zwaardere veer RS Duke U-turn
Moderator:Beheerders
-
Ik heb vandaag mijn bestelling binnengekregen van Rose versand. Ik had voor mijn vork een U-turn kit (veer) besteld, de harde zwarte. Nu staat op de verpakking wel dat het die is, alleen op de veer zelf is een rode tape aangebracht, zo"n beetje halverwege de veer. Vanachter deze tape begint een flexibele pijpje (elastomeer??) die doorloopt naar de draaiknop bovenop de veer(snapt u het nog?). Uitgaande van die tape is het de rode veer, en dat is een zwakkere. Heb ik echt de verkeerde gekregen of betekend die tape niks, en is het wel de zwarte. Iemand ervaring mee?
-
Re:zwaardere veer RS Duke U-turn
geeen idee maar als de verpakking zegt dat het zwarte zijn...... tel ff het aantal omwentelingen enkijk ff naar de dikte van het metaal, vaak ben je er dan al uit
-
Re:zwaardere veer RS Duke U-turn
oh ja, tape om veer maakt dus niets uit. De kleur bovenaan de veer is bepalend en de bestelde veer was dus de goede. Installeren is wel even iets lastiger als bij een oude judy. U-turnveer is ook bevestigd aan onderste veerpoten. Dus als je die losmaakt dan heb je meteen een 30 cc olie eruit liggen. Mazzel dat ik de benodigde olie en judybutter had......... Maar het verschil tussen de veren is duidelijk te merken, werkt een stuk beter!