vervangen lagers sachsnaaf

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
binkie
vervangen lagers sachsnaaf

Bericht door binkie » do okt 16, 2003 8:29 am

In de achternaaf van mn atb is een of meer van de vaste lagers versleten.
Het betreft een Sachs naaf. Ik heb al aan de cassettezijde de moer erafgedraaid en van daaruit de as eruitgetikt. De as kwam eruit inclusief lager aan de niet cassettezijde. De cassettebody zit nog op de naaf. Hoe krijg ik die eraf, om bij de lagers aan die kant te komen?

Abuse that Sl*t

Re:vervangen lagers sachsnaaf

Bericht door Abuse that Sl*t » do okt 16, 2003 2:19 pm

ster 12mm zit erin :o :o tenminste bij mij zat dat erin, ik heb het zelf met een inbus 12 mm gedaan en dan in bankschroef die inbus... (heeel voorzichtig draaien) maar je moet een nieuwe casette kopen als je de lager wilt vervangen want ze zitten er niet los in :(
Oja je kunt het beste het lager van je niet casette zijde kopen bij een lagerhandelaar scheelt je zeg maar een eurotje of 10 met de fietsenmaker ;) (als je dat lager niet kunt krijgen mail me dan heb nog wel 1tje reserve liggen) ;D

Wytze

Bericht door Wytze » do okt 16, 2003 6:52 pm

en anders heb ik de hele naaf nog wel liggen ;D

binkie

Bericht door binkie » vr okt 17, 2003 7:01 am

Jongens, bedankt voor de reakties. Het is gelukt. Ze draaien weer super en spelingsvrij. En ik had nog een paar lagertjes in die maat liggen ook! :D

Plaats reactie