Geluidskaarten e.d.

Teveel gezopen in het DP café? Hier kun je je off-topic verhalen kwijt.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
DeKerfs
Geluidskaarten e.d.

Bericht door DeKerfs » ma jun 21, 2004 10:21 pm

Ben maar eens aan het hobby-bobben geslagen.

Nieuwe harde unit gemonteerd in mn pc, Raamwerk XP geinstalleerd. Alles leuk en aardig.

Nu; geen geluid. Het enige wat ik op mn geluidskaart aan typen/merken kan localiseren zijn de volgende (mij geheel niets zeggende) codes:

FCC ID: LWHA511P7
GQ968
A511-P70

Ben al zover dat ik volgens mij met dat FCC gebeuren de juiste drivers moet kunnen vinden. Maar helaas... vind ze nog steeds niet.

Hoe lossen we dit op?? ??? ::)

MavErik
Contacteer:

Re:Geluidskaarten e.d.

Bericht door MavErik » ma jun 21, 2004 10:48 pm

Even zoeken op Google levert dat het waarschijnlijk een Labway Xwave 4000 geluidskaart is.
En de driver ervoor zou hier te downloaden moeten zijn.
Alleen weet ik niet hoe dat zit met die registratie... (vals email adresje opgeven ;) )

Hopelijk werkt dat.

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » wo jun 23, 2004 9:52 am

Is het een geluidskaart of zit het onboard op je moederbord??

Op beide staat toch wel een merk?

Sven

Bericht door Sven » wo jun 23, 2004 10:31 am

Faxmulder schreef:
Op beide staat toch wel een merk?

Op het moederbord niet altijd, daarom vraag ik me ook af of het echt een kaart is waar DK problemen mee heeft...

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » wo jun 23, 2004 12:10 pm

aida32 al gedownload? hiermee kun je zien om wat voor geluidskaart het precies gaat, merk en type worden dan ook genoemd

dat heeft mij in ieder geval destijds erg geholpen toen ik met een soortgelijk probleem zat! :)

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » wo jun 23, 2004 4:42 pm

Uh.. onboard... outboard... jaja..

Uhm...het moederbord zit verticaal aan de zijkant in de kast. De geluidskaart wordt daar in gestoken en heeft de aansluitingen voor kabels aan de achterzijde... Dat is dan outboard...?

In elk geval; geen merknaam te vinden. Volgens de helpdesk medewerker die ik kort sprak en me tips gaf, was het wel bekend dat er "wat problemen" konden zijn met deze kaart. Ik vermoed dat zij destijds een zooi deels merkloze geluidskaarten tegen een prikkie opgekocht hebben en die in deze systemen meeleverde.

Ik heb via de helpdesk een bestand kunnen downloaden via pine-support.com. Maar helaas lijkt dat setup programma ook niet echt te werken...

Nog maar eens bellen en dan kijken wat ze me nu nog kunnen adviseren.

Spui vooral uw ideeën, beetje muzikale ondersteuning bij het computeren is altijd fijn.

KoeniE

Bericht door KoeniE » wo jun 23, 2004 5:33 pm

koop een andere goedkope geluidskaart... :-X

Caramba

Bericht door Caramba » wo jun 23, 2004 5:53 pm

DeKerfs, op die kaart zal toch zeker wel een chip zitten, post ff wat er op die chip staat, dan heb ik de drivers zo voor je gevonden. Zoals in onderstaand geval dus bijvoorbeeld een Crystal CS4630-CM. Meestal zitten er op geluidskaarten maar 1 of 2 grote chips, dus dat moet niet zo moeilijk te vinden zijn.

Voorbeeld plaatje:
Afbeelding

Hmm, nu zocht ik net dus even met Google en denk ik dat je een Avance Logic ALS 4000 geluidschip hebt. Deze is enigszins berucht qua drivers en installatie ;)
Heb je thuis al gezocht naar een driver cdtje? Anders zou je hier de juiste drivers moeten kunnen downloaden (zonder regristratie oid).Download Site en kies dan de bovenste download.

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » wo jun 23, 2004 10:20 pm

dat ALS4000 verhaal heb ik inmiddels ook al vanuit andere kanten te horen gekregen.

Van de helpdesk kreeg ik het veelzeggende antwoord bij het oplezen van de omschrijving op de factuur; "hmm... dit komt me bekend voor"...

Op een of andere manier download hij hier geen van de 3 opties ???

Dan nog iets anders;

sinds ik hier XP heb draaien (enkele dagen) en mn internet verbinding (@home, kabel) ook werkende heb... heb ik geregeld irritante pop-up onzin....

Zin om een pop-up stopper te installeren? of gaat dat behoorlijk ten koste van de snelheid? Tips voor een goed programma?

Caramba

Bericht door Caramba » wo jun 23, 2004 11:11 pm

Bij mij doen de downloads het ineens ook niet meer. Net nog geen problemen mee. Heb je Windows XP Service Pack 1 + alle andere updates al geinstalleerd vanaf www.microsoftupdate.com?

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » do jun 24, 2004 9:32 am

Je kan een losse pop up killer installeren maar t kan ook makkelijker door bijv de Google toolbar (of msn toolbar als je dat liever hebt). Daar zit ook een popup killer in en die werken prima!

En zijn nog wel meerdere zoekmachines die ze aanbieden! Tis maar wat je vaak gebruikt natuurlijk.

Ik gebruik altijd Google en dan is de Google toolbar echt een uitkomst!

suc6

Steppie

Bericht door Steppie » do jun 24, 2004 10:01 am

Ik gebruik als browser Opera, die heeft een ingebouwde pop up blokker die erg goed werkt.
En een popup blokker zal niet ten koste gaan van je snelheid. eerder ten goede als je dood wordt gegooid door pop up hell.......

De downloads werken hier prima trouwens. Heb je right click save as geprobeerd?

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » do jun 24, 2004 9:29 pm

Ginne kattewazzem; gewoon een nieuwe geluidskaart gekocht. De oude schijnt idd wat compatibiliteitsproblemen te hebben.

Nu eindelijk weer geluid. Kan ik eindelijk wat nieuwe nummers van Novastar beluistern....

Afijn; die pop-ups... volgens mij kwamen de meeste van Kazaa. Die er afgegooit en de Lite versie geinstalleerd. Dat werkt beter, geen reclame onzin.

Zover bedankt iedereen voor de hulp.

Caramba

Bericht door Caramba » do jun 24, 2004 9:38 pm

[quote="DeKerf"s"]
Kan ik eindelijk wat nieuwe nummers van Novastar beluistern....
[/quote]

Novastar is goed :-*

(moet ik het wel goed schrijven natuurlijk ;) )

Ghostdog - X
Contacteer:

Bericht door Ghostdog - X » vr jun 25, 2004 8:40 am

[quote="DeKerf"s"]

Dan nog iets anders;

sinds ik hier XP heb draaien (enkele dagen) en mn internet verbinding (@home, kabel) ook werkende heb... heb ik geregeld irritante pop-up onzin....

Zin om een pop-up stopper te installeren? of gaat dat behoorlijk ten koste van de snelheid? Tips voor een goed programma?
[/quote]

Als dat van die grijze venstertjes zijn met text dat je computer virussen kan bevatten enzo. Rechthoekig met de smalle kant naar beneden. Dan is de kans groot dat je een internet worm op je pc hebt. Je moet dan ff dit programmaatje downloaden om die te verwijderen:
De Stinger tool van McAfee
en deze:
Adaware van Lavasoft

Caramba

Bericht door Caramba » vr jun 25, 2004 3:02 pm

Vandaar dat ik ook al vroeg of SP1 + updates al geinstalleerd was, daarmee voorkom je al een hoop van dat soort shit...

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » za jun 26, 2004 12:31 pm

Caramba schreef:
Vandaar dat ik ook al vroeg of SP1 + updates al geinstalleerd was, daarmee voorkom je al een hoop van dat soort shit...

Die ServicePack wil hier niet draaien. Na enige tijd geeft hij een of andere foutmelding en installeert hij niet verder... ???

Joost2

Bericht door Joost2 » za jun 26, 2004 1:23 pm

Ghostdog - X schreef:Je moet dan ff dit programmaatje downloaden om die te verwijderen:
De Stinger tool van McAfee
en deze:
Adaware van Lavasoft

Doen deze 2 hetzelfde, en zo ja zijn ze even goed? (ik gebruik nu Adaware en dat werkt goed, maar als er iets beters is,...)

Caramba

Bericht door Caramba » za jun 26, 2004 6:18 pm

[quote="DeKerf"s"]
[
Caramba schreef:

Die ServicePack wil hier niet draaien. Na enige tijd geeft hij een of andere foutmelding en installeert hij niet verder... ???
[/quote]

Welke foutmelding krijg je precies te zien?

Plaats reactie