Formula oro of hope mono mini?
Moderator:Beheerders
Iemand ervaring met één van de twee schijremmen?
Was (en ben) altijd reuze fan van de wonderschone remmen van Hope, maar reed en remde laatst een stukje met de nieuwe rem van Formula en die deed het ook bijzonder goed! Qua remkracht kon ie zich zeker meten met de verschillende Hope XC remmen die ik gereden heb.
Qua uiterlijk zijn de Hope's natuurlijk onovertroffen, helemaal met de nieuwe floating rotors. Scheelt je ook iets gewicht.
Qua uiterlijk zijn de Hope's natuurlijk onovertroffen, helemaal met de nieuwe floating rotors. Scheelt je ook iets gewicht.
Formula oro of hope mono mini?
Hey,bedankt voor jullie reactie.
Heb inmiddels de oro k24 gekocht en ben er super tevreden over.
Grtz
Heb inmiddels de oro k24 gekocht en ben er super tevreden over.
Grtz
-
- Contacteer:
Ik heb ook een tijdtje gereden met de Hope mini's
Het uiterlijk is gewoon weg subliem!! mooi gefreest heel mooi
voor xc een prima rem! ook genoeg remkracht
maar ze piepte tot het verrekte zeker bij een beetje nat vochtig weer dat was echt verschrikkelijk! schaamde me dood
aan gezien ik ze op een DH bak had zitten was het niet genoeg remkracht dus ben ik over gegaan op de Hayes nine
die zijn echt bruut geen pieppende remmen meer remt altijd! Niet sponzig
Kortweg geen omkijken naar (inremmen duurt wel langer van de hope mini maar dat heb ik er zeker voor over gahad)
Ik zou eerder gaan voor de hayes remmen dan voor de hope remmen
de formula remmen heb ik nog geen ervaring mee dus kan ik geen oordeel over geven.
En zou ook eens kijken naar de verschillende prijzen je hebt al een hayes set voor 200 euro das bijna voor niks tenopzichte van de andere merken!
Succes met de keuze
Greetz Robin@teamsolid
Het uiterlijk is gewoon weg subliem!! mooi gefreest heel mooi
voor xc een prima rem! ook genoeg remkracht
maar ze piepte tot het verrekte zeker bij een beetje nat vochtig weer dat was echt verschrikkelijk! schaamde me dood

aan gezien ik ze op een DH bak had zitten was het niet genoeg remkracht dus ben ik over gegaan op de Hayes nine
die zijn echt bruut geen pieppende remmen meer remt altijd! Niet sponzig
Kortweg geen omkijken naar (inremmen duurt wel langer van de hope mini maar dat heb ik er zeker voor over gahad)
Ik zou eerder gaan voor de hayes remmen dan voor de hope remmen
de formula remmen heb ik nog geen ervaring mee dus kan ik geen oordeel over geven.
En zou ook eens kijken naar de verschillende prijzen je hebt al een hayes set voor 200 euro das bijna voor niks tenopzichte van de andere merken!
Succes met de keuze

Greetz Robin@teamsolid
- TuneBrother
Heb alleen ervaring met Mono Mini (2005). Heb hem mede aangeschaft vanwege zijn uiterlijk echter moet toegeven dat de werking van de rem me nog meer bevalt als zijn uiterlijk. Echter wanneer je "echte" marathons wilt gaan rijden (alpen ofzo) neem dan de Mono m4 mee in je overweging ivm de 2 extra zuigers (al heb je die niet direct nodig).
Of-the-shelf is dialed for the masses, Principia tubing is dialed for performance!