19 schreef:nieuwe wielen hoeft echt niet. TE vaak zie ik in de lage landen rijders met perfect afgebouwde 4x fietsjes, en het uiteindelijk gewoon afleggen tegen een hoopje dirters met dirt fietsen.
als je echt pro gaat rijden, telt elke gram. maar op amateurniveau komt het allemaal echt niet zo nauw.

wel bij de vork ;)
120 is echt de max, beter is 80 of 100. en dan de bandjes goed hard zetten.

en voor de rest, een gewoon dirt frame of een specifiek 4X frame maakt op zicht ni zo ontzettend veel uit.
Heb je gelijk in, maar als je mijn post leest zie je ook dat ik het over een full-on fourcross heb en nodig staat tussen "
:: Turner DHR / Turner 4X / Turner Flux ::

M@lphy

Bericht door M@lphy » ma okt 30, 2006 5:29 pm

Enkele heren die door Turner worden gesponsord rijden ook op een Specialized P-series omdat Turner geen HT maakt! :o

En enkele zwitserse heren reden in 2006 4X op GT Rucki (als in meervoud van Ruckus) terwijl ze óók op Turners zouden moeten rijden! 8)

@Drooze!

Ge hebt 't wel over 4X liefhebbers sé.

En uiteindelijk steken deze 'Dirters' ook zgn. XC parts op hun velo's ipv. Hardcore DJ parts! :evil:
RIDERS READY?

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » zo nov 05, 2006 12:11 pm

mja, je moet voor jezelf maar uitmaken wat je wil he :)

mij stoort het niet dat je je fiets helemaal uitbouwd met top of the line 4x specifieke onderdelen.
graag zelfs, altijd leuk om naar te kijken, en als je het geld hebt, waarom niet?

ik wil enkel zeggen dat het eigenlijk niet per se hoeft, en dat je ook gewoon met zeg maar doubletracks een wedstrijd kan winnen.

M@lphy

Bericht door M@lphy » ma nov 06, 2006 9:54 am

Hey Drooze,

I hear ya'!

Respect,

ps. CU tha 19th?
RIDERS READY?

Drooze @ DirtE19
Contacteer:

Bericht door Drooze @ DirtE19 » ma nov 06, 2006 10:49 am

M@lphy schreef:Hey Drooze,

I hear ya'!

Respect,

ps. CU tha 19th?
we gaan proberen in ieder geval. zien of we vervoer vinden en zo.

Gast

Bericht door Gast » wo nov 08, 2006 7:18 pm

Ik denk dat ik een Specialized SX Trail ga opbouwen, dit dan met een 110-150 voorvork. Dan heb ik een mooie allround bike waar ik ook 4X mee kan rijden, het zal iig beter gaan dan mijn Demo9 :D

Plaats reactie