laat ons een bloem, een vlinder, wat groen...

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
box one bastard
laat ons een bloem, een vlinder, wat groen...

Bericht door box one bastard » do jan 29, 2004 1:26 pm

ik wou ff de moraalridder uithangen en jullie er nog eens op wijzen dat je al die mooie trails en bossen en dergelijke aan ons aller moedertje natuur te danken hebt, en of je er dan ook een beetje ethisch mee om wil springen. want de laatste tijd loop het weer de spuigaten uit. >:(
we zijn een nieuwe pack aan het leggen in een bosje, maar op elke vierkante cm vind je wel een verbrokkelde pvc-fles of een roestig blikje, stukjes plastic, en zo gaat het maar door. nu kunnen we dat afval wel gebruiken om de doubles te verstevigen, maar ik wil er ook geen Helltrack van maken...
het merendeel van die troep is niet afkomstig van de locals (hoewel, dr zijn er een paar... ;)) maar ik vraag me af waarom bosbezoekers, die zogenaamde natuurliefhebbers, hun eigen nest bevuilen? al die verpakkingen, je hebt ze VOL in je rugzak zitten maar voor de LEGE zou er geen plaats meer zijn? leg mij dat eens uit? en om de maand een vuurtje stoken met al je afval is ook nie bepaald bevorderlijk voor het milieu...

zo kan ik nog uren doorjanken over wat wel en niet zou mogen maar het hangt wel volledig van jezelf af natuurlek; als je vind dat jij wel geprivilegeerd bent om je afval overal (en btw dit gaat over bossen maar evengoed over de stad) te dumpen dan ben je gewoon dom, en ik hoop dat je ooit slimmer wordt. maar dan is het waarschijnlijk al te laat! och ja, het zijn toch maar onze kinders die met de rotzooi zullen zitten....

ik wou dus ff checken, als er iemand tot hier heeft doorgelezen, of er nog mensen zijn die deze mening delen of die er ook zo"n last van hebben, want ik vind dat we als bikers dringend wat meer mogen opkomen voor onze waardevolle aarde. tenzij we over 10 jaar enkel nog op de vuilnisbelt ons ding willen doen... :?

:-*bob

Gast

Re:laat ons een bloem, een vlinder, wat groen...

Bericht door Gast » do jan 29, 2004 1:41 pm

Daar ben ik het HELEMAAL mee eens.
Volgens mij is het deels aan gemakzucht te wijten. "Ah, "t is leeg. Heb ik dus niet meer nodig." Floep, weg. En nadenken over de gevolgen doen ze natuurlijk niet.

Ik erger me ook aan de verpakkingswoede die alles in zijn greep houdt: koekjes allemaal apart in plastic, dan in een doos met daar weer plastic omheen... WAANZIN.

WhoCares

Bericht door WhoCares » do jan 29, 2004 5:28 pm

Je hebt nu eenmaal van die mensen die de afvalkosten die ze thuis maken liever in een bos dumpen. ( scheldwoord )

Je hebt dus eenmaal mensen , wel de lusten maar niet de lasten.

BTW , ik weet een vaste route waar je een enorme hoeveelheid afval onder je wielen krijgt. ;D ;D

M$

Bericht door M$ » do jan 29, 2004 5:51 pm

WhoCares schreef:
BTW , ik weet een vaste route waar je een enorme hoeveelheid afval onder je wielen krijgt. ;D ;D

Gulberg?? 8)

Pimiento

Bericht door Pimiento » do jan 29, 2004 5:52 pm

Das ook iets waar ik pisnijdig van kan worden. Jezus ik ben echt geen natuurfreak ofzo maar ruim in godsnaam die rotzooi op! Als ik ergens een flesje zie liggen raap ik die gewoon op en dump ik em waar ie hoort. Ik zeg niet dat iedereen dit moet doen hoor, maar schijnbaar ist nodig/stoer/vet/beters/goed/etc om je zooi te laten slingeren in onze mooie bossen. Onder het motto "dat doe je thuis ook niet" (en dan niet bijdehand doen van "thuis heb ik geen bos..."), gewoon in je zak en dumpen waart hoort.

Sjase
Contacteer:

Bericht door Sjase » do jan 29, 2004 7:14 pm

Pimiento schreef:
Das ook iets waar ik pisnijdig van kan worden. Jezus ik ben echt geen natuurfreak ofzo maar ruim in godsnaam die rotzooi op! Als ik ergens een flesje zie liggen raap ik die gewoon op en dump ik em waar ie hoort. Ik zeg niet dat iedereen dit moet doen hoor, maar schijnbaar ist nodig/stoer/vet/beters/goed/etc om je zooi te laten slingeren in onze mooie bossen. Onder het motto "dat doe je thuis ook niet" (en dan niet bijdehand doen van "thuis heb ik geen bos..."), gewoon in je zak en dumpen waart hoort.

Precies. Als je dan per sé wat moet vreten ofzo stop het verpakkinkje dan gewoon weer in je zak. Die lui die dat doen hadden toch ook genoeg plaats om het mee te nemen, nou dan past dat ene papiertje of plasticje dat overblijft echt nog wel in je zak of tas. Vaak als ik door het bos rij en ik zie weer eens sultana verpakkingen etc. liggen stop ik om het op te ruimen, maar het blijft toch echt triest hoor. Je gaat toch naar een bos om van de mooie natuur te genieten (en voor ons bikers om lekker in de natuur te fietsen) en dan flikkeren ze wel hun zooi in het rond ???.

King Zeus @ DirtE19

Bericht door King Zeus @ DirtE19 » vr jan 30, 2004 11:32 am

helemaal mee eens, maar als je een vuilbakkie zet met de bedoeling: "als je het niet naar huis wil meenemen laat het dan hier achter..." En de Yare is dolblij als ge een beetje afval achterlaat om op te stoken...

iig : vermijd afval op je parcours, anders rij je na 2 maanden in je eigen vuilnisbelt...

greetz propere king zeus

Pino

Bericht door Pino » vr jan 30, 2004 11:42 am

Rij ik de Posbank route, kom ik halverwege langs de parkeerplaats bij het bezoekerscentrum in Rheden waar ook veel bikers beginnen.
Heb ik al mijn reepwikkeltjes bewaard, want er zal daar toch wel een vuilnisbak zijn.
En..... niets :?

(ik heb ze wat verder in een bak gedaan)

box one bastard

Bericht door box one bastard » vr jan 30, 2004 1:54 pm

idd, das ook waar natuurlijk van die vuilbakken. en Zeus, geen kwaad woord zelle want gij zit vol goede bedoelingen maar dan zijn er dus weer van die onbekende rotjochies of weet ik veel die onze vuilbak moeten omkappen,en zo blijven we bezig...
en kwou ff zeggen: de yare zal da wel supertof vinden om te stoken maar al die chemische rotzooi van de verbrande plastic enzo das toch ook niet onschadelijk... (nu ja, alst maar af en toe is wil ik het wel es door de vingers zien ;D)

dussss een oproep aan elke frequente bosgebruiker: zet daar es ff een afvalbak aan het begin of einde van je paadje, wie weet helpt het?
en een oproep aan alle kerels die tot nu toe hun gat vegen aan ons milieu: als je vanaf nu braaf gaat zijn en eens eindelek zindelijk wil worden (dwz je smeerlapperij IN de pot! :D) dan zal ik ditmaal geen repressailles treffen!!!

surfstad

Bericht door surfstad » za feb 07, 2004 3:51 pm

In Bergschenpoep willen we bloembakken en perkjes gaan maken.

SexXxy Boy

Bericht door SexXxy Boy » zo feb 08, 2004 2:50 pm

surfstad schreef:
In Bergschenpoep willen we bloembakken en perkjes gaan maken.

komt er dan ook een vijvertje...
Dan kan ik de eendjes voeren

box one bastard

Bericht door box one bastard » di feb 10, 2004 1:22 pm

bouw er dan ineens een hudo bij want het ruikt hier naar onzin... ;)

(en btw zet in die bloemperkjes van jullie maar wat sativa, kom ik ook es een keer kijken ;D)

Crash

Bericht door Crash » za feb 28, 2004 11:28 pm

tja ik neem ook altijd mn zooi mee uit de bossen en bosw8ter maar zeiken over mn trails dat ie maar vuil gaat ruimen is ie de komende jaren nog wel bezig ;)

surfstad

Bericht door surfstad » zo feb 29, 2004 9:12 am

SexXxy Boy schreef:
komt er dan ook een vijvertje...
Dan kan ik de eendjes voeren

Vijvertje.... voor de ouwe BMX-ers onder ons... ik kan me herinneren dat er vroeger banen waren met waterbakken tussen de dubbels.... :o :o :o
Was van plan dat ook maar te gaan doen. Maak ik die bak gelijk zo diep dat we toch plek hebben voor een lakejump!! :o :o :o

Crash

Bericht door Crash » zo feb 29, 2004 10:29 am

kijk dat zijn strakke plannen surfstad zullen we dan meteen een bubbelbad van maken
dubbelbubbeljumpbad ::)

box one bastard

Bericht door box one bastard » do mar 04, 2004 9:44 am

uiteindelijk blijkt al die rotzooi nog van pas te komen bij het uitbouwen van onze reeks in de bergskes, ge kunt er ideaal gebruik van maken als versteviging voor het ophogen van de baan, dus toch nog enig nut voor achtergelaten afval :?
feit blijft wel dat je het eerst bij elkaar moet gaan rapen(en dat ze over 1000jaar die pvc bottels nog kunnen opgraven) :"(

en als er mensen over vijvertjes willen jumpen moeten jullie maar es naar hier komen over een paar maanden, dan is de slotgracht hopelijk af en wordt het vliegen of verzuipen!!!

Binker

Bericht door Binker » do mar 04, 2004 2:39 pm

Maar dan wel geraniumbakken hangen aan de ramp he!

Plaats reactie