Ik kreeg een reactie van WINDOWS dat mijn software illegaal zou zijn.
Beetje stom van meneer Bill Gates dat hij hier pas na 4 jaar achterkomt.
Beetje stom van mij dat ik de software up-date geinstaleerd heb.
Dus voor de mensen met een illegale windows versie,instaleer de laatste windows versie niet!
Maar mijnvraag:
Ik wil overstappen naar Linux.
Wie gebruikt hier Linux en wat zijn de ervaringen?
Beter dan Windows?
Makkelijker?
Ook makkelijk te gebruiken voor een computernoob als Het TUIG?
Graag jullie reacties!!
Linux vraag??
Moderator:Beheerders
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!
Re: Linux vraag??
Ongeveer 6 jaar linux en *BSD hierHet TUIG schreef:Ik wil overstappen naar Linux.
Wie gebruikt hier Linux en wat zijn de ervaringen?
neen, gewoon heel andersHet TUIG schreef: Beter dan Windows?
nope, zeker in het begin nietHet TUIG schreef:Makkelijker?
Als je er genoeg tijd in steekt, en bereid bent om om dingen op te zoeken hoe het werkt wel.Het TUIG schreef:Ook makkelijk te gebruiken voor een computernoob als Het TUIG?
Je kan het best beginnen met een zogenaamde "beginners distro",
met name: Suse, Fedora, Ubuntu, Kubuntu, ..
Deze distro's laten je niet zoveel keuze bij het installeren (kan wel mits de nodige ervaring) maar installeren wel gemakkelijk(er)
En vergeet alle ervaring die je opgedaan hebt,
met linux kan je weer vanaf nul beginnen, en alles opnieuw leren

Misschien kan je beter eens met een "live" distro beginnen, die draait (niet al te snel) vanaf cdrom zonder iets te installeren.
linkje van de laatste Ubuntu live versie (en indien gewenst ook op je hdd kan instaleren):
ftp://ftp.easynet.be/ubuntu-iso/6.06/ub ... p-i386.iso
- Drooze @ DirtE19
- Contacteer:
linux is leuk als je niet gehecht bent aan enige windows specifieke programma's. een hoop programma's van windows hebben een linux variant, maar een hoop ook weer niet. ik heb ook een tijdje met het idee rondgelopen, maar ben toch maar bij windows gebleven voor het gebruiksgemak.
ik heb DSL, grafpup, kubuntu, ubuntu en vectorlinux geprobeerd, waarvan vector mij toen het beste beviel. daar is ook een liveCD van, ik zou zeggen download die eens, en probeer het eerst ff een weekje of zo, dan merk je zelf wel of linux iets voor jou is.
succes!
ik heb DSL, grafpup, kubuntu, ubuntu en vectorlinux geprobeerd, waarvan vector mij toen het beste beviel. daar is ook een liveCD van, ik zou zeggen download die eens, en probeer het eerst ff een weekje of zo, dan merk je zelf wel of linux iets voor jou is.
succes!
Je kan wel Linux nemen maar volgens mij weet de topicstarter niet dat onlangs bij windows-update er een nieuw validatieprogramma wordt geinstalleerd. Alles onder het mom van het Genuine Advantage notivications systeem van Microsoft. Dit stukje software maakt elke keer als je opstart contact met microsoft, checkt de key, en je krijgt de ellende die jij beschrijft. Ik zeg niet dat ik illegaal draai maar ik heb wel onlangs een programma geinstalleerd die ervoor zorgt dat het validatieprogramma niet meer belt met microsoft. In mijn ogen is dit namelijk gewoon spyware.
Download RemoveWGA V1.02
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1429
Hoelang dit blijft werken is niet bekend. Maar reken erop dat het in de toekomst veel moeilijker wordt om illegaal te draaien. Tenminste als jij dat doet.
Systeem herstel doet niks met WGA dus daar kan je niks mee. Je blijft de melding ontvangen totdat je format c: doet of deze tool draait of een legale kopie koopt.
Download RemoveWGA V1.02
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1429

Hoelang dit blijft werken is niet bekend. Maar reken erop dat het in de toekomst veel moeilijker wordt om illegaal te draaien. Tenminste als jij dat doet.
Systeem herstel doet niks met WGA dus daar kan je niks mee. Je blijft de melding ontvangen totdat je format c: doet of deze tool draait of een legale kopie koopt.