Polijsten Raceface Next cranks

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Jantje
Polijsten Raceface Next cranks

Bericht door Jantje » ma okt 31, 2005 12:50 pm

Ik ben in het bezit van RaceFace Next LP cranks, in de kleur wit.
Na enige tijd van intensief gebruik zien deze cranks er niet meer zo mooi uit. Graag zou ik deze cranks dus gaan polijsten of opnieuw spuiten.
Het probleem is alleen, hoe verwijder ik de originele lak zonder de carbon inserts in de cranks te beschadigen?
Iemand ervaring hiermee, of een goede suggestie?

N I E L S

Re:Polijsten Raceface Next cranks

Bericht door N I E L S » ma okt 31, 2005 12:53 pm

Je kan ze laten ontlakken, dan raak je ze met geen vinger aan. Dat is in een chemisch bad. Relatief iets duurder maar wel mooi. Daarna zijn ze makkelijk over te spuiten of te polijsten. Succes.

Jantje

Bericht door Jantje » ma okt 31, 2005 1:07 pm

Duckrip schreef:
Je kan ze laten ontlakken, dan raak je ze met geen vinger aan. Dat is in een chemisch bad. Relatief iets duurder maar wel mooi. Daarna zijn ze makkelijk over te spuiten of te polijsten. Succes.

Heb ik inderdaad ook over na gedacht, maar ik ben bang dat dit problemen gaat geven met de carbon inserts in de cranks. Ik heb zelf weleens onderdelen ontlakt door ze in een badje met heet water en vaatbakontstopper onder te dompelen. Met rubber handschoentjes aan ging dit prima. Een vriend van mij heeft hetzelfde gedaan met Roox cranks.

N I E L S

Bericht door N I E L S » ma okt 31, 2005 1:11 pm

Jantje schreef:
[
Duckrip schreef:

Heb ik inderdaad ook over na gedacht, maar ik ben bang dat dit problemen gaat geven met de carbon inserts in de cranks. Ik heb zelf weleens onderdelen ontlakt door ze in een badje met heet water en vaatbakontstopper onder te dompelen. Met rubber handschoentjes aan ging dit prima. Een vriend van mij heeft hetzelfde gedaan met Roox cranks.

Sorry, ik heb over je "carbon" heen gelezen. Ik weet niet of chemisch bad het aantast maar ik zou het er niet op wagen. "Gewone afbijt" erop en niet in de buurt van de inserts zou een idee zijn. Dat kleine stukje schuren is geen probleem lijkt me.

X rider

Bericht door X rider » di nov 01, 2005 6:06 pm

niet moeilijk doen , gewoon verfafbijt of schuren

Fiets

Bericht door Fiets » di nov 01, 2005 6:15 pm

Ik ken iemand die het gedaan heeft en ze zijn weer als nieuw en ze glimmen de pan uit.

angel

Bericht door angel » do nov 03, 2005 8:55 am

ff je carbon afplakken met duck of gaffer tape
Dan beschadigt t niet met t polijsten (en met t afbijt middel)
Greetzzz 8)angel 8)

Plaats reactie