Wedstrijden 2005

Wedstrijden, informatie, parcoursinformatie en napraat. Deel hier je ervaringen of stel vragen met betrekking tot cross country wedstrijden.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
PsychoPeter
Wedstrijden 2005

Bericht door PsychoPeter » do nov 18, 2004 3:27 am

Yo,

Wie kan antwoorden geven op mijn vragen?, ik wil in 2005 wedstrijden gaan proberen in de funklasse.

Is het nodig/verstandig om een licentie te nemen, zover ik heb begrepen was het zo dat als je een licentie had (D geloof ik) dan moest je toch als je deel nam in de funklasse startgeld betalen.
Dan heeft een licentie niet zoveel zin imho.
Is er in de funklasse een uitslag naar (leeftijdscategorie) of word er niets geregistreerd?

Wat het beste te doen als je als beginner wedstrijden wilt rijden en jezelf op een uitslagen lijst wilt terugzien ook naar leeftijd enz.

freeko

Re:Wedstrijden 2005

Bericht door freeko » di nov 23, 2004 6:59 am

Waar wil je wedstrijden gaan rijden?En in welke tak?

PsychoPeter

Bericht door PsychoPeter » di nov 23, 2004 8:56 am

freeko schreef:
Waar wil je wedstrijden gaan rijden?En in welke tak?

Had ik al aangegeven, de Funklasse (de KNWU NK wedstrijden??) oldies klasse ;D ;D ;D

Rob G

Bericht door Rob G » di nov 23, 2004 3:14 pm

Voor de funklasse heb je GEEN licentie nodig. Alleen een ledenkaart.

PsychoPeter

Bericht door PsychoPeter » wo nov 24, 2004 12:26 am

Rob G schreef:
Voor de funklasse heb je GEEN licentie nodig. Alleen een ledenkaart.

Yo,

Wat versta je onder die ledenkaart? , van de KNWU of van de club waar je traint.
Of mag dit ook NTFU zijn??
(Voor een licentie MOET je namelijk lid zijn van een club zo is mij verteld)

Rob G

Bericht door Rob G » wo nov 24, 2004 3:11 pm

De ledenkaart van de knwu, hiervoor hoef je niet aangesloten te zijn bij een club die aaangesloten is bij de knwu. Alleen als je een licentie aan wilt vragen moet je lid zijn van een dergelijke vereniging.

Kijk anders gewoon eerst op de site van de knwu, knwu punt en el. Daar staat alles uitgelegd...

Enne, spreek je iedereen die je op straat tegenkomt ook aan met Yo... ;)

Latex

PsychoPeter

Bericht door PsychoPeter » wo nov 24, 2004 4:16 pm

Rob G schreef:

Enne, spreek je iedereen die je op straat tegenkomt ook aan met Yo... ;)

Latex

Tuurlijk :D

Nee hoor alleen in Internet gerelateerde mediums ;)

Spook-E

Bericht door Spook-E » do dec 02, 2004 7:22 pm

je hebt voor funklasse helemaal geen ledenkaart nodig. Je kunt bij de start een daglicentie kopen, dat is je startbewijs en tevens verzekering voor tijdens de wedstrijd.

Een ledenkaart geeft korting op de inschrijvingskosten bij een funklasse wedstrijd, dat wil zeggen, als ze (de knwu) het komend seizoen nu wel op orde hebben.

Een ledenkaart heeft ook als voordeel dat je *verzekerd* bent tijdens je trainingen, wat dat precies inhoud weet ik niet precies.

Rob G

Bericht door Rob G » vr dec 03, 2004 4:08 pm

En als je de 2e keer wilt starten wordt het volgens mij automatisch een ledenkaart ofzo of heb ik het verkeerd?

Toen ik 4 jaar terug fun reed, toen was ledenkaart verplicht.

Ondertussen rijd ik volgend seizoen al voor het derde jaar bij de beloften. Wat er precies allemaal veranderd is, daar heb ik dus niet zo heel veel van meegekregen.

Groeten

M@lphy

Bericht door M@lphy » ma dec 06, 2004 6:30 pm

Eej Pan-Haring! ;)

Die Petah, Petah... wil als Oldie bij de FUN-klasse meerijden... doet ie maar 1x denk!
Wuhahahaha

Beter rijdt ie een vol jaar bij de Masters of Veteranen... rij je tegen je leeftijdsgenoten! En daarna nog een jaar want dan ken je de parcoursen etc. en nog een jaar want dan heb je beter getraind enz.
Kheb het zo 4 jaar volgehouden bij de Meesters.

Heb je wel een Licentie nodig, kost geen drol meer tegenwoordig want ook geen uitgebreide medische keuring nodig.

En de KNWU is weer blij met een lid erbij.

SUC6 Petah!

ps. Joppie saus is smerig!

Rob G

Bericht door Rob G » di dec 07, 2004 6:17 pm

Jij bent pas smerig...

Volgens mijn weten heb je als 18 jarige of ouder een instapkeuring nodig als je voor de eerste keer een licentie aanvraagt... panharing... ;)

En als jij als grote kleine man het 4 jaar bij de meeschtersch hebt uitgehouden, dan moet peeetahh het helemaal wel kunnen!

Hadoe!

bikechick

Bericht door bikechick » do dec 09, 2004 5:03 pm

antwoord op je andere vraag, ja er is wel gewoon een uitslag voor de funklasse, en die is ook terug te vinden op het internet altijd. Het vervelende aan de funklasse is wel als je zelf aardig fietst dat andere funklassers je in de weg kunnen zitten (zoals bij het NK, waar ze niet voor mij aan de kant wilde gaan.. vervelende mannen !! :P)

Exar

Bericht door Exar » do dec 09, 2004 10:37 pm

Laura, die schreeuw jij toch gewoon aan de kant?

PsychoPeter

Bericht door PsychoPeter » do dec 09, 2004 11:01 pm

bikechick schreef:
antwoord op je andere vraag, ja er is wel gewoon een uitslag voor de funklasse, en die is ook terug te vinden op het internet altijd. Het vervelende aan de funklasse is wel als je zelf aardig fietst dat andere funklassers je in de weg kunnen zitten (zoals bij het NK, waar ze niet voor mij aan de kant wilde gaan.. vervelende mannen !! :P)

Ellebogen gebruiken mag toch?,....doen "vervelende" mannen ook ;D ;D ;D

PsychoPeter

Bericht door PsychoPeter » do dec 09, 2004 11:19 pm

M@lphy schreef:
Eej Pan-Haring! ;)

Die Petah, Petah... wil als Oldie bij de FUN-klasse meerijden... doet ie maar 1x denk!
Wuhahahaha

Beter rijdt ie een vol jaar bij de Masters of Veteranen... rij je tegen je leeftijdsgenoten! En daarna nog een jaar want dan ken je de parcoursen etc. en nog een jaar want dan heb je beter getraind enz.
Kheb het zo 4 jaar volgehouden bij de Meesters.

Heb je wel een Licentie nodig, kost geen drol meer tegenwoordig want ook geen uitgebreide medische keuring nodig.

En de KNWU is weer blij met een lid erbij.

SUC6 Petah!

ps. Joppie saus is smerig!

K"heb andere clubleden "geraadpleegd" ik ga niet de funklasse doen maar de masters 40+ ik was aldoor in de veronderstelling dat het Master, Elite enz meer de skill aangaf van de jockey maar dat blijkt niet zo te zijn??
Want dan zou ik in een "noob" klasse moeten beginnen :D
Binnen je eigen leeftijds categorie heb je natuurlijk een veel betere indicatie van je niveau dan wanneer je een klasse rijdt tussen ook allemaal "jonge honden".

Dat een licentie geen drol kost??,....Hm volgens mij betaal je voor de Master 40+ iets van 180 Eurie p/jaar, is niet echt goeiekoop, als ik het Licentie lijsie van de KNWU goed snap zou het voor mij Cat II Nationaal A moeten worden klopt dat?
Dan heb je binnen deze categorie vervolgens weer een Licentiebenaming Elite-Men, Amateur A of B??

Pino

Bericht door Pino » vr dec 10, 2004 11:39 pm

Als bejaarde betaal ik zeker geen 100 euri per jaar met een amateurB licentie, ik meen iets van 70 euro.
Als je voor het eerst een licentie aanvraagt, zul je wel moeten keuren. En dat kost een hoop. (+ lidmaatschap van een vereniging)

Plaats reactie