Heeft iemand deze route weleens gereden? ben benieuwd erna
http://www.lexasoft.com/reis/Downhill/l ... wnhill.htm
Langste downhill van Belgie
Moderator:Beheerders
-
- Contacteer:
Tjow, deze heb ik 3 jaar geleden ook proberen te rijden. Helemaal vanuit la Roche naar Theux gereden, met het roadbook erbij. Helaas was deze niet altijd even duidelijk, vooral bij de downhill zelf. Gevolg was dus dat we het spoor bijster raakten. (ergens bij zo'n riviertje in een ravijn, waar je overigens wel mooi trial kon rijden) De omgeving is wel mooi maar ga er maar vanuit dat je niet de hele route vind!
- JoostSchouten
- Contacteer:
http://www.mtbroutes.be/route.aspx?id=174Ook het vermelden waard, in Malmedy is tegenwoordig een 20km lange bewegwijzerde downhill!
Quote van een van de makers op die site:
Er is weer iets leuks te melden vanuit Malmedy op het mountainbike gebied.
Hij was er al enige tijd, maar er is weinig aandacht aan besteed.
Vandaar dat ik dat hierbij wil doen.
Wat dachten jullie van de enige UITGEPIJLDE DOWNHILLROUTE VAN 20 KM!!!! in de Ardennen.
De bewegwijziging was er wel maar was niet kompleet. De uitgepijlde DOWNHILL route wordt aangegeven met het cijfer 1 op het bekende MTB routebordje met het driehoekje en de 2 bolletjes.
Enkele weken geleden heb ik samen met Dany Heck van het Toeristenbureau van de Oostkantons de bewegwijziging aangepast, en nu kan iedereen zonder zoeken 20 km. lang met hoge snelheid naar beneden biken (op èèn enkele kleine beklimming na) over smalle singeltracks, brede sintelpaden en technische paden met rotsen.
Je komt er door de mooiste gedeeltes van de Ardennen en steekt regelmatig een riviertje over.
De start is bij La Baraque Michel (674 meter hoogte).
Als je richting Malmedy rijdt, kom je al snel het eerste bordje tegen dat je rechts de Hoge Venen in stuurt. Daarna hoef je alleen maar de bordjes te volgen om na een leuke rit uiteindelijk in Malmedy uit te komen. Veel bikeplezier !!!
Met vriendelijke groet,
Frans Cremers
Klinkt niet slecht!

Fiets: Trek 6300 ( '08 )