remblokken HS33

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
GrUnN
remblokken HS33

Bericht door GrUnN » ma feb 16, 2004 10:13 pm

Een dikke maand geleden heb ik me HS 33 remmen aangeschaft. Bijna iedereen was lyrisch over die dingen. Ik heb ze gekregen en ik moet toegeven dat ze de 1e paar keer superieur werkten. Nu werken ze al bijna niet meer, na 6 keer crossen onder goede omstandigheden. (dus nauwelijks nat)

Het is verschrikkelijk om de remmen dichter bij de velg te krijgen. Nu vroeg ik me af of er ook hardere blokken voor de remmen beschikbaar zijn, zodat ik niet telkens die rem hoef bij te stellen. Want daar heb ik ze eigenlijk voor gekocht, ik wil er niet teveel omkijken naar hebben...

gr

Gast

Re:remblokken HS33

Bericht door Gast » ma feb 16, 2004 11:48 pm

zet je je remblokken wel goed t.o.v. je velg? ik bedoel recht...
en niet te ver natuurlijk. die renmmen zijj zo sterk dat je frame dr "moe" van wordt als je geen brakeboosters gebruikt dus over de kracht hoef je niet in te zitten.

ik rij al een halfjaar met dezelfde blokken (vrij intensief) en tis nog steeds gewoon geen probleem....

FranQ

Bericht door FranQ » di feb 17, 2004 9:53 am

Als je hardere blokke wilt hebben kun je de grijze of groene pakken van Magura zelf. Deze blokken zijn bedoeld voor hard geannodiseerde of ceramische velgen. Deze zijn wat harder als de orriginele zwarten.
Ik heb afgelopen 2 jaar met de groene blokken gereden en nu zijn ze ongeveer half afgesleten. Heb van de winter wel een keer een heel modderige tocht met orriginele zwarte blokken gereden en die waren dan ook meteen van helemaal nieuw tot half op afgesleten. Dus ik neem voortaan weer groene, remmen nog steeds perfect en gaan toch lekker lang mee.
Ik verplaat m"n remklauwen nooit eigenlijk. Gebruik je wel het stelwieltje op de remgreep zelf? Ik kan daarmee van volledig nieuwe blokken tot bijna op rijden.

veel suc6, gr"s FranQ

Faxmulder

Bericht door Faxmulder » di feb 17, 2004 4:01 pm

Ik wil net zeggen!

Ik heb die standaard zwarte blokken! Nou ze gingen als een speer hoor.. En deed er ook onwijs lang mee... Heb nu een nieuw setje gemonteerd. En echt niet omdat ze opwaren hoor.. En voor 15 euro voor 4 blokjes lullen we toch ook nergens over he??

Tijdens het rijden is het soms ff draaien aan t stel wieltje.. maar ja tis nou niet zo dat ik "elke" moet kloten om t het goed te krijgen..
Nadat ze "warm" zijn iets losser en gewoon knallen hoor.

Ik denk dat je ze nog niet goed afgesteld hebt idd!

Suc6

grtz

Plaats reactie