Welke vork in een dale jekyll 700

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Maartend
Welke vork in een dale jekyll 700

Bericht door Maartend » ma jul 31, 2006 5:33 pm

Hoi

Heb dus een dale jekyll 700 met een headshok erin, maar daar ben ik niet zo tevreden over (hij klapt bij het terugveren)
Nu wil ik hem dus vervangen, iemand ervaring met vervangen door welke vork?
Ben zelf ong. 70 kilo

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » di aug 01, 2006 7:24 am

de vork klapt, daarmee bedoel je dat ie te stel terug keert in zijn begin positie? De rebound trager zetten helpt dan of dikkere olie in de vork doen.

Een nieuwe vork, elke Dale fan zal kiezen voor een Lefty, je moet wel d enodige euro's hebben liggen. Bij montage van elke niet Dale vork moet je volgens mij spacers monteren omdat de blahoofdbuis diameter van niet Dale vorken kleiner is.

Sjef

Bericht door Sjef » di aug 01, 2006 10:20 am

Zelf ben ik ook van een Fatty naar een Lefty overgegaanop mijn Jekyll: WOW :o
Kost wel een paar centen maar dan heb je ook wat! (Betekende in mijn geval ook overstappen naar schijfremmen namelijk)
Er worden er momenteel wel een paar aangeboden op onder andere mountainbike.nl. Tevens is er vraag naar een Fatty.
Verder kun je natuurlijk "iedere" vork met ongeveer 110mm veerweg overwegen. Ik weet niet of het echt speelt, maar C'dale frames zijn natuurlijk niet ontworpen met klassieke vorken in het achterhoofd. Ik kan me dus voorstellen dat je vorkkroon sneller tegen de onderbuis zal kunnen komen.

Gast

Bericht door Gast » wo aug 02, 2006 2:22 pm

Sjef schreef:Zelf ben ik ook van een Fatty naar een Lefty overgegaanop mijn Jekyll: WOW :o
Kost wel een paar centen maar dan heb je ook wat! (Betekende in mijn geval ook overstappen naar schijfremmen namelijk)
Er worden er momenteel wel een paar aangeboden op onder andere mountainbike.nl. Tevens is er vraag naar een Fatty.
Verder kun je natuurlijk "iedere" vork met ongeveer 110mm veerweg overwegen. Ik weet niet of het echt speelt, maar C'dale frames zijn natuurlijk niet ontworpen met klassieke vorken in het achterhoofd. Ik kan me dus voorstellen dat je vorkkroon sneller tegen de onderbuis zal kunnen komen.
Er hoort gewoon een Lefty in, anders moet je geen Cannondale gaan rijden

Gast

Bericht door Gast » wo aug 02, 2006 10:42 pm

-Gast- schreef:
:lol:

Ja no comment... :angelnot: ... maar ja er zijn zat aanhangers voor de normalere Fatty's vooral wedstrijdrijders. Maar ja voor het gewicht hoef je geen Fatty te nemen. Leftys zijn er ook vanaf 1250 gram. De mijne woog toen 1634 gram. Lefty dlr .2000.

Gast

Bericht door Gast » vr aug 04, 2006 6:53 pm

TheBigLjeweetwel schreef:
-Gast- schreef:
:lol:

Ja no comment... :angelnot: ... maar ja er zijn zat aanhangers voor de normalere Fatty's vooral wedstrijdrijders. Maar ja voor het gewicht hoef je geen Fatty te nemen. Leftys zijn er ook vanaf 1250 gram. De mijne woog toen 1634 gram. Lefty dlr .2000.
Fatty is ook prima, maar iets non Cannondale moet je er gewoon niet indoen.

Maartend

Bericht door Maartend » vr aug 04, 2006 10:48 pm

-Gast- schreef:
TheBigLjeweetwel schreef:
-Gast- schreef:

Fatty is ook prima, maar iets non Cannondale moet je er gewoon niet indoen.
Heb in mijn oude SuperV gewoon een Marzocchi zitten, werkt beregoed

Jumping Hansje

Bericht door Jumping Hansje » za aug 05, 2006 10:08 pm

Maartend schreef:
-Gast- schreef:
TheBigLjeweetwel schreef: Waarom niet?!?
Zie zelf het probleem niet, genoeg goede vorken om uit te kiezen en je kunt je eigen wielen/velgremmen blijven gebruiken.
Giant NRS Team.
Rocky Mountain Element.
American Eagle Lake Tahoe.

Plaats reactie