Ik ben op zoek naar een stel nieuwe lagers voor mn M1 en iemand die de oude eruit kan halen. Ik heb in ouwe topics gevonden dat je ze dr voorzichtig uit moet proberen te tikken, deze schatjes zitten echt goed vast want zelfs met redelijk hard slaan komen ze nog niet los. Ik heb de gebruikelijke dingen allen al gedaan op verwarmen na omdat ik daar niet zo van hou.
Ik heb begrepen dat BF Dejean ooit zn lagers heeft laten vervangen van zn M1 bij de lagerboer voor 50 euro en dat die ze er ook uit gehaald heeft. De lagerboeren die ik gevonden heb kunnen of willen dat niet doen. Iemand die me kan helpen hiermee? Bestaat er soms apart gereedschap hiervoor?
Lagers uit frame vernieuwen
Moderator:Beheerders
Re:Lagers uit frame vernieuwen
Ik heb ze er ook uitgetikt met een dreveltje en je moet wel de achter zijde ondersteunen ik heb dat gedaan met een dop van een doppenset Kies er wel een waar t lager precies in past
8)angel
8)angel

Dat heb ik al geprobeerd maar dat lukt dus echt niet. Ik wilde t gaan proberen met een passende pullietrekker.
Wanneer ze in alu zitten kan je er wat kokend water over heen gieten.
Alu zet nl. meer uit dan staal.
Werkt bij mijn naven altijd goed.
Nieuw lager op z"n plek tikken mbv wat vet en een "passende" dopsleutel.
walter schreef:
Wanneer ze in alu zitten kan je er wat kokend water over heen gieten.
Alu zet nl. meer uit dan staal.
Werkt bij mijn naven altijd goed.
Nieuw lager op z"n plek tikken mbv wat vet en een "passende" dopsleutel.
Perfect! Je bent mijn held!

Van de 8 lagers gingen er nog 2 lastig maar gelukkig ben ik er nu vanaf. Dr zat ook nog verf tussen de lagers en t frame. Straks zien of ze nog mooi passen zonder verf...