Re:Fietstocht naar de Jura!
Moderator:Beheerders
Éh mensen, ik ben van plan deze (voor mij extra lange) zomervakantie van hier naar de Jura te gaan fietsen. Vanuit de Jura neem ik dan de trein naar Narbonne, waar mijn vader dicht in de buurt woont.
Ik ga waarschijnlijk anderhalve maand op vakantie, waarvan ik de laatste 2-3 weken bij mijn vader doorbreng.
In de andere 3-4 weken ga ik dus vanuit Noord Brabant naar de Jura fietsen!
Reisje zal waarschijnlijk gaan door de Belgische Ardennen, door de Elzas naar de Jura. Ondertussen wil ik graag een aantal vette spots zoals bikeparken meenemen, Metabief staat al op het lijstje.
Heeft er iemand misschien tips voor plekken om langs te gaan, of is er iemand die rond de zelfde tijd op een plek is die ongeveer op mn route ligt, iemand die ongeveer dezelfde kant op gaat en mij een stukje opweg zou willen helpen?
Let me know!
ps. alle tips en hulp is welkom!
Ik ga waarschijnlijk anderhalve maand op vakantie, waarvan ik de laatste 2-3 weken bij mijn vader doorbreng.
In de andere 3-4 weken ga ik dus vanuit Noord Brabant naar de Jura fietsen!
Reisje zal waarschijnlijk gaan door de Belgische Ardennen, door de Elzas naar de Jura. Ondertussen wil ik graag een aantal vette spots zoals bikeparken meenemen, Metabief staat al op het lijstje.
Heeft er iemand misschien tips voor plekken om langs te gaan, of is er iemand die rond de zelfde tijd op een plek is die ongeveer op mn route ligt, iemand die ongeveer dezelfde kant op gaat en mij een stukje opweg zou willen helpen?
Let me know!
ps. alle tips en hulp is welkom!
Oja, periode:
midden juli tot eind Augustus.
midden juli tot eind Augustus.
vroeg me af hoe je je bagage mee neemt en of je met slicks gaat rijden?
Jurriaan schreef:
vroeg me af hoe je je bagage mee neemt en of je met slicks gaat rijden?
Ik ga zeker met slicks rijden, en ik neem los een setje dikke banden mee..
Voor de bagage moet ik nog tassen kopen, waarschijnlijk worden dat tassen die ik op mn achterbrug kan hangen .. hopelijk past dat n beetje op mijn frame.
Ik neem iig niet veel bagage mee, tis de bedoeling dat ik meestal wel ergens een slaapplek kan vinden. Misschien, als ik genoeg geld bij elkaar krijg gewerkt, ga ik gewoon overnachten in herbergen .. scheelt ook weer veel bagage.
Bro.
Misschien is zo"n BOB aanhanger wat voor je? Kun je veel bagage op kwijt.
jojo schreef:
Misschien is zo"n BOB aanhanger wat voor je? Kun je veel bagage op kwijt.
Jah, mooie dingen idd .. maar tyfus duur!
Ik zorg er voor dat ik maar weinig bagage bij me heb, zodat 2 tassen aan de zijkant van mn fiets voldoen.
Duur zijn ze idd ja. Met wat soort bike ga je eigelijk deze tocht maken, als je ook nog bike parken wilt bezoeken??
losse tassen gaan niet op enkel je achterbrug passen. je zult dan iets van een rekje moeten monteren.
Jup, kijken of er speciale tassen voor zijn en wat ze kosten én of ze eigenlijk wel op een fiets passen met zo"n lage zitbuis .. en anders zelf fixen ::)
Ik zit daar dus aan te denken hé.
Leuk fietstochje door Europa zo"n 4 á 5 weken maar de bagage.
Op een fully heb je geen mogelijkheid en vaak op de meeste htails geen oogjes.
Ik kan er wel old mountain racks opzetten van M-Gineering.nl en tassen erbij maar als je redelijke kwaliteit tassen neemt ben je bijna net zo veel kwijt als een bob-yak.
Daarbij ik weet niet wat "lekker" rijd, een fiets waar zo"n 15 á 20 kilo achterop zit of een bagagekar die achter je aan hobbelt.
Een kar vereist meer kracht dan zijtassen naar ik meen.
Hoe doen jullie dat ???
Leuk fietstochje door Europa zo"n 4 á 5 weken maar de bagage.
Op een fully heb je geen mogelijkheid en vaak op de meeste htails geen oogjes.
Ik kan er wel old mountain racks opzetten van M-Gineering.nl en tassen erbij maar als je redelijke kwaliteit tassen neemt ben je bijna net zo veel kwijt als een bob-yak.
Daarbij ik weet niet wat "lekker" rijd, een fiets waar zo"n 15 á 20 kilo achterop zit of een bagagekar die achter je aan hobbelt.
Een kar vereist meer kracht dan zijtassen naar ik meen.
Hoe doen jullie dat ???
voordrager, achterdrager, ortlieb tassen, starre vork, Trek 8000 frame met oogjes..
ik heb ook het genoegen gehad met een BOB-kar te rijden. een kar trekt wat meer aan je fiets maar rijdt verder perfect. dalen gaat beter, zwaarte punt is lager.
ik heb uit eindelijk voor tassen en dragers gekozen omdat een fietskar niet in de trein mag. (trein is soms wel fijn)
ik heb ook het genoegen gehad met een BOB-kar te rijden. een kar trekt wat meer aan je fiets maar rijdt verder perfect. dalen gaat beter, zwaarte punt is lager.
ik heb uit eindelijk voor tassen en dragers gekozen omdat een fietskar niet in de trein mag. (trein is soms wel fijn)
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Bob rijdt super. Voordeel: je kunt er On en Off road mee rijden (getest!!) en hij volgt onder alle omstandigheden super. Geen troep aan je fiets. Op het vlakke en in de afdaling voel je hem minimaal, bij het klimmen merk je heel goed dat ie erachter hangt, want dan gaat het gewicht tegenwerken.
Trien is een probleem dus, geldt dat inalle Europese landen? (dat ie niet mee mag? Kun je er een extra kaartje voor kopen?)
Trien is een probleem dus, geldt dat inalle Europese landen? (dat ie niet mee mag? Kun je er een extra kaartje voor kopen?)
Heb je velgremmen? PAs dan op in de Ardennen met BOB en veel bagage (++ kg)...KLABOFF.
De heuvels in de Ardennen/Luxemburg lijken laag...zijn ze toch stiekem niet!
Wel erg mooie tocht denk ik. Heb zelf wel eens Nancy aangedaan met de fiets + BOB.
Succes
C.
De heuvels in de Ardennen/Luxemburg lijken laag...zijn ze toch stiekem niet!
Wel erg mooie tocht denk ik. Heb zelf wel eens Nancy aangedaan met de fiets + BOB.
Succes
C.
-
What the F#ck !!!
Ga je fietsend met je streetbike en bagage naar frankrijk!!!
"Ik wil best rond die tijd ergens op jouw route gaan liggen"
Ga je fietsend met je streetbike en bagage naar frankrijk!!!
"Ik wil best rond die tijd ergens op jouw route gaan liggen"
streetbike ja: een tandem...
-
coccobill schreef:
streetbike ja: een tandem...
Wat nou tandem, die jongen heeft alleen zijn planet X jackflash gordon approaching