Re:Mountainbiken in Noorwegen

Fietsvakanties en populaire mountainbike gebieden.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Arnetteman
Mountainbiken in Noorwegen

Bericht door Arnetteman » za feb 12, 2005 5:28 pm

Het moest er dan toch maar eens van komen.
Na een paar keer Noorwegen bezocht te hebben en van zuid naar noord en weer terug te zijn gereisd met openbaar vervoer en de duim heb ik besloten dit jaar eens te aan mountainbiken in Noorwegen. Ik heb eindelijk een eigen (lekker zuinige) auto dus fietsen achterop en gaan.

Het Plan:

Via Malmö en Göteborg naar Oslo en Drammen (even een vriend bezoeken). Daarna de kust volgen via Stavanger en Kristiansand richting Bergen en dan via Voss door het binnenland weer terug naar Oslo om vervolgens daar op de boot te gaan naar Kiel in Duitsland.

Heeft iemand ervaring met mountainbiken in deze regionen en waar kun je routes danwel mooie trails vinden om mooi te rijden?
Moet eerlijk toegeven dat ondank dat ik al meerdere malen in Noorwegen ben geweest het zuiden nog nooit heb gezien. Voss en Bergen overigens wel en ik weet dat je in Voss wel mooi kunt biken.

Dus tips zijn van harte welkom.

Greetz,

Arnette*Norway*man 8)

Sven

Bericht door Sven » za feb 12, 2005 5:42 pm

6 Maal Noorwegen in de zomer.
0 Maal Gebiked.
Weinig Uitgepijlde trails, veel voetgangergedoe enzo.

Zuiden van Noorwegen is echt supah... Mooie omgeving en nog een redelijke zomertemperatuur.
Als je bikeroutes vind is het vooral gericht op toeristische stadshybrides...

Maybe VVV?

kooz
Contacteer:

Bericht door kooz » za feb 12, 2005 7:21 pm

ben ook een paar keer naar noorwegen geweest. maar eigenlijk nergens egt paden om te fietsen gevonden. lopen was vaak al een probleem op paden. dus fietsroutes zal je er niet veel vinden vrees ik :?
kooz

jojo

Bericht door jojo » zo feb 13, 2005 1:54 pm

Zat laatst op hcor of pinkbike site te kijken, zag ik heel wat mooie foto"s van lui die in Noorwegen aan het biken waren. moet je ff op die forums rondstrunen.
Als ik ze weer tegen kom stuur ik de link wel ff.

lc4

Bericht door lc4 » zo feb 13, 2005 7:41 pm

Ik heb hier (www.petefagerlin.com) een paar filmpjes gezien van trips in Noorwegen. Of er verder nog info staat?! "k Weet het niet meer, dus zelf maar even kijken!

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » ma feb 14, 2005 8:22 am

lc4 schreef:
Ik heb hier (www.petefagerlin.com) een paar filmpjes gezien van trips in Noorwegen. Of er verder nog info staat?! "k Weet het niet meer, dus zelf maar even kijken!

Heb al een stukje van de film van Noorwegen gezien. Ziet er wel leuk uit maar zo noordelijk gaan we niet. Trondheim ligt nog net even iets te ver voor wat we van plan waren. Maar thanks anyway want dit geeft wel weer inspiratie voor een andere keer.
Heb inmiddels al wel heel wat routebeschrijvingen gevonden op MTBR.com. Voornamelijk in de buurt van Oslo, Drammen en Bergen waar we sowieso heen gaan en langs komen. Drammen woont zelfs een oud-collega van me dus dat komt helemaal mooi uit.

Jass
Contacteer:

Bericht door Jass » di mar 22, 2005 6:50 pm

Hemsedal!!!

Je kan ook met een lift omhoog ;)

BOMBPROOF erik

Bericht door BOMBPROOF erik » ma mei 16, 2005 7:48 pm

Geiranger e.o. met de verschillende gletsjers [bijv de Jostedallsbreen] zijn fantastisch.

Echt een aanrader hoor Noorwegen wat mij betreft.

Heb ooit zeer zeer fraaie rondrit gemaakt [8893km totaal whoei].

Heb de HELE kust gezien van nrd tot zuid en het gebied bij Geiranger [iets van de kust af] was echt te super voor woorden.

E

Plaats reactie