Re:headshok moto
Moderator:Beheerders
sinds kort dus in het bezit van een headshok moto(mtbfreak) en na een paar uurtjes klooien de boel eens in m"n fiets gezet(manitou eruit,headshok erin). mooie vork,veert goed alleen de schijrem s***.s. nou is m"n plan om een rem van magura of hayes proberen er op te zetten. maar weet iemand of er adapters zijn voor montage van de klauw?
en of de schijven goed passend zijn op een steekasnaaf?
en of de schijven goed passend zijn op een steekasnaaf?
Het eerste probleem wat je denk ik tegen komt is dat de remklauw aan de verkeerde kant van je vork zit bij die moto....
(aan de rechter vorkpoot ipv. de linker)
Ik geloof dat er hier op DP gasten zijn geweest die de vorkpoten hebben omgewisseld en zelf een adaptor hebben gemaakt (gefreest oid.)
Dus het is mogelijk, alleen zal je een hoop fantasie nodig hebben denk ik
mzzls Gemini
(aan de rechter vorkpoot ipv. de linker)
Ik geloof dat er hier op DP gasten zijn geweest die de vorkpoten hebben omgewisseld en zelf een adaptor hebben gemaakt (gefreest oid.)
Dus het is mogelijk, alleen zal je een hoop fantasie nodig hebben denk ik
mzzls Gemini
ben ik inderdaad al mee bezig,heb de vorkpoten omgewisseld en heb een tekeningetje gemaakt van een adapter.dus nog verder in process
-
Btw is het niet mogelijk je voorwiel andersom te monteren met je schijf rechts en dan de schijf ook andersom zodat deze weer de goede kant op draait i.v.m. remmen?!?
Ik weet niet of dit mogelijk is met de naaf en (manier van) spaken.
Ik weet niet of dit mogelijk is met de naaf en (manier van) spaken.
dan zit je nog weer met je remklauw,de schijf van de moto is 3mm dik en van magura is 2mm+ dat nu de remgreep(sachs) niet over m"n shifter gaat.wil het helemaal niet dan kan ik nog proberen om de remgreep van sachs om te wisselen met een magura hs33 (nippel heeft de dezelfde maat)
Ook al heeft de nippel dezelfde maat, de hydrolische kamer verschilt qua grootte, waardoor je een andere remkracht krijgt.
-
En volgens mij gebruikt Magura minerale olie, ik weet niet wat er voor olie in je remklauw zit. Als dit een DOT variant is dan deze niet gebruiken want dan gaan de afdichtingen van magura eraan. Andersom dus dan het geheel vullen met minerale olie weet ik niet of werkt qua remklauw.
Je ziet er wordt wel met je mee gedacht, we zijn dan ook benieuwd naar je oplossing.
Je ziet er wordt wel met je mee gedacht, we zijn dan ook benieuwd naar je oplossing.
Nou,ik laat het erbij omdat ik zo"n forse adapter moest maken dan komt m"n veiligheid niet ten goede. te zwak op de bevestigingspunten. tijdens een xc wil het misschien nog wel maar in een bike-park....

Jumping Hansje schreef:
. Als dit een DOT variant is dan deze niet gebruiken want dan gaan de afdichtingen van magura eraan.
grappig ..... ik heb toen me sachs hendel ging lekken een magura hs 33 hendel erop gezet met DOT 4 olie ...
EN GEEN LEKKAGES !
E
-
Gefeliciteerd.