zwaardere veer fox vanilla vork

Plaats hier een bericht wanneer je op zoek bent naar een fiets of onderdeel.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Sir Gonz Lays
zwaardere veer fox vanilla vork

Bericht door Sir Gonz Lays » wo mar 24, 2004 2:51 pm

ik zoek een gele (45lb/in) oranje 60 of rode 75 veer voor mn vanilla 100r vork. ik heb deze op 80mm staan met een groene 35 veer maar dit vindt ik te zacht voor trials, wie o wie,

bettes

Re:zwaardere veer fox vanilla vork

Bericht door bettes » wo mar 24, 2004 4:56 pm

Ik heb zelf ook een vanilla R voor trial maar ik heb em op 55mm gezet (gaat redelijk vlot als je extra spacertje hebt)... Hierdoor moet ik wel mijn veer 25mm induwen voor ik de dop erop kan doen. Dan heb je heel lekker veel preload en is je vork straffer en dan kost het je niet 50euro...

greetz
bettes

Sir Gonz Lays

Bericht door Sir Gonz Lays » wo mar 24, 2004 5:27 pm

ok dan, ik heb ook nog een 25mm spacer over, die kan ik er dan wel inzetten, misschien wel goed idee,thanx

Sir Gonz Lays

Bericht door Sir Gonz Lays » wo apr 07, 2004 4:18 pm

ik heb ff geinformeerd, nieuwe veer kost idd 50 ui, maar zo"n veer is toch linear, dat wil zeggen dat deze over de hele veerweg evenveel weerstand levert. als je m dus een stuk indrukt dan zal deze niet zwaarder inveren?? of heb ik het helemaal verkeerd?

bettes

Bericht door bettes » wo apr 07, 2004 7:22 pm

Dat heb je fout. Waar zou anders het fenomeen "preload" vandaan komen... door een veer al "voor te spannen" wordt de nodige kracht om em in te drukken de veerconstante + de kracht die nodig was om de veer voor te spannen... en dat is dus meer dan de veerconstante alleen.

te proberen door de linkse knop van je vork in te draaien of er een extra spacer bij in te duwen bovenop de veer.

greetz

Plaats reactie