Keerring Dirt Jumper kapot door lage luchtdruk?

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
dubbelop
Contacteer:
Keerring Dirt Jumper kapot door lage luchtdruk?

Bericht door dubbelop » zo aug 14, 2005 11:57 am

We zijn net terug uit de Auvergne waar de Dirt Jumper in de tandem aardig ge-/misbruikt is geworden ;) Ik had de luchtdruk na de eerste dag een tikje verlaagd tot iets meer dan 1 bar aan elke kant om de vork lekker soepel te laten werken. Met 1,5 bar was-ie voor mij nog wat te stug.
Na twee dagen stuiter-de-stuiter over een prachtige mix van stenen en boomwortels (Auvergne) bleek de oliekeerring van de rechter veerpoot kaduuk te zijn. Nou kan dat altijd gebeuren, maar ik vraag me af of je zoiets voor elkaar kunt krijgen door te lage luchtdruk of dat het gewoon toeval is.
Ik weet zeker dat de vork niet volledig tot op de bodem is geslagen, want dat merk je onderweg heus wel. En de bovenste (pakweg) 2 centimeter van de vorkpoten was ook niet schoongeveegd c.q. er zat geen olie op. Iemand suggesties en tips?

Verder las ik in een ander topic iets over progressieve veren. Weet iemand of die ook voor een DJ leverbaar zijn? Dan zou ik volgens mij weer met hogere luchtdruk kunnen rijden en toch een goede vering op kleinere hobbels kunnen verkrijgen. Ja, ik weet het, de DJ is niet erg subtiel van karakter, maar een beetje soepeler mag wel ......

Plaats reactie