Jongeman dood na skatebaan-ongeluk

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Starscr3am

Bericht door Starscr3am » zo mei 15, 2005 10:04 pm

Op Fok zien staan

<Quote>
Gepost door Rob (R@b) - Bron: De Telegraaf
Gepubliceerd: zondag 15 mei 2005 @ 22:37
3.1V6 had ons via de nieuws-submit te melden:

Een inwoner uit Sprundel is vanmiddag overleden nadat hij zaterdagmiddag met een crossfiets een mislukte poging ondernam over een kleine schans op een skatebaan te jumpen. Het ongeval vond plaats aan de Stijn Streuvelslaan in Etten-Leur.

Het 22-jarige slachtoffer was op de skatebaan met enkele anderen toen hij na de jump zonder helm met zijn hoofd op het asfalt klapte. Hij verlooral direct veel bloed. Bewusteloos werd hij afgevoerd naar het Elisabeth ziekenhuis in Tilburg, waar hij vanmiddag overleed.
</quote>

Xircuit
Contacteer:

Re:Jongeman dood na skatebaan-ongeluk

Bericht door Xircuit » ma mei 16, 2005 9:18 am

Erg triest inderdaad. RIP.

Het staat niet vast of een helm dit resultaat verkomen had, maar het lijkt me wel waarschijnlijk. Ik ken er ook nog genoeg die geen helm willen dragen om vage redenen (Mietje...enz. :?). Zet toch gewoon z"on valmuts op! Alsof je er last van hebt.

pinoisgeel
Contacteer:

Bericht door pinoisgeel » ma mei 16, 2005 9:45 am

was het een biker of een EDIT: dat mag je voor jezelf houden op een impala???

Caramba

Bericht door Caramba » ma mei 16, 2005 2:51 pm

pinoisgeel schreef: was het een biker of een EDIT: dat mag je voor jezelf houden op een impala???
Lijkt me toch ook niet echt boeiend, wat voor persoon of fiets ??? Tis al erg genoeg zo!

En sinds wanneer is Xircuit Modje ?

Edit: Zie het al, damn, ben ff een paar dagen niet op DP :P

pinoisgeel
Contacteer:

Bericht door pinoisgeel » ma mei 16, 2005 3:55 pm

Caramba schreef: [
pinoisgeel schreef: was het een biker of een EDIT: dat mag je voor jezelf houden op een impala???
Lijkt me toch ook niet echt boeiend, wat voor persoon of fiets ??? Tis al erg genoeg zo!

tuurlijk wel. als het een biker was is het een heel ander verhaal dan iets dat ik voor mezelf hou op een fiets.

niet dat het anders niet erg is. maar ik bedoel dat de sport weer als gevaarlijk beschreven wordt als dat misschien helemaal niet nodig is...

BOMBPROOF erik

Bericht door BOMBPROOF erik » ma mei 16, 2005 4:08 pm

.................

Pieter en zijn V10

Bericht door Pieter en zijn V10 » ma mei 16, 2005 4:14 pm

pinoisgeel schreef: [
Caramba schreef: [
deze sport is ook gevaarlijk
d.m.v bescherming beperk je allen de kans op letsel, ;)

maar goed om nou met goggle te gaan streeten gaatmij net iets te ver

tuurlijk wel. als het een biker was is het een heel ander verhaal dan iets dat ik voor mezelf hou op een fiets.

niet dat het anders niet erg is. maar ik bedoel dat de sport weer als gevaarlijk beschreven wordt als dat misschien helemaal niet nodig is...
deze sport is ook gevaarlijk
d.m.v bescherming beperk je allen de kans op letsel, ;)

maar goed om nou met goggle te gaan streeten gaat mij net iets te ver
maar goed das ieder zijn keus
Afbeelding
no offence voor degene op de bike

pinoisgeel
Contacteer:

Bericht door pinoisgeel » ma mei 16, 2005 4:32 pm

er zijn zowiezo maar weinig mensen in nederland echt gevaarlijk met deze sport bezig. maar ik bedoel alleen maar dat er een flink verschil is tussen een ervaren fietser die met iets valt en daar aan overleidt en een ventje op een bmx van 110 euro bij de aldi vandaan die dat probeert na te doen en daaraan overleidt.

BOMBPROOF erik

Bericht door BOMBPROOF erik » ma mei 16, 2005 4:45 pm

Risico = kans X effect

Risico op zwaar letsel is MET bescherming dus kleiner dan zonder want je beperkt ALTIJD het effect ! Kans blijft uiteraard hetzelfde.

Verder nogal sneu zo.

Je kop is gewoon een eierschaal en je nek een lucifer. Gelukkig gaat het vaker goed dan fout !

E

Mudfreak

Bericht door Mudfreak » ma mei 16, 2005 11:46 pm

pinoisgeel schreef:
er zijn zowiezo maar weinig mensen in nederland echt gevaarlijk met deze sport bezig. maar ik bedoel alleen maar dat er een flink verschil is tussen een ervaren fietser die met iets valt en daar aan overleidt en een ventje op een bmx van 110 euro bij de aldi vandaan die dat probeert na te doen en daaraan overleidt.

Ook een ervaren fietser kan raar vallen over een stoeprandje. Punt is dat je ALTIJD bescherming moet dragen, dat verkleint her risico op (zwaar) letsel.

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » di mei 17, 2005 9:19 am

pinoisgeel schreef:

Wat wil je eigenlijk duidelijk maken? Het is triest genoeg, is het minder erg als er iemand op een aldi fiets verongelukt? correct me if i"am wrong maar k volg je niet helemaal geloof ik :)

Steelboy
Contacteer:

Bericht door Steelboy » di mei 17, 2005 10:09 am

Mudfreak schreef:
Ook een ervaren fietser kan raar vallen over een stoeprandje. Punt is dat je ALTIJD bescherming moet dragen, dat verkleint her risico op (zwaar) letsel.

En zo is het!

Caramba

Bericht door Caramba » di mei 17, 2005 10:46 am

FREAKaZOID schreef:
Wat wil je eigenlijk duidelijk maken? Het is triest genoeg, is het minder erg als er iemand op een aldi fiets verongelukt? correct me if i"am wrong maar k volg je niet helemaal geloof ik :)

Helemaal mee eens! Ik snap je ook niet helemaal Pino...

Mister P2
Contacteer:

Bericht door Mister P2 » di mei 17, 2005 12:21 pm

pinoisgeel schreef:

bedoel je deze? ::)
http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... age=481353

roadkill

Bericht door roadkill » di mei 17, 2005 12:46 pm

Tuurlijk is het erg als iemand op wat voor reden omkomt,maar als je echt gaat streeten of van mijn part xc-en op een impala,ja sorry maar dan vraag je iig om ongelukken!Dus blijft erg,maar je neemt zelf een veel groter risico als je op domweg slecht matriaal fietst.

Greetz Roadkill

BF = DeJean
Forumbeheerder

Bericht door BF = DeJean » di mei 17, 2005 12:51 pm

roadkill schreef:
Tuurlijk is het erg als iemand op wat voor reden omkomt,maar als je echt gaat streeten of van mijn part xc-en op een impala,ja sorry maar dan vraag je iig om ongelukken!Dus blijft erg,maar je neemt zelf een veel groter risico als je op domweg slecht matriaal fietst.

Greetz Roadkill

beetje kort door de bocht he
beter een impala met een goeie helm op dan een Santa Cruz en zonder helm.
alsof de fiets zoveel rol speelt. Ongelukken zijn bijna altijd inschattingsfouten. Vertrouw maar niet teveel op je materiaal want ook dure fietsen breken, ook mooie vorken begeven t....

roadkill

Bericht door roadkill » di mei 17, 2005 12:56 pm

Ja hallo dan mopet je helemaal niet meer op een fiets stappen he,maar wees eerlijk durf jij met een impala over een gemiddelde drempel te springen? Kijk ik ben ook echt wel een paar keer snoeihard op het asfalt geklapt en gelukkig met iig een helm op,maar bij die klappen bleef de fiets heel,en dat durf ik in twijfel te trekken bij een impala of een Matra.

Greetz Roadkill

pinoisgeel
Contacteer:

Bericht door pinoisgeel » di mei 17, 2005 1:11 pm

roadkill schreef:

Greetz Roadkill

dat is wat ik dus ook bedoel!

N I E L S

Bericht door N I E L S » di mei 17, 2005 1:13 pm

[
http://photo.pinkbike.com/photo/481/pbpic481352.jpg[/img]
no offence voor degene op de bike
Ik vind die gast echt cool dt ie dat gewoon doet, en dat is precies wat je moet denken als je twijfelt5 om je helm op te doen : je doet t voor jezelf. Het grootste constante voordeel vind ik nog wel dat je veel meer durft omdat je je veiliger voelt.

FREAKaZOID
Contacteer:

Bericht door FREAKaZOID » di mei 17, 2005 1:18 pm

Nou kijk die kerel op die foto overdrijft t natuurlijk he, goed voor hem, maar met alleen een helmpje op zou dit sprongtje ook wel kunne :) Maar dit blijft slimmer dan compleet zonder bescherming :)

N I E L S

Bericht door N I E L S » di mei 17, 2005 1:25 pm

FREAKaZOID schreef: Nou kijk die kerel op die foto overdrijft t natuurlijk he, goed voor hem, maar met alleen een helmpje op zou dit sprongtje ook wel kunne :) Maar dit blijft slimmer dan compleet zonder bescherming :)
Dat bedoel ik, zelf weet ie waarschijnlijk ook wel dat t echt overdreven is gezien de mensen om hem heen het niet dragen maar hij plaatst zn veiligheid boven zn image, dat is wat ik bedoel. En als je dat helemaal op deze manier doet vind ik dat wel cool ook al ziet t er niet uit.

Die goggles erbij maken het helemaal af, haha.

walter

Bericht door walter » di mei 17, 2005 4:27 pm

pinoisgeel schreef:
was het een biker of een EDIT: dat mag je voor jezelf houden op een impala???

Van horen zeggen dat "t om een voorbijganger ging die ook wel eens wat wilde proberen.
Het fietsje had "ie ff geleend van 1 vd streeters.

TF

Bericht door TF » di mei 17, 2005 5:20 pm

Dat gozertje op die gaytany vind ik cooler als die freak met die helm op

it"s a free world and that"s it.....

Crash

Bericht door Crash » di mei 17, 2005 8:34 pm

Well well
Ik vind die gast gwoon lomp die is omgekomen geen helm en zomaar iets gaan springen zonder dat je het ooit hebt gedaan.
Eigen schuld dikke bult.
Jammer dat hij er nx van heeft kunnen leren zijn vrienden wel waarschijnlijk.

Starscr3am

Bericht door Starscr3am » di mei 17, 2005 8:56 pm

Ik schrok er behoorlijk van, ben zelf nu ook meer bewust van hoe kwetsbaar en fragiel het menselijk lichaam werkelijk is. Ben zelf ook een paar keer gevallen 2 nix erstig 3de keer gebroken (elleboogpijpje) gelukkig zeer gunstig gebroken en ben nu 99% genezen hiervan. En ik rij ook geen shit ..

Ik wil hierbij duidelijk maken dat hoe ervaren je ook bent iedereen kan vallen. Je kan zelfs je nek breken. Ik zeg hiermee niet dat Streeten of freeriden slecht is maar draag aub goede bescherming. Ik heb mijn les ook geleerd en als ik ooit nog sprongen wil maken op mn bike dan eerst goede bescherming op mijn tere lijf .

Plaats reactie