Yo,
Ik ben benieuwd of ik een Diesel tussen de achterbrug van mijn V3000 DH kan hebben.
Is er iemand die de Diesel gebruikt en voor mij de uiterste breedte bij een Bar of 3 wil opmeten??
Continental Diesel
Moderator:Beheerders
-
Tnx,...later las ik in de folder van Continental dat 'ie een ETRTO van 62-559 heeft dus 62mm Breed isTechmaster schreef:Precies 60 mm, op een DT 4.1 velg, zou op een iets bredere velg een fractie minder worden omdat de band dan iets minder bol gaat staan. Grootste breedte trouwens op 41 mm boven de velg.
Qua rij eigenschappen overigens niet de band met de meeste grip en / of rolweerstand

De uitleg van ETRTO las ik later terug, blijkt dat de Inches een ZEER relatief (lees onbetrouwbaar) begrip is, er ligt nu een Maxxis DH Moffin om van 2.30 of 2.35 Inch en die meet ik op c.a 65 mm terwijl de Diesel in de "boeken" staat als zijnde 2.50 Inch!!!!

Welke band heeft volgens jou dan WEL de betere grip, over de Diesel waren meerdere bladen zeer lovend?? (Bikepark kraft enzo)
diesel vind ik idd heel bagger
wat wel heel veel grip heeft is de Michelin Hot 2.5 (www.trialmarkt.de)
ik gebruik em voor trial, dus niet DH enzo, maar ik ben er wel tevreden over
wat wel heel veel grip heeft is de Michelin Hot 2.5 (www.trialmarkt.de)
ik gebruik em voor trial, dus niet DH enzo, maar ik ben er wel tevreden over
Ik heb de 2.5 diesels op m'n hardtail zitten en ben er ook niet eenduidig lovend over. Vorig jaar heb ik er een dag in Winterberg mee gereden met redelijk droge omstandigheden en daar deden ze het op zich prima. Alleen in het zand en normale nederlandse omstandigheden vind ik ze ronduit bout. Bij mul zand ga ik zowat op m'n plaat met die banden.
Voor bikeparken en voor de prijs is het natuurlijk een leuk bandje.
De 2.5 diesel is trouwens nog behoorlijk breed. Denk dat die maxxis banden gewoon erg breed zijn voor een 2.3 band. De 2.5 diesel vind ik zelf meer dan breed genoeg (persoonlijk heb ik liever een 2.35).
Voor DH is een Al Mighty ook een goede band. Voor freeride is een Big Betty een goed alternatief (qua gewicht vergelijkbaar met de diesel).
Voor bikeparken en voor de prijs is het natuurlijk een leuk bandje.
De 2.5 diesel is trouwens nog behoorlijk breed. Denk dat die maxxis banden gewoon erg breed zijn voor een 2.3 band. De 2.5 diesel vind ik zelf meer dan breed genoeg (persoonlijk heb ik liever een 2.35).
Voor DH is een Al Mighty ook een goede band. Voor freeride is een Big Betty een goed alternatief (qua gewicht vergelijkbaar met de diesel).