Trek 4500+onderdelen

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
zlatan-fan
Trek 4500+onderdelen

Bericht door zlatan-fan » do apr 07, 2005 5:26 pm

Hallo allemaal,

Ik ben van plan een Trek 4500 te kopen. Deze is nu in een winkel te koop waar ik altijd ga voor 500 euro. Ik ben een beginnend mountainbiker. Alleen nu zit ik te twijfelen wat ik erbij neem.
Voor 540 krijg ik de trek met voorderailleur en remmen ook deore.
Voor ik denk ongeveer 600 (mischien 620 ofzo) krijg ik voor- en achterderailleur + remmen in lx.

Dus wil ik vragen wat ik zou moeten doen volgens jullie? Is er ook een groot vershil van kwaliteit wat betreft hoe lang het mee gaat en gewoon remkracht en onderhoud?

Nog een vraagje: De nieuwe lx groep heeft de shifters nu met dual control. Als ik nu alleen de remmen vervang kan ik dan problemen krijgen met remmen ivm de shifters?

EL PERRO

Re:Trek 4500+onderdelen

Bericht door EL PERRO » do apr 07, 2005 5:51 pm

Kan je voor 1000 euro niet beter een complete fiets kopen? Als je voor die Trek nog een vork en wielen moet kopen ben je zo meer kwijt denk ik zo.

zlatan-fan

Bericht door zlatan-fan » do apr 07, 2005 5:55 pm

EL PERRO schreef:
Kan je voor 1000 euro niet beter een complete fiets kopen? Als je voor die Trek nog een vork en wielen moet kopen ben je zo meer kwijt denk ik zo.

Nee, ik bedoel hiermee: Gewoon een Trek 4500 compleet, alleen nu zit er achterderailleur deore op. Voorderailleur en remmen zijn alivio. Daarom wil ik deze vervangen, als ik dit doe krijg ik nog geld terug van de onderdelen die ik laat vervangen.

JJ
Forumbeheerder
Contacteer:

Bericht door JJ » vr apr 08, 2005 10:09 am

Ik zou de Alivio spullen laten vervangen voor Deore en dan de bike kopen. Andere spullen kun je vervangen als het versleten is. Om de bike nu weer met LX uit te rusten lijkt me overdreven. Mocht het (biken) je erg goed bevallen dan wil je misschien over een paar jaar een duurdere bike en zijn de LX upgrades zonde geld, functioneren doet het niet (merkbaar) beter, alleen slijtage kan in sommige gevallen minder zijn en zijn de remarmen misschien (iets) stijver.

Tja, moeilijk om er wat van te zeggen, is ook een beetje het idee dat je bij de onderdelen hebt (tussen de oren zeg maar ;) )

JJ

Plaats reactie