Goed zadel bij prostaatproblemen

Chronisch last van crashen? Andere problemen? Stel hier je medische vragen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
De Lars Cuevas
Goed zadel bij prostaatproblemen

Bericht door De Lars Cuevas » di dec 27, 2005 9:50 pm

Een tandemkameraad van me heeft prostaatkanker gehad. Hij fietst weer, maar heeft veel zadelpijn.

Hij is op zoek naar een race-tour zadel dat rekening houdt met zijn klachten. Ben een beetje aan het surfen geweest en kwam deze tegen:

www.terrybicycles.com/detail.html?c=Sad ... no=2123400

Zou dit iets zijn? Heeft iemand andere suggesties?

Graag advies!

Groet, Lars

TF

Bericht door TF » do dec 29, 2005 1:21 am

Dat is vervelend voor je vriend, ik hoop dat ie snel van de pijn af is
Ik heb zelf veel last gehad van een soort zenuwpijnen vlak na een operatie Ik weet niet of het allemaal pas geleden is gebeurd en wat voor operatie eraan tepas is gekomen maar mijn ervaring is dat het vooral even wennen is om weer te gaan zitten op een zadel. In het begin ging het niet echt en droeg ik 2 broekjes en had ik zon zadehoes, om hard te rijden is het niets maar dat is zo u zo een afrader als je aan moet sterken. Rustig beginnen en stoppen als het pijn gaan doen is naar mijn idee het beste, complicaties zit niemand op te wachten. Hopelijk bespreekt hij dit ook met de uroloog! Misschien is een fully een oplossing, of een verende zadelpen?
Ik vind zelf smallere zadels zelf een beter gevoel geven, omdat deze minder je zitvlak uit elkaar drukken en ook een smallere en dus flexiblere schaal hebben in de duurdere uitvoeringen die ook nog wat meebewegen. Het zadel iest minder hoog en de stuurpen wat hoger om het drukpunt te veranderen is ook een optie die het overwegen waard is....
In ieder geval veel succes met het vinden van een oplossing en het beste aan je vriend gewenst!
If you're a gangster... what are you doing in show business?

Plaats reactie