answer/yeti vork

Alles over vorken, wielen, remmen, derailleurs en andere onderdelen. Ook voor accessoires zoals fietsendragers, verlichting, GPS etc.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
snake
answer/yeti vork

Bericht door snake » zo feb 08, 2004 1:03 pm

ik heb een answer/yeti-design starre voorvork gespot.

een 1" [ze op het oog, heb begrepen dat het evt ook 1 1/4" kan zijn?] draad, disc only, versie in het zwart.

ik kan niet zoveel vinden over deze vork. wel over accutrax vorken met normale remnokjes, maar deze is dus disc only

weet iemand hier meer van en evt. de waarde oid?

frank

EDIT:

kan wel deze vinden:

http://home.rhein-zeitung.de/~mstab/mtb ... proto3.htm

Afbeelding

"Das "heiße" Downhillsetup 1991 war die Answer Accu-Trax mit Pro-Stop Scheibenbremse. Statt einer Federung hat man sich in Kaprun damals eben die Hände mit Paketklebeband an den Lenker getaped... ;-). "

alleen is de versie die ik gezien heb volgens mij zonder dat accutrax er op..

DeKerfs

Re:answer/yeti vork

Bericht door DeKerfs » zo feb 08, 2004 2:38 pm

AccuTrax... okeej. Die zijn redelijk "comfortabel". Die Disc only is gemaakt voor die ProStop schijf die er op zit. Met een adapter zou je evt. een jongere IS versie kunnen monteren. Die adapter zul je zelf mogen maken dan.

1" of 1 1/4" is een enorm groot verschil, dat zul je visueel wel kunnen onderscheiden. Wat zoiets waard is? In een goede staat wordt er door sommige nog goed voor betaald. Zoals met zoveel van dit spul is het maar net "wat een gek er voor geeft".

Houdt wel rekening met de lage inbouw van +/- 390-400mm. Totaal niet voor een modern frame geschikt dus.

snake

Re:answer/yeti vork

Bericht door snake » di feb 10, 2004 9:12 pm

dank voor de info..
is mij iets te specifiek..

Plaats reactie