Welke der.wieltjes zijn da?
Moderator:Beheerders
Zag dat iemand in plaats van die plastieken, ijzeren (alu) derailleurwieltjes op kogellagers had.
Weet iemand welk merk dat kan zijn geweest?
En zou dat beter zijn?
mvg
May
Weet iemand welk merk dat kan zijn geweest?
En zou dat beter zijn?
mvg
May
-
Re:Welke der.wieltjes zijn da?
Tiso?
Ik heb gouden
via Holger Rogoll
Klopt, want die heb ik
Eigenlijk nog niet echt ervaring mee.

Ik heb gouden

++ Abbildung links zeigt nicht mehr lieferbare Farbe "gold" ++
Klopt, want die heb ik

Eigenlijk nog niet echt ervaring mee.
Heb ze wel eens vaker bij fietsenwinkels zien hangen, Dus je LBS kan die misschien ook wel voor bestellen.
Je zou zeggen dat ze sterker zijn dan die van plastic, maar of het zo is......
Je zou zeggen dat ze sterker zijn dan die van plastic, maar of het zo is......
Ik weet niet of ze sterker zijn maar ik heb ze nu een bijna een half jaar op mijn CX bike zitten en ik bespeur geen slijtage. Tevens zijn ze erg gemakkelijk schoon te maken.
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/de ... 7?v=glance
carmichaels zijn dat op de eerste foto... geen ervaring mee trouwens.
carmichaels zijn dat op de eerste foto... geen ervaring mee trouwens.
Het enige wat ik zag was dat dat ronddraaide als een zot.
De origenele zijn veel stroever.
Maar door dat het aluminum is zou de ketting daar ook niet vlugger van verslijten?
May
De origenele zijn veel stroever.
Maar door dat het aluminum is zou de ketting daar ook niet vlugger van verslijten?
May
May schreef:
May
lijkt mij niet, alu is zachter dan staal en ik neem aan dat je niet met een alu ketting rij....
dussssss©
Dura Ace Wieltje
Volgens mij is dit het minst bekende onderdeel van Shimano en bijna levenslang te gebruiken:
Stalen vertanding (gehard) dus niet slijtend en een ceramisch glijlager waar geen speling op zal komen en niet onderhoudsgevoelig is. (Vocht is al voldoende voor een goede smering)
Dit wieltje werd, als bovenste der. wieltje, van 1988 tot 1996 gebruikt, 8mm breed en 2mm tanden

Stalen vertanding (gehard) dus niet slijtend en een ceramisch glijlager waar geen speling op zal komen en niet onderhoudsgevoelig is. (Vocht is al voldoende voor een goede smering)
Dit wieltje werd, als bovenste der. wieltje, van 1988 tot 1996 gebruikt, 8mm breed en 2mm tanden

Zijn die nog te verkrijgen en bruikbaar in de huidige 9-sp. setups? Ik weet wel een aantal mensen die geïnteresseerd zouden zijn.
Need some handbuilt wheels? Mail me: luc.vanrutten@telenet.be
- Kjiratsiekoedel
- Contacteer:
TACX
Tacx doen het een jaar lekker, daarna speling