Hope M4 PROBLEEM!! :(

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Gesloten
Mr. Freeride
Hope M4 PROBLEEM!! :(

Bericht door Mr. Freeride » wo jun 01, 2005 3:38 pm

hallo,

ik gebruik men hope m4 nu al 7 maand nooit problemen...heb laatst ca 5 week geleden men remolie (dot) laten verversen voor een beurtje..maar nu pak ik vrijdag men bike uit de schuur...en wat blijkt men achterrem is uitgezet met gevolg dat ie blijft vastzitten...

ik rem losgehaald en gekeken...niks te zien...ik rem weer gemonteerd...maar in het schuurtje was het ca 25 graden... dus ik bekertje water gepakt en die over men klauw heen gegoten.... en waarempel hij deed weer normaal....ik stukkie fietsen...werd ie weer te warm...en ging die weer vast zitten...

gisteravond (dinsdag) ik pak men bike twas koud en winderig....helemaal niks aan de hand 3 uur aan het biken geweest nergens last van....

ik pak zostraks men bike...heel klein beetje aanslijten ga fietsen....6 min later weer vast.... :-[

ik word hier niet goed van wie o wie kan mij helpen????

??? ??? ???

groeten,

:(mr. freeride :(

Brum.

Re:Hope M4 PROBLEEM!! :(

Bericht door Brum. » wo jun 01, 2005 6:28 pm

Teveel olie in je systeem? Kan gebeurd zijn doordat je de zuigers niet helemaal hebt teruggeduwd in de calipers toen je de olie verving...

Mr. Freeride

Bericht door Mr. Freeride » wo jun 01, 2005 7:09 pm

ja...volgens mij heeft die monteur gewoon de klauw laten zitten op men bike....en geen zuigers terug geduwt...

ging allemaal beetje hobbybob achtig..

maar wat kan het probleem zijn?

water in de leiding?

teveel olie in leiding?

??? ??? ??? ??? ???

plz help me!!!

greetz...

cHoc

Bericht door cHoc » do jun 02, 2005 6:34 am

gewoon terug brengen en het goed laten doen,
kunnen ze dat niet vraag je geld ervoor terug en doe het dan zelf.

walter

Bericht door walter » do jun 02, 2005 8:27 am

Waarom service na half jaar probleemloos remmen?
This brake can be used for all types of riding from hard cross-country through to world cup downhill racing, as it is not affected by temperature changes. (www.hopetech.com)
Probleem zou dus niet mogen bestaan.

Idd, zit waarschijnlijk bomvol remvloeistof.
(geen lucht meer in "t systeem, dus wat dat betreft goed werk :P )
Nippeltje op klauw, of leiding bij de klauw wat losdraaien, hendel inknijpen (olie loopt er nu uit), lichtjes vastdraaien en dan pas hendel los.
Dit evt. een paar keer herhalen.
Je raakt zo wat remolie kwijt, grote kans dat "t dan is opgelost.
Remolie opvangen met en doekje, paar keer rond de klauw draperen, zodat schijf en blokjes droog blijven.
En je LBS op cursus sturen, of een andere zoeken.

sissywax
Contacteer:

Bericht door sissywax » do jun 02, 2005 8:58 am

Haal wel je blokken eruit...

bettes

Bericht door bettes » do jun 02, 2005 10:10 am

Zoals hiervoor al gezegd zelf leren de boel te ontluchten... Busje olie (Dot 5.1), een spuit (liefst zonder rubber, dat werkt beter voor traploos spuiten) en een rubberen doorzichtig rubberen slangetje is alles wat je nodig hebt (buiten de steeksleutel 8 en een kleine inbus, maar die heeft iedereen wel denk ik)

- wielen uit de bike, blokken uit de klauwen (schijven en blokken zijn niet zo bestand tegen olie)
- zorgen dat het reservoir van de hendel horizontaal staat.
- topcap van het reservoir schroeven (heel goed opletten dat de sleutel goed in de boutjes zit)
- rubberen membraam eraf
- pistons in de caliper duwen (ik doe dat met de zijkant van een steeksleutel)
- blokje tussen de pistons steken zodat deze niet meer eruit kunnen.
- dan slangetje op de ontluchtnippel op de caliper
- zorgen dat het reservoir is gevuld met olie (met behulp van de spuit)
- met steeksleutel de nippel een beetje open draaien (niet te veel want dan komt de olie langs de schroefdraad eruit, beetje op gevoel dus)

- langzaam in de hendel knijpen zodat er olie in het slangetje komt
- nippel dicht met hendel ingedrukt
- kijken of er nog genoeg olie in reservoir is
- hendel loslaten
- bijvullen of nippel open en nog eens knijpen
- af en toe eens met een schroevendraaier of iets dergelijks op de leiding en caliper tikken om luchtbellen te doen loslaten.

deze stappen herhalen tot er geen bellen meer uitkomen bij de slang (dit zou bij jou geen probleem moeten zijn omdat er geen lucht in je leiding zou moeten zitten)

- nippel dicht
- reservoir vullen
- met nippel dicht een paar keer (1à2) in de hendel knijpen om de leiding onder druk te zetten, goed zorgen dat de pistons niet bewegen.
- reservoir vullen
- membraam erop "rollen" (eerst vooraan erop leggen dan geleidelijk naar achteraan gaan)
- topcap er terug leggen en aanschroeven (niet te strak want dan gaat op je membraam eraan ofwel de boutjes...

je hebt nu een fijn ontluchte rem met de juiste hoeveelheid olie erin...

Ik heb het ook geleerd omdat ik merkte dat mijn lbs geen verstand had van hope (de meeste niet) en ook niet de tijd hadden om alles perfect uit te voeren.

greetz
bettes

Mr. Freeride

Bericht door Mr. Freeride » do jun 02, 2005 1:46 pm

Hey,

Heel erg bedankt...ik heb dat even geprobeerd beetje olie eruit laten lopen en hij heeft geen problemen meer...als ik fiets remt ie weer hardstikke fijn... :)

Ik wil iedereen graag heel erg bedanken voor hun reactie en hulp.... ;)

groeten... :) :) :)

mr. freeride

N I E L S

Bericht door N I E L S » do jun 02, 2005 2:05 pm

Vooral die uitgebreide uitleg van bettes maakt weer duidelijk waar de zoekfunctie is. Beter dat je rem t ook weer goed doet.

Mr. Freeride

Bericht door Mr. Freeride » vr jun 03, 2005 12:52 pm

slotje.......

Gesloten