moeilijk keuze of niet ?

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
2_wieler
moeilijk keuze of niet ?

Bericht door 2_wieler » vr jan 02, 2004 4:45 pm

hoi,
alvast iedereen een sportief en prettig 2004 gewenst.

Gisteren heb ik een cannondale f900 sx te koop gevonden, waarvan de (slechte) coda schijfremmen vervangen waren door een 525 model van shimano. Omdat ik cannondale wel heel mooi vind en volgens mij ook wel heel goed behalve dan standaard op deze fiets dan de coda onderdelen.
Twijfel ik toch nog tussen de cannondale en de duitse Radon ZR LTD Midseason Black Elite RTWD Deze is wel beter afgemonteerd dan de cannondale. Maar weegt dit wel op tegen de kwaliteit van de kader en de lefty vork van cannondale ?
de coda stukken kan ik met der tijd upgraden tot betere hé. De kader blijft dezelfde.
De cannondale kost +/- 1100 euro en de randon +/- 900 euro
Voor mij een moeilijke beslissing, wat denken jullie ?
welke zou ik beste kopen ? Of wat raden jullie mij aan ?

de cannondale:
http://www.cannondale.com/bikes/00/cusa ... 0fs9l.html

de randon:
http://www.bike-discount.de/www/mehrinf ... kelID=6691

voor alle duidelijkheid de cannondale is 2de hands en de randon is een nieuwe fiets.

fredo

Re:moeilijk keuze of niet ?

Bericht door fredo » vr jan 02, 2004 7:26 pm

de geometrie van het frame het belangrijkst: het beïnvloedt het volledige rijgedrag van de fiets, dan komen de wielen, dan de vork,...

Je zult merken dat alle draaiende onderdelen verslijten en op termijn moet je die toch vervangen. dus frame ed is het belangrijkst !!!

aangezien ik radon niet ken en cannondale een goede reputatie heeft, raad ik je de cannondale aan. ;) ;)
als ie wel in een goede staat is natuurlijk (check maw op scheurtjes!!)

Old Manitou

Bericht door Old Manitou » vr jan 02, 2004 7:29 pm

als het frame scheurtjes zou hebben krijg je zo een nieuw in garantie en nog het nieuw model erbij ;) bij cannondale

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » vr jan 02, 2004 7:52 pm

Ik zeg Radon.

Waarom:

Radon frame is ogenschijnlijk een Hodaka frame; goed voor weinig geld. Niet een echt merk met reputatie, maar frame is net zo goed als een Santos, VooDoo, Scott of wat dan ook (komen van zelfde bouwer af). Als je niet echt op een naam kijkt, dan maakt het ook niet uit dat er "Radon" opstaat. Geometrie is ook niets mis mee (gewoon de basic layout 71/73graden en geen verdere extremen)

Als je dan gaat kijken waar je het meeste waar voor je geld hebt, is dat die Radon. Allereerst is hij nieuw, dus alles met volledige garantie. Alles met de zekerheid dat het voorlopig (onvoorziene omstandheden voorbehouden natuurlijk) nog wel ff mee gaat. Komplete afmontage is gedaan met bewezen merkdelen, en daarbij is hij nog een stukje goedkoper dan die C"dale.

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » vr jan 02, 2004 11:39 pm

I"ll go With DeKerf"s

Cannondale klinkt leuk maar is niet zaligmakend

dusssss©

Plaats reactie