platte kroon voor 888 VF
Moderator:Beheerders
Hey, ik heb een 888 VF (170 mm) en die kan ik helaas niet maximaal benutten omdat de onderste kroon in een M-vorm is (de standaard kroon) en dus te laag de vorkpoten vastpakt. Beetje lastig uit te leggen maar dat is ook niet echt van belang. Mijn vraag is namelijk waar ik "platte" kronen kan krijgen voor deze vork (35 mm diameter) zodat ik mijn hele 17 cm veerweg kan benutten.
alvast bedankt!
Loeky
alvast bedankt!
Loeky
Re:platte kroon voor 888 VF
Hibike heeft van die kronen weet ik zowiezo, maar zijn erg prijzig.....
maar andere online winkels zullen ze vast ook wel hebben.
maar andere online winkels zullen ze vast ook wel hebben.
-
as alles standaard is en ge kunt uwe veerweg ni helemaal gebruike is er toch iets mis denk ik..
risse heeft die krone ook wel , die heb ik op mijn 888rc 200mm. staan op de laagste stand en kan gerust bottomen..
risse heeft die krone ook wel , die heb ik op mijn 888rc 200mm. staan op de laagste stand en kan gerust bottomen..
Jep, alles is standaard maar het probleem is dat de balhoofdsbuis van t frame iets te lang is voor de maximale afstand tussen de 2 kronen. De bovenste kroon pakt de vorkpoten helemaal aan de top vast (dus kan niet lager) en dan nog zit de onderste kroon 1 cm onder het streepje waarop "min" staat, oftewel het punt waar de kroon minimaal moet vastzitten.
Ik ben dan ook op zoek naar alleen een onderste kroon (als daar uberhaubt verschil in zit) want anders zou ik er niks mee opschieten.
@ bansheebeest: Is dat risse een bedrijf op een persoon, en zou ik daar een emailadres/site van mogen hebben als iemand dat heeft?
bedankt!
Loeky
Ik ben dan ook op zoek naar alleen een onderste kroon (als daar uberhaubt verschil in zit) want anders zou ik er niks mee opschieten.
@ bansheebeest: Is dat risse een bedrijf op een persoon, en zou ik daar een emailadres/site van mogen hebben als iemand dat heeft?
bedankt!
Loeky
De flatcrowns worden door verschillende bedrijven gemaakt.Loeky schreef: Jep, alles is standaard maar het probleem is dat de balhoofdsbuis van t frame iets te lang is voor de maximale afstand tussen de 2 kronen. De bovenste kroon pakt de vorkpoten helemaal aan de top vast (dus kan niet lager) en dan nog zit de onderste kroon 1 cm onder het streepje waarop "min" staat, oftewel het punt waar de kroon minimaal moet vastzitten.
bedankt!
Loeky
Maar de lowriders van Go-ride heeft het grootst aantal tevreden gebruikers.
http://www.go-ride.com/prod_lowriders.html#lowrider

Marzocchi heeft nu ook een aftermarket kroon, het is ook de enige kroon die je kan gebruiken zonder dat je garantie vervalt.
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... delID=9048

en de Risse kroon..... blijkbaar iets minder sterk...

De Kronen zijn vrij duur, maar je kan "misschien" ook een "zero stack headset" proberen (erg "lage" headset)
dan is de afstand tussen de onderste kroon en de bovenste kroon korter.
Als je nu bijvoorbeeld een FSA Pig DH headset hebt dan is de lengte van de onderste cup van je headset al bijna 40mm + als er een spacer tussen je bovenste kroon en je headset zit kan je die ook vervangen door een 0.2mm versie.
Je kan ook zonder spacer rijden, maar een kleine (desnoods zelfgemaakte) dunne spacer is beter.
Bedankt voor je informatie!
Ik had idd al aan een "dunnere" headset gedacht, maar aangezien het een vrij grote "afstand" is waar het over gaat, wil het niet alleen lukken met een headset. Go-ride heeft precies wat ik zoek, namelijk een set van alleen de onderste kroon met stuurbuis. Heeft iemand ervaringen met het bestellen via Go-ride (want dat is uiteraard wel fijn om ff vantevoren te weten)?
greetz, Loeky
P.S. wat betreft die spacer tussen de bovenste kroon en headset....die heb ik al niet.
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=613943 zie hier voor verduidelijking :P
trouwens...dit is precies mijn probleem (bron = go-ride.com)
Question: The head tube on my bike is too tall to fit the 888 fork, can the Lowrider crowns help?
Answer: If you have more than a 5.5" tall head tube you probably can"t safely install the stock 888 on your bike. However, if you combine our lower crown with the stock upper crown you will will be able to accommodate the tallest head tubes.
Dit geeft dus al aan dat het moet lukken als ik zo"n lowrider kroon heb..
Ik had idd al aan een "dunnere" headset gedacht, maar aangezien het een vrij grote "afstand" is waar het over gaat, wil het niet alleen lukken met een headset. Go-ride heeft precies wat ik zoek, namelijk een set van alleen de onderste kroon met stuurbuis. Heeft iemand ervaringen met het bestellen via Go-ride (want dat is uiteraard wel fijn om ff vantevoren te weten)?
greetz, Loeky
P.S. wat betreft die spacer tussen de bovenste kroon en headset....die heb ik al niet.
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=613943 zie hier voor verduidelijking :P
trouwens...dit is precies mijn probleem (bron = go-ride.com)
Question: The head tube on my bike is too tall to fit the 888 fork, can the Lowrider crowns help?
Answer: If you have more than a 5.5" tall head tube you probably can"t safely install the stock 888 on your bike. However, if you combine our lower crown with the stock upper crown you will will be able to accommodate the tallest head tubes.
Dit geeft dus al aan dat het moet lukken als ik zo"n lowrider kroon heb..

Oei, dan is de low-rider of andere lage kroon kroon idd je enige optie.Loeky schreef: http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=613943 zie hier voor verduidelijking :P
Ik heb geen ervaring met bestellingen bij Go-ride, maar het is 1 van de betere online DH zaken, dus betrouwbaar zijn ze wel.
Geen idee hoeveel de verzend -en import kosten zijn (Animine heeft hier al ooit iets besteld, die weet het misschien?)
Zijn de Marzocchi 2006 kronen geen optie, die zijn in Europa makkelijk(er) te krijgen en iets goedkoper en je garantie vervalt niet ?
Ja dat is dan idd een stuk aantrekkelijker! Ik dacht die zocchi dingen veel duurder waren :-[ Zou het kunnen dat ik zoiets gewoon kan bestellen bij mn LBS (helaas geen dealer van marzocchi
)?
grtz

grtz
-
die risse krone worde toch wel heel veel gebruikt eigelijk dus kdenk da ze wel goe zijn ze , maar idd wel duur
als ge de bouw beziet van die kronen , is gwn cnc gefreesd alu dus kan wel iets hebbe ze , en uiteindelijk krijgt ge zowa alles kapot

Alles is idd kapot te krijgen, in dit geval is er weer een foto gevonden van die Risse, maar wat met die Go-Ride? Risse maakt immers zelf vorken dus ...
Risse is iig makkelijk aan te komen, bel desnoods eens met Patman, die heeft zo al 2 of 3 sets verkocht dacht ik, maar de onderste kroon is normaal ook wel los te krijgen. De 2 samen zat toch tegen de 250€ geloof ik, en die Go-Ride kronen zijn NOG duurder!
Risse is iig makkelijk aan te komen, bel desnoods eens met Patman, die heeft zo al 2 of 3 sets verkocht dacht ik, maar de onderste kroon is normaal ook wel los te krijgen. De 2 samen zat toch tegen de 250€ geloof ik, en die Go-Ride kronen zijn NOG duurder!
Als er meerdere mensen hun Risse kroon op dezelfde plaats breken, dan kan je gerust van een minder geslaagd product spreken.Bruno schreef:Alles is idd kapot te krijgen, in dit geval is er weer een foto gevonden van die Risse, maar wat met die Go-Ride? Risse maakt immers zelf vorken dus ...
Heeft niks met die 'ene' foto te maken, tis trouwens een foto van een forum waar er veel DH'ers zaten die niet te spreken waren over de betrouwbaarheid van hun Risse kronen.
Over Go-ride en Marzocchi heb ik nog niets kunnen vinden ivm brekende kronen.
.
Laatst gewijzigd door Lynx op vr dec 02, 2005 1:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.