Te koop: Marzocchi 888rt '04

Schuuropruiming? Verkoop hier je fietsen en onderdelen (alleen particulieren).

Moderator:Beheerders

Braaat
Te koop: Marzocchi 888rt '04

Bericht door Braaat » vr jul 28, 2006 2:20 pm

Bij deze een marzocchi 888rt te koop van 2004 voor slechts 375,-
Ik heb er nu een paar keer mee gereden, maar toen kwam ik een shiver DC tegen, dus vandaar deze weer te koop staat Ik heb 'm een paar maanden geleden gekocht voor 400.
inclusief steekas

Gr,
Timo
Laatst gewijzigd door Braaat op zo aug 06, 2006 12:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Street-Illegal

Gast

Re: Te koop: Marzocchi 888vf '04

Bericht door Gast » za jul 29, 2006 1:07 pm

Braaat schreef:Bij deze een marzocchi 888vf te koop van 2004 voor slechts 375,-
Ik heb er nu een paar keer mee gereden, maar toen kwam ik een shiver DC tegen, dus vandaar deze weer te koop staat Ik heb 'm een paar maanden geleden gekocht voor 400.
inclusief steekas

Gr,
Timo
Ik heb ze beiden en kan niet zeggen dat de Shiver beter is dan de 888. zelfs niet al is het een vf

Braaat

Bericht door Braaat » vr aug 04, 2006 9:42 pm

nwolsink schreef:
inclusief steekas

Gr,
Timo
Ik heb ze beiden en kan niet zeggen dat de Shiver beter is dan de 888. zelfs niet al is het een vf
Gefeliciteerd.
Ik heb liever de shiverDC. Heb ik gezegd dat die beter is dan de 888?
Ik zou het op prijs stellen als er alleen mensen reageren met interesse voor de 888.
Street-Illegal

manmetfiets

Bericht door manmetfiets » za aug 05, 2006 7:16 pm

Hoevel veerweg heeft de 888 vf

Steelhead Rider

Bericht door Steelhead Rider » za aug 05, 2006 8:09 pm

Je had even geen zin om specs te posten ofzo?

Stuurbuislengte?
Veerweg?
Hoe lang gebruikt?
Foto's?
Beschadigingen?

Doe tenminste wat moeite :?

Gast

Bericht door Gast » zo aug 06, 2006 8:46 am

Braaat schreef:
nwolsink schreef:
inclusief steekas

Gr,
Timo
Gefeliciteerd.
Ik zou het op prijs stellen als er alleen mensen reageren met interesse voor de 888.
dit slaat helemaal nergens op, maw je zegt dus dat de Shiver niet beter is maar hebt hem wel liever, jij kijkt zeker teveel naar "pimp my bike".
Het gaat er in the end nog steeds om hoe goed hij fietst, niet om hoe cool ie eruit ziet.

Gast

Bericht door Gast » zo aug 06, 2006 8:46 am

Braaat schreef:
nwolsink schreef:
inclusief steekas

Gr,
Timo
Gefeliciteerd.
dit slaat helemaal nergens op, maw je zegt dus dat de Shiver niet beter is maar hebt hem wel liever, jij kijkt zeker teveel naar "pimp my bike".
Het gaat er in the end nog steeds om hoe goed hij fietst, niet om hoe cool ie eruit ziet.

Braaat

Bericht door Braaat » zo aug 06, 2006 11:47 am

Mensen,
Als het alleen ging om wat een aantal personen een betere vork vinden, waarom zouden er dan meerdere vorken bestaan? Kan het mis hebben, maar voor zover ik weet is elke persoon anders. En daarmee ook voorkeuren voor wat "beter" is.
Ik prefereer de Shiver boven een 888. Klaar.
En spaar me het ge-ouweh**r, want dit is een topic om iets te verkopen en ik geloof niet dat dit soort forum vervuiling hier op z'n plaats is.

Specs evenals foto's volgen vanmiddag.

Gr,
Timo
Street-Illegal

Braaat

Bericht door Braaat » zo aug 06, 2006 12:22 pm

Foto:
Het gaat dus om de linkervork op de foto.
Afbeelding

Veerweg 200mm
De balhoofdbuis is 20cm, maar is met een verlengstukje eenvoudig te verlengen.
Ik hebme overigens vergist in het type. Het gaat om een 888RT ipv een VF.
De vork is niet nieuw meer, dus er zitten wat gebruikssporen op. Geen noemenswaardige beschadigingen op de binnenbuizen.

Ik heb trouwens ook nog een Marzocchi fender liggen dus die wordt meegeleverd.
Street-Illegal

Braaat

Bericht door Braaat » wo aug 09, 2006 2:45 pm

geen liefhebers? Te duur? Bieden kan altijd natuurlijk.
Of ruilen tegen een lichtere (goede) vorruk.
Street-Illegal

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » wo aug 09, 2006 2:50 pm

ik wil niet heel lullig doen maar t lijkt net of ie gescheurd is bij de bevestiging van de steekas op de rechterpoot (op de foto links).

Daar bij de 2 montage schroeven lijkt een scheur te lopen.

manmetfiets

Bericht door manmetfiets » ma aug 14, 2006 12:56 pm

hey braat......

heb je al gemaild , maar heb je interesse om hem te ruilen tegen een shiver dc?

zo niet laat me dat dan weten.

Braaat

Bericht door Braaat » ma aug 14, 2006 4:12 pm

Hey man met fiets,

Ik heb je een berichtje gestuurd.

gr,
Timo
Street-Illegal

Braaat

Bericht door Braaat » ma aug 14, 2006 6:29 pm

Faxmulder schreef:ik wil niet heel lullig doen maar t lijkt net of ie gescheurd is bij de bevestiging van de steekas op de rechterpoot (op de foto links).

Daar bij de 2 montage schroeven lijkt een scheur te lopen.

Er zit wel een scheurtje in de rechter onderpoot. Ik heb 'm in de wachtrij staan op m'n werk om te fiksen. Alleen 't is nogal druk nu, dus ik weet niet hoe snel dat gemaakt kan worden.
Tis een scheur die de 2 potgaatjes met elkaar verbindt. Maar als je de steekas vanaf die kant erin steekt is het geen enkel probleem. Oorzaak is dat vermoedelijk de 1 of andere leek (lees "vorige eigenaar") die boutjes te strak heeft gedraaid.
Ik heb er in de paar maanden dat ik 'm heb, drops van 2,5 tot 4 m mee gemaakt, zonder enige problemen, of indicaties van verder scheuren.
Street-Illegal

BMax

Bericht door BMax » ma aug 14, 2006 6:52 pm

Waarom zei je dat dan niet in je eerste post? :boring:

Hoe ga je dat vermaken ?

grts

Braaat

Bericht door Braaat » ma aug 14, 2006 7:03 pm

BMax schreef:Waarom zei je dat dan niet in je eerste post? :boring:

Hoe ga je dat vermaken ?

grts
Omdat het niks voorstelt.
Maar dat wordt netjes bij ons gerepareerd. Scheur uitslijpen. Dan netjes ter plaatse voorverwarmen, TIG lassen, en plaatselijk nagloeien. Gewoon zolas het hoort dus.
Street-Illegal

Ironhorse Erik
Contacteer:

Bericht door Ironhorse Erik » ma aug 14, 2006 7:32 pm

gewoon zoals het helemaal NIET hoort.
je kunt niet nagloeien aan een gietstuk.

je bent gek als je met zon geknutselde vork gaat rijden.

en het feit dat dat stuk is zegt al veel over de vorige eigenaren.

ik zou mijn voortanden niet op het spel zetten, voor diegenen die van na mijn tijd zijn, zoek eens op Miles Rockwell die zijn voorwiel verloor uit een moto120 (cannondale) doordat de vorkpoot het begaf in 1996, en kijk eens hoe zijn knie eruit zag............

E

KillerPiet

Bericht door KillerPiet » ma aug 14, 2006 7:49 pm

Pain is weakness leaving the body

mr.Monster

Bericht door mr.Monster » ma aug 14, 2006 8:28 pm

spaar jezelf de moeite en de anderen het gevaar en laat door een vakkundig iemand nieuwe onderpoten monteren.
de sport die we met z'n allen beoefenen is al niet geheel zonder risico en als dat dan zo moet gaan... :(
met vriend groet,
"mr.monster"

kooz
Contacteer:

Bericht door kooz » ma aug 14, 2006 9:44 pm

waar gaat dit toch heen jongens..dit is weinig goed voor het vertrouwen in elkaar..tzegt al weer veel dat dit door iemand anders aangekaart moet worden..

al heb ik verder wel goede ervaringen met hem..de jrT die ernaast staat..is nu in mijn bezit..maar dit is niet zoals het hoort!

kooz

Steel Farmer
Contacteer:

Bericht door Steel Farmer » ma aug 14, 2006 10:09 pm

Normaal laat ik een discussie als dit links liggen maar ik laat me niet zeggen dat ik troep verkoop. Die vork was NIET gescheurd daar toen ik hem verkocht. Verre van zelfs anders had ik hem nooit verkocht. Dat mevrouw mij een leek noemt en verder zal me een worst wezen maar ik weet wel dat hij die vork zoiezo al voor achterlijk weinig gekocht heeft van me. (400 euro inclusief een xero flick voorwiel en achtervelg waarvan de winkelwaarde als wielset al 450 euro is) Dit door de redelijke hoeveelheid beschadigingen aan de onderpoten. Ook doordat de olie van de vork aan vervangin toe was. Wat meneer verder met de vork gedaan heeft weet ik niet maar ik weet wel dat de vork pas gescheurd is toen hij in zijn bezit was en dus ook onder zijn verantwoording en dat hij dus niet de beschuldigende vinger naar mij zou moeten wijzen. Helemaal niet als hij een ander de vork voor meer probeert te verkopen met scheur. Jammer dat deze sport steeds verder achteruit gaat door deze invloeden. Maar hij stikt er maar in.

Greetz Casper

Ironhorse Erik
Contacteer:

Bericht door Ironhorse Erik » di aug 15, 2006 12:47 pm

Levensgevaarlijk die vork.

Fullthrottle @ Team Solid
Contacteer:

Bericht door Fullthrottle @ Team Solid » di aug 15, 2006 12:50 pm

heey kerel

volgens mij is dit een 888 van de eerste serie
in deze vorken hebben een andere legering in de vorkpoten gebruikt.
en was een foutje dus zou eerst even kontact opnemen met marzocchi krijg je nieuwe poten dus zou eerst even navragen voor je zelf gaat knutselen

heb ik al eens eerder gezien op die plaats gebroken.

succes met de verkoop!

=Pashley=

Bericht door =Pashley= » di aug 15, 2006 1:21 pm

2 mogelijkheden volgens mij:

-optie 1: nieuwe onderpoten kopen

-optie 2: binnenwerk en kronen apart verkopen, er zijn altijd wel mensen die dit zoeken

Maar volgende keer best vermelden ipv iemand proberen een kat in een zak te laten kopen...
Heeft ronde wielen

Braaat

Bericht door Braaat » di aug 15, 2006 3:16 pm

Fullthrottle @ Team Solid schreef:heey kerel

volgens mij is dit een 888 van de eerste serie
in deze vorken hebben een andere legering in de vorkpoten gebruikt.
en was een foutje dus zou eerst even kontact opnemen met marzocchi krijg je nieuwe poten dus zou eerst even navragen voor je zelf gaat knutselen

heb ik al eens eerder gezien op die plaats gebroken.

succes met de verkoop!
Bedankt voor de tip, dat ga ik doen.

Ironhorse Erik schreef:gewoon zoals het helemaal NIET hoort.
je kunt niet nagloeien aan een gietstuk.
Erik, je kan zeer zeker een gietstuk wel plaatselijk voorverwarmen en nagloeien. Je hebt op deze manier de kleinste kans op vervorming en de minste spanning en verharding om je las.

Steel Farmer schreef:Normaal laat ik een discussie als dit links liggen maar ik laat me niet zeggen dat ik troep verkoop. Die vork was NIET gescheurd daar toen ik hem verkocht. Verre van zelfs anders had ik hem nooit verkocht. Dat mevrouw mij een leek noemt en verder zal me een worst wezen maar ik weet wel dat hij die vork zoiezo al voor achterlijk weinig gekocht heeft van me. (400 euro inclusief een xero flick voorwiel en achtervelg waarvan de winkelwaarde als wielset al 450 euro is) Dit door de redelijke hoeveelheid beschadigingen aan de onderpoten. Ook doordat de olie van de vork aan vervangin toe was. Wat meneer verder met de vork gedaan heeft weet ik niet maar ik weet wel dat de vork pas gescheurd is toen hij in zijn bezit was en dus ook onder zijn verantwoording en dat hij dus niet de beschuldigende vinger naar mij zou moeten wijzen. Helemaal niet als hij een ander de vork voor meer probeert te verkopen met scheur. Jammer dat deze sport steeds verder achteruit gaat door deze invloeden. Maar hij stikt er maar in.

Greetz Casper
Casper,
Ik heb er eerder niks vermeld over jou verkooptaktiek op dit forum, omdat ik vond dat het mijn eigen schuld was dat ik de vork (waarvan jij zei dat ie helemaal geen schade had) niet uitgebreid onder de loep heb genomen.
Ik weet niet wie de boutjes te strak heeft gedraaid, maar ik weet dat de scheur erin zat, toen ik 'm thuis uit de auto haalde nadat ik 'm bij jou heb opgehaald.
Dat jij nu zo'n LAGE truuk uithaalt, door gewoon vlamhard te gaan zitten liegen, dat vind ik ronduit errug zwak en teleurstellend. Jammer dat ik er op deze manier achter moet komen dat je zo'n persoon bent.
Ik had hetzelfde als jij kunnen doen en te adverteren met een vork die er helemaal goed uitziet en waar niks mis mee is. Ik heb er echter voor gekozen om eerlijk te zijn. En dit hele gezeik is mijn dank.

@ allen,

Ik begrijp dat men deze scheur ziet als iets gevaarlijks. Ik weet uit de sterkteleer en krachtenontbinding dat de scheur zoals ie hier bestaat, geen kwaad kan. Ik begrijp ook dat men geen vork wil kopen waar men geen vertrouwen in heeft.
Ik waardeer jullie mening en dit forum (op een enkele gebruiker na) ten zeerste en neem de vork uit de verkoop tot ik een ander paar onderpoten heb.
Street-Illegal

Plaats reactie