Goedkope kopie? Of zit hier meer achter?

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Dirt4breakfast
Goedkope kopie? Of zit hier meer achter?

Bericht door Dirt4breakfast » zo aug 14, 2005 3:24 pm

De laatste tijd worden sites als marktplaats en speurders overspoeld met idioot goedkope frames van de fabrikant Leaderfox. In eerste instantie dacht ik dat dit wel in de impala/gaytany en andere smekzooiklasse thuis zou horen. Maar nu zat ik laatst eens naar American Eagle frames te kijken en zag tot mijn grote verbazing nogal wat gelijkenis Ook als je naar details als kabelnokjes en dat soort kleine dingen kijkt lijkt het toch wel verdacht veel op elkaar....
Vervolgens las ik ook nog ergens op het almachtige internet dat Leaderfox frames voor American Eagle zou produceren (ben helaas de link kwijt, was iets te enthousiast bij het opschonen van mijn bookmarks).

ter illustratie:

Afbeelding
Afbeelding

Er zit wel duidelijk verschil in de demper die meegeleverd wordt. en de een is gelakt en de ander geannodiseerd, maar toch, als de rest toch echt gelijk is dan is dat toch wel interessant voor bijna 900 euro prijsverschil....

Maar ja, hoe zit het nu precies? is het een goedkope impalakwaliteit kopie? of is het de real deal zonder de merknaam?

DeKerfs

Re:Goedkope kopie? Of zit hier meer achter?

Bericht door DeKerfs » zo aug 14, 2005 3:39 pm

American Eagle shopt ook behoorlijk... zij hebben dit frame ook uitgekozen in de Taiwan Bicycle Guide en is dus ook onder andere namen verkrijgbaar op de markt. Leaderfox is gewoon ook een merk die dat frame ook verkoopt. Token Products heeft hem bijv. ook in het gamma zitten.

Afbeelding

Dirt4breakfast

Bericht door Dirt4breakfast » zo aug 14, 2005 4:24 pm

Maar even afgezien van de vervangbare onderdelen zoals demper, hoe zou verder de kwaliteit zijn?? als al die dingen uit dezelfde fabriek komen, dan zou je toch denken dat het allemaal ongeveer even goed spul moet zijn....

maar waar komt dan dat grote prijsverschil vandaan? (btw, weet iemand de adviesprijs van die token?)

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » zo aug 14, 2005 4:40 pm

Prijsverschil? Marketing...

Kwaliteit zal wel goed zitten inderdaad.

Hier, nog een nederlander die hem gebruikt:

Afbeelding

XXL

Bericht door XXL » ma aug 15, 2005 11:51 am

wordt in wielerwereld al vele jaren toegepast gewoon identieke kaders zelfs op de nokjes na gewoon andere lak en ander stikkertje en gigantische prijsverschillen.
Daaraan zie je hoeveel je kan betalen voor een naam (lees => stikkertje) toch zullen er heel veel mensen zijn die het duurdere frame kopen.
Omdat ze 1: het niet weten dat er goedkopere kopieen bestaan
2: een bike van een bekent MERK willen omdat ze denken dat die
dan beter is.

Zo zie je maar hoeveel sommige merken op hun fietsen verdienen!
Had overlaatst een aantal fietskaders binnen op het bedijf om te lassen 5 van de 10 waren identiek allemaal van een ander merk en allemaal op dezelfde plaats gebroken (dus toont ook even aan dat er geen materiaal verschillen zijn....).
De persoon die ze mij binnen bracht vertelde mij dat zoeen kader voor +-50 euro wordt verkocht aan de "merken" en bij het ene merk werdt het kader voor 400euro verkocht bij de andere voor 300euro en bij nog een andere voor 500euro.......

Je zou eigenlijk kunnen zeggen dat de consument bijna dom is om zoveel meer te betalen voor het zelfde kader .....of niet?

Xircuit
Contacteer:

Bericht door Xircuit » ma aug 15, 2005 12:45 pm

BuzZ

Bericht door BuzZ » ma aug 15, 2005 1:59 pm

Volgens mij zijn CMP, Fusion, etc. daar ook wel goed in.

surfstad

Bericht door surfstad » ma aug 15, 2005 5:04 pm

Er zijn gelukkig een aantal uitzonderingen.
Maar de meeste frames komen inderdaad rechtstreeks uit Taiwan.
Nicolai niet dat heb ik nl. met eigen ogen gezien.
Daar lassen ze zelf!
Echt bijzonder!!!

Plaats reactie