Wie heeft er ervaringen met verschillende werkstandaards?
Gaarne ervaringen met standaards die werken met een klem om de zadelpen / frame.
Alvast bedankt!
Hubert
Welke werkstandaard ?
Moderator:Beheerders
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Ik heb alleen maar goede ervaring met Park. Klemmen zijn echt goed, snel te verstellen en met weinig kracht goed vast te zetten.
De 'meeneem' standaard van Park is voor zware bikes een beetje instabiel.
Ook de Pedros schijnt echt een top standaard te zijn, erg stabiel.
JJ
De 'meeneem' standaard van Park is voor zware bikes een beetje instabiel.
Ook de Pedros schijnt echt een top standaard te zijn, erg stabiel.
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Ik heb een (10 jaar +) oudere variant van deze Minoura en die bevalt me nog steeds prima.
De klem werkt wel redelijk, maar vaak hang ik mijn fiets er gewoon op, zonder de klem dicht te doen. De nieuwe klem ziet er wel wat beter uit.

De klem werkt wel redelijk, maar vaak hang ik mijn fiets er gewoon op, zonder de klem dicht te doen. De nieuwe klem ziet er wel wat beter uit.
- Een starre vork is nooit een upgrade -
-
Waarom persé 1 met een klem?
ik heb deze http://www.roseversand.de/output/contro ... tail2=6825
Ziet er van de zijkant ongeveer zo uit: X
Je klapt hem uit geheel uit, plaatst het bracket op een kunststof houder en de voorvork maak je vast met een snelspanner.
Voor 60€ een koopje, ik heb er veel plezier van!
+ Stabieler dan de meeste "monopost" standaards
+ plat op te klappen
+ inclusief rudimentair gereedschap-bakje
- zwaar
- kort: ik moest een poot verder uitbuigen om mijn Rocky met 615mm bovenbuis er op te krijgen. Werkt nu probleemloos, maar Hubert heeft waarschijnlijk nog langere fietsen?
- Alleen je voorvork past in de snelspanner, niet de achtervork. Maar handige harry's kunnen hem wel zo aanpassen dat de fiets er ook andersom in kan.
groet, lars
ik heb deze http://www.roseversand.de/output/contro ... tail2=6825
Ziet er van de zijkant ongeveer zo uit: X
Je klapt hem uit geheel uit, plaatst het bracket op een kunststof houder en de voorvork maak je vast met een snelspanner.
Voor 60€ een koopje, ik heb er veel plezier van!
+ Stabieler dan de meeste "monopost" standaards

+ plat op te klappen
+ inclusief rudimentair gereedschap-bakje
- zwaar
- kort: ik moest een poot verder uitbuigen om mijn Rocky met 615mm bovenbuis er op te krijgen. Werkt nu probleemloos, maar Hubert heeft waarschijnlijk nog langere fietsen?
- Alleen je voorvork past in de snelspanner, niet de achtervork. Maar handige harry's kunnen hem wel zo aanpassen dat de fiets er ook andersom in kan.
groet, lars