Text typing

Plaats hier feedback over de website, hulp bij het gebruik van de website of test de mogelijkheden van het forum.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
N I E L S
Text typing

Bericht door N I E L S » zo okt 30, 2005 10:23 pm

De moderators van Engelse en Amerikaanse fora hebben in de forumregels opgenomen dat je niet mag text typen (vervelend afkorten, hoofdletters vergeten, MSN taal, steekwoorden ect). Waarom heeft DP dat niet?

Nu had ik laatst een topic in de klaagbaak geschreven omdat ik er soms gek van wordt dat ik iemand zijn post 3x moet lezen voordat ik het begrijp terwijl ik ook mijn eigen post even doorlees voor ik hem post. Dat kost de "goede" forumbezoeker dus dubbel tijd terwijl de ander tientallen lezers hun tijd verdoet door alles omslachtig en verkeerd neer te zetten. Dat is dus dubbel zo erg omdat iemand er dan 15 sec. i.pv. 25 sec doet om een post te posten en de mensen allen 10 seconden extra moeten besteden om het te begrijpen dan kom je bij 2 lezers al op een "probleem". Het is gewoon zeer inefficient en daarnaast zeer frustrerend. Vooral met het oog op de groei van jongelingen van 14 op DP, die juist hun naam nog moeten bewijzen, en juist de vragen hebben waarmee ze echt tobben, zijn degene die zo vervelend posten! Ik denk dat je door ze te waarschuwen en als ze echt vervelend blijven doen eventueel te bannen, echt wel aan het normaal typen krijgt.

Ik zou dat graag willen horen van moderators waarom wij niet zo"n regel in de policy hebben. Ik denk dat je je forum er veel beter leesbaar en daarmee veel waardevoller aan informatie maakt.

p.s.

Waar staan de forumregels? Ik kan die dingen echt nergens vinden!
Ik zie enkel regels in het "te koop". ;D ;D
Dan wordt het lastig er een regel aan toe te voegen.

Sven

Re:Text typing

Bericht door Sven » ma okt 31, 2005 11:52 am

Duckrip,

Dit is een onderdeel van dit forum. Onder de Help-knop bovenaan heeft het gestaan. Als je nou er op zou klikken, werkt hij niet. Dit komt omdat er een nieuw forum + software wordt geinstalleerd.

Met deze conversie wordt er ook een volledig nieuwe regelgeving ingevoerd. Nu is het even behelpen met de middelen die we hebben, maar ik kan je wel toezeggen dat ook aan dit aspect wordt gedacht bij de conversie.

Hopelijk heb je hiermee voldoende informatie!

N I E L S

Re:Text typing

Bericht door N I E L S » ma okt 31, 2005 12:50 pm

Zeker weten, dank je.

Plaats reactie