Het Dirty Pages Tour de France 2007 topic
Moderator:Beheerders
De Fransozen ontketenen weer een klopjacht op de niet-Franse leider van de tour...............
PLATEAU DE BEILLE - De prestaties van Michael Rasmussen worden niet door iedereen in het Tourpeloton bewonderd. Vooral de Franse ploegleiders vinden dat de Deen uit de Ronde van Frankrijk had moeten worden gezet, omdat hij een waarschuwing kreeg vanwege het missen van dopingtesten.
"De geloofwaardigheid moet de hoogste prioriteit hebben", sprak een boze Jean-René Bernaudeau, manager van Bouygues Telecom.
"Heeft Rabobank er echt belang bij om op deze manier de gele trui te hebben? Hij is verschillende keren gewaarschuwd en staat op de rand van een dopingovertreding. Maar hij is nog steeds hier."
Furieus
Zijn collega van Cofidis, Eric Boyer, is eveneens furieus over de aanwezigheid van Rasmussen. Hij vindt het schandalig dat de Deense federatie, Rabobank of de coureur verzuimd hebben vóór de Tour het nieuws van de waarschuwing naar buiten te brengen.
"We mogen zulke informatie niet geheim houden", sprak Boyer. "Zeker niet voor koersdirecteuren. Want zij zijn diegenen die het kaf van het koren scheiden, zodra er verdachtmakingen zijn."
Beide Fransmannen krijgen in hun kritiek steun van de ploegleider van Française des Jeux, Marc Madiot.
Boete
Hun collega van Rabobank, manager Theo de Rooij, vindt de opmerkingen niet terecht. Hij wijst erop dat Rasmussen een administratieve fout heeft gemaakt en dat de ploeg hem daarvoor een zware boete heeft gegeven.
"De Fransen proberen hun standpunten steeds verder te verharden. Het heeft er ook mee te maken dat er geen autoriteit in de sport is. Allerlei partijen gaan eigen regels opstellen, terwijl ze daar niet toe bevoegd zijn."
"Ik heb geen reden om aan Rasmussen te twijfelen. Uit al onze bloedgegevens en die van de UCI blijkt dat het beeld bij Michael volstrekt normaal is."
Korrel
Bij de kritische Fransen, die elke niet-Franse klassementrenner graag op de korrel nemen, kan de Deense geletruidrager weinig goed doen.
"De afgelopen drie jaar was Rasmussen tijdens de drie weken van de Tour een fantastische coureur", zei Boyer. "Maar daarvoor of erna laat hij zich niet zien. Als je weet hoe een menselijk lichaam werkt, kan dit gewoon niet."
dussssss©
PLATEAU DE BEILLE - De prestaties van Michael Rasmussen worden niet door iedereen in het Tourpeloton bewonderd. Vooral de Franse ploegleiders vinden dat de Deen uit de Ronde van Frankrijk had moeten worden gezet, omdat hij een waarschuwing kreeg vanwege het missen van dopingtesten.
"De geloofwaardigheid moet de hoogste prioriteit hebben", sprak een boze Jean-René Bernaudeau, manager van Bouygues Telecom.
"Heeft Rabobank er echt belang bij om op deze manier de gele trui te hebben? Hij is verschillende keren gewaarschuwd en staat op de rand van een dopingovertreding. Maar hij is nog steeds hier."
Furieus
Zijn collega van Cofidis, Eric Boyer, is eveneens furieus over de aanwezigheid van Rasmussen. Hij vindt het schandalig dat de Deense federatie, Rabobank of de coureur verzuimd hebben vóór de Tour het nieuws van de waarschuwing naar buiten te brengen.
"We mogen zulke informatie niet geheim houden", sprak Boyer. "Zeker niet voor koersdirecteuren. Want zij zijn diegenen die het kaf van het koren scheiden, zodra er verdachtmakingen zijn."
Beide Fransmannen krijgen in hun kritiek steun van de ploegleider van Française des Jeux, Marc Madiot.
Boete
Hun collega van Rabobank, manager Theo de Rooij, vindt de opmerkingen niet terecht. Hij wijst erop dat Rasmussen een administratieve fout heeft gemaakt en dat de ploeg hem daarvoor een zware boete heeft gegeven.
"De Fransen proberen hun standpunten steeds verder te verharden. Het heeft er ook mee te maken dat er geen autoriteit in de sport is. Allerlei partijen gaan eigen regels opstellen, terwijl ze daar niet toe bevoegd zijn."
"Ik heb geen reden om aan Rasmussen te twijfelen. Uit al onze bloedgegevens en die van de UCI blijkt dat het beeld bij Michael volstrekt normaal is."
Korrel
Bij de kritische Fransen, die elke niet-Franse klassementrenner graag op de korrel nemen, kan de Deense geletruidrager weinig goed doen.
"De afgelopen drie jaar was Rasmussen tijdens de drie weken van de Tour een fantastische coureur", zei Boyer. "Maar daarvoor of erna laat hij zich niet zien. Als je weet hoe een menselijk lichaam werkt, kan dit gewoon niet."
dussssss©
Ze kunnen dan beter de helft al naar huis sturen, diverse ploegleiders hebben al aangegeven dat er nog wel meer rijders zijn met een 'opmerking' over het niet geheel altijd even duidelijk zijn van de 'whereabouts'.....
Als het onverhoopt weer een richting op gaat zoals Landis; laat het dan ook op zo'n zelfde manier gaan... op een manier dus dat er na meer dan een jaar nog geen verdict is... 2 jaar op rij geen aanduidbare winnaar... Dat zet de Franse organisatie ook goed te kijken....
Als het onverhoopt weer een richting op gaat zoals Landis; laat het dan ook op zo'n zelfde manier gaan... op een manier dus dat er na meer dan een jaar nog geen verdict is... 2 jaar op rij geen aanduidbare winnaar... Dat zet de Franse organisatie ook goed te kijken....
Kijk,BOSS schreef:Maarten Ducrot gisteren over Testostereon;
" Testostereon nemen is hetzelfde als door rood licht rijden terwijl er een agent achter je staat. Je weet gewoon dat je gepakt wordt, dat spul is zooooo makkelijk te traceren"
dussssss©
dit is de reinste onzin.
Leg na ( en na de eventuele dopingscontrole)de finish een "baseball" undestor onder je tong en laat het smelten (niet door slikken ! want dan duurt het langer) en je vind er de morgen erop niks van terug.
Als je wielrenners hoort babbelen over een home run of 3 honks of 1st field
dan weet je hoeveel "balletjes" ze gebruikt hebben.
Smeer 20 min voor de start (de ochtend controles zijn dan toch al geweest) testeron zalf en deze is niet meer traceerbaar na 4 tot 5 uur maw na de finish controle;
Neem de avond voor de rustdag één dosis Groeihormoon en één dosis Epo neem dan de morgen vd rustdag EPO en Undestor en Weeral vinden ze niks.
Hypocriete lui, gewoon feiten zeggen dan wordt het voor iedereen duidelijk
zo lekker en zo echt
www.plonsracing.com
www.plonsracing.com
trouwens grappig als je undestor googlet :
dan kom je op bvb zo een website http://forum.dutchbodybuilding.com/f46/
als je verder kijkt dat je neus lang is zie je daar regelmatig wielrenners in op duiken
ook ideaal als handleiding
dan kom je op bvb zo een website http://forum.dutchbodybuilding.com/f46/
als je verder kijkt dat je neus lang is zie je daar regelmatig wielrenners in op duiken
ook ideaal als handleiding

zo lekker en zo echt
www.plonsracing.com
www.plonsracing.com
Zo is het! Is Rasmussen positief bevonden op doping gebruik? Nee, dan is er geen enkele reden om hem uit de tour te halen... Dat er (Franse) ploegleiders zijn die er schande over spreken dat hij na 2 waarschuwingen nog rondrijdt, vind ik ronduit beschamend. Moeten we Festina nog even oprakelen, was dat ook niet een (grotendeels) Franse ploeg...? Waren die ploegleiders vroeger zelf ook zulke lievertjes?BOSS schreef:"De Fransen proberen hun standpunten steeds verder te verharden. Het heeft er ook mee te maken dat er geen autoriteit in de sport is. Allerlei partijen gaan eigen regels opstellen, terwijl ze daar niet toe bevoegd zijn."
Speel het spel volgens de regels, die regels geven heel zwart wit aan wanneer een renner al of niet uit de tour gezet kan worden en dit soort achterklap valt daar zeker niet onder!
Die Fransen zijn zowiezo zo chauvinistisch als het maar kan. Omdat Moreau de hoop niet kan bevestigen, moeten ze weer een zondebok uitkiezen. Ik vind dat de fransen hun eigen ongeloofwaardig aan het maken zijn.
De franse wielrenbond en anti-dope organisatie houden er regelmatig een eigen wetgeving op na. Ik het juist het idee dat alle neuzen dezelfde kant op moeten wijzen.
De UCI heeft hier ook een aandeel in, zoals een overkoepelende organisatie die juist duidelijkheid moet verschaffen nu bezig is. Dat kan toch niet.
Rare jongens, maar genoeg over die organistatie. De renners bewijzen zelf dat ze de sport maken. Dat deden ze gisteren door geweldige pretaties te leveren en vandaag belooft ook een mooie dag te worden.
Vanmiddag weer eens op de bank neerploffen.
mzzl
Gène
De franse wielrenbond en anti-dope organisatie houden er regelmatig een eigen wetgeving op na. Ik het juist het idee dat alle neuzen dezelfde kant op moeten wijzen.
De UCI heeft hier ook een aandeel in, zoals een overkoepelende organisatie die juist duidelijkheid moet verschaffen nu bezig is. Dat kan toch niet.
Rare jongens, maar genoeg over die organistatie. De renners bewijzen zelf dat ze de sport maken. Dat deden ze gisteren door geweldige pretaties te leveren en vandaag belooft ook een mooie dag te worden.
Vanmiddag weer eens op de bank neerploffen.
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
Chauvinistisch welnee...........
Franse douane controleert Rabobus
Uitgegeven: 23 juli 2007 15:53
LOUDENVIELLE-LE LOURON - De Franse douane heeft maandag vier bussen van deelnemende ploegen aan de Ronde van Frankrijk nauwgezet gecontroleerd. De bussen van de Raboploeg, Astana, CSC en Discovery Channel zijn aan een inspectie onderworpen. Het douanepersoneel heeft niets meegenomen.
De controle gebeurde op de snelweg A64 in de buurt van St. Gaudens, zo'n 30 kilometer van de Spaanse grens. "Ze doorzochten alles, zelfs de persoonlijke spullen van de renners", zei een woordvoerster van Astana, die zelf in de bus aanwezig was. "De bussen van Franse teams konden doorrijden."
Directeur Theo de Rooij van de Rabowielerploeg is op de hoogte van de controle, die naar zijn zeggen niets heeft opgeleverd.
dussssssssss©
Franse douane controleert Rabobus
Uitgegeven: 23 juli 2007 15:53
LOUDENVIELLE-LE LOURON - De Franse douane heeft maandag vier bussen van deelnemende ploegen aan de Ronde van Frankrijk nauwgezet gecontroleerd. De bussen van de Raboploeg, Astana, CSC en Discovery Channel zijn aan een inspectie onderworpen. Het douanepersoneel heeft niets meegenomen.
De controle gebeurde op de snelweg A64 in de buurt van St. Gaudens, zo'n 30 kilometer van de Spaanse grens. "Ze doorzochten alles, zelfs de persoonlijke spullen van de renners", zei een woordvoerster van Astana, die zelf in de bus aanwezig was. "De bussen van Franse teams konden doorrijden."
Directeur Theo de Rooij van de Rabowielerploeg is op de hoogte van de controle, die naar zijn zeggen niets heeft opgeleverd.
dussssssssss©
(nu.nl)LOUDENVIELLE-LE-LOURON - Pat McQuaid, voorzitter van de internationale wielerunie UCI, verklaarde maandag dat hij niet gelukkig zou zijn met een Tourzege van Michael Rasmussen.
ANP
De preses geeft de voorkeur aan een eindzege van een andere coureur. Volgens McQuaid heeft Rasmussen de wielersport geen goede dienst bewezen. De Deense renner van de Rabobank kreeg twee waarschuwingen van de UCI omdat hij niet op tijd meldde waar hij aan het trainen was.
Dit kun je toch niet zeggen als voorzitter van de UCI.
Ik weet niet meer wat ik er allemaal van moet vinden maar art. 11 uit de "Universele Verklaring van de Rechten van de Mens" stelt;
Een ieder, die wegens een strafbaar feit wordt vervolgd, heeft er recht op voor onschuldig gehouden te worden, totdat zijn schuld krachtens de wet bewezen wordt in een openbare rechtszitting, waarbij hem alle waarborgen, nodig voor zijn verdediging, zijn toegekend.
Dat gaat hier niet meer op. Als een of andere idioot iets roept ben je dus de sigaar.
Ik denk dat Vino ook iets heeft 'gepakt',
gisteren 28 minuten aan de broek en vandaag outstanding.
Dat kan toch niet meer in deze tijd
Het is inderdaad niet meer normaal hoezeer men de wielersport viseert,
het kleinste gerucht is al voldoende om iemand een startverbod op te leggen.
Maar het Chicken buigt niet en verdedigt zijn truitje op een mooie manier.
Benieuwd wat woensdag gaat geven.
Dat kan toch niet meer in deze tijd

Zal wel hetzelfde spul zijn als Landis vorig jaar, same situation!alain schreef:Ik denk dat Vino ook iets heeft 'gepakt',
Dat kan toch niet meer in deze tijd![]()
![]()
dussssssss©
Dick Pony schreef:(nu.nl)LOUDENVIELLE-LE-LOURON - Pat McQuaid, voorzitter van de internationale wielerunie UCI, verklaarde maandag dat hij niet gelukkig zou zijn met een Tourzege van Michael Rasmussen.
ANP
De preses geeft de voorkeur aan een eindzege van een andere coureur. Volgens McQuaid heeft Rasmussen de wielersport geen goede dienst bewezen. De Deense renner van de Rabobank kreeg twee waarschuwingen van de UCI omdat hij niet op tijd meldde waar hij aan het trainen was.
Dit kun je toch niet zeggen als voorzitter van de UCI.
Ik was met stomheid geslagen toen ik die uitspraak hoorde jah....

Vanavond vergadert de UCI over de kweste met "De Deen"(©Boogerd).
Hij is 2 keer gewaarschuwd door de UCI, pas bij een derde keer zou een sanctie volgen volgen volgens de UCI wetten.
Voor mij is De Deen een beetje stout geweest en heeft hij niet gezegd in welke speeltuin hij ging spelen met z'n vrinden. Al zijn tests zijn goed, dus waar maakt de UCI zich in vredesnaam druk om.
Ik wens ze veel wijsheid vanavond in Lausanne........
dussssss©
Hij is 2 keer gewaarschuwd door de UCI, pas bij een derde keer zou een sanctie volgen volgen volgens de UCI wetten.
Voor mij is De Deen een beetje stout geweest en heeft hij niet gezegd in welke speeltuin hij ging spelen met z'n vrinden. Al zijn tests zijn goed, dus waar maakt de UCI zich in vredesnaam druk om.
Ik wens ze veel wijsheid vanavond in Lausanne........
dussssss©
Ja Rasmussen ging wel eens naar Mexico ja. Vind je het gek Equipe , hij heeft daar schijnbaar een mexicaanse vriendin. BTW iemand dit al gelezen
. Het zijn altijd die fransozen weer. Altijd maar weer een zondebok aanwijzen. Het lijkt verdomme wel een straf als je in het geel rijdt tegenwoordig. De franse huichelarij moet maar eens gestopt worden.

Velonews.comEven his Rabobank team is half-hearted about Rasmussen's yellow jersey run. The riders are doing their job to help Rasmussen on the road, but there's no joy around the bus, no sense of celebration.
The team has quite publicly held off extending Rasmussen's contract, which runs out at the end of this season.
With so much negative publicity and growing antagonism, the team can't celebrate what's looking more and more like their first Tour victory since it started as a team in 1996.
One team official told a Dutch journalist that Rabobank has worked more than a decade to be in this position, but said, "The dream of winning the Tour is turning into a nightmare."
That same official confided they now understand the media scrutiny that Armstrong endured during his seven-year Tour reign.
But Armstrong was never abandoned like Rasmussen has been now.
If Rasmussen wins the Tour, he'll truly have won it alone.
Geloven we dit?
Nope.Dick Pony schreef:Velonews.com....
Geloven we dit?
Als dat zo is, waarom springt menchov mee in de aanval?
Als dat zo is, waarom rijdt rabo dan met een volledige trein naar de port de Balé?
Als dat zo is, waarom rijdt rabo dan zoveel stukken sterker dan andere jaren?
Ik (persoonlijke mening) volg de tour al jaren... En ieder jaar hoor je de dopingsverhalen dat "de tour kapot gaat". Ik zie de tour niet over 5-10 jaar nog gereden worden... Niet als de pers zo hard zijn best doet om iedereen van alles te verdenken.
Er zal 1 regel moeten worden gemaakt voor de hele wielren-wereld, en niet alleen voor de tour.
Doping wordt niet alleen in de tour du france gebruikt, maar door het hele seizoen heen. Als daar een beleid voor wordt ontwikkeld, dan wordt doping ook stelselmatig goed aangepakt.
Edit: en nog iets:
Als Rasmussen in het geel rijdt, ploppen de verhalen over doping uit de grond..
Hoe zit dat dan met contador? Daar hoor je dan geen ene steek van... Behalve van een controle in een tour-bus door de douane.
Het zit allemaal scheef in elkaar. Ik heb een rustdag nodig...

Er wordt ook wel beweerd dat het onmogelijk is dat Rasmussen 1 minuut sneller klom (kom niet meer op de naam vd klim, zondag slotklim),
maar over Contador wordt met geen woord gerept.
Contador was nochthans een paar seconden sneller.
Het is volgens mij een pure hetze tegen de wielersport in het algemeen,
en tijdens de Tour nog een extra spelletje pesten tussen UCI en ASO.
Maar zo dom en naief als ik ben trek ik mij daar niets van aan en volg ik gewoon de ritten
Alleen jammer dat Kuifje (Evans) het een beetje laat afweten in het hooggebergte.
Als belg kan je niet anders dan voor een belgische ploeg supporteren
En spijtig dat Boogerd er mee stopt,
prachtkerel en stak gisteren boven iedereen uit.
Het is volgens mij een pure hetze tegen de wielersport in het algemeen,
en tijdens de Tour nog een extra spelletje pesten tussen UCI en ASO.
Maar zo dom en naief als ik ben trek ik mij daar niets van aan en volg ik gewoon de ritten

Alleen jammer dat Kuifje (Evans) het een beetje laat afweten in het hooggebergte.
Als belg kan je niet anders dan voor een belgische ploeg supporteren

En spijtig dat Boogerd er mee stopt,
prachtkerel en stak gisteren boven iedereen uit.
alain schreef:Er wordt ook wel beweerd dat het onmogelijk is dat Rasmussen 1 minuut sneller klom (kom niet meer op de naam vd klim, zondag slotklim),
Michel Wuyts had gisteren een mooi verhaal; hij had de tijden e.d. eens goed vergeleken tussen Rasmussen nu.. en de Rasmussen van 2004 (dacht ik). Hij klimt nu niet veel sneller dan toen, echter toen waren er nog een aantal méér die wél harder ging. Toen werd er niets van gezegt (Rasmussen).. nu wel.
Het kwam er in het kort op neer, dat men appels met peren vergelijkt. Wat een paar jaar terug niet verdacht was, is nu wel verdacht, enkel anderen rijden minder of anders op zn zachst gezegd. Hypocratie ten top.
Hier nog iets over Contador:
http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.n ... n/1.157672
DeKerf's schreef:Hier nog iets over Contador:
http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.n ... n/1.157672

Voor de oplettende lezers, van de bron van DeKerf's:
Boogerd vind ik ook enorm zonde. Hij heeft zich zo enorm laten zien wat hij waard is, hij fietst echt ge-wel-dig. Hij trapte gisteren zelfs a-la Armstrong het hele peloton naar de mallemoer.Die kwam eind vorige week ook al in opspraak, wegens het missen van drie onaangekondigde dopingcontroles.
En zojuist hoor ik het nieuws dat Vino betrapt is op het gebruik van bloeddoping. En de hele Astana ploeg heeft zich teruggetrokken
WTF
Betrapt na de tijdrit van zaterdag. Vuile tyfus hond is het. Bah.
Teletekst pag 863

Teletekst pag 863
Laatst gewijzigd door BLRacing op di jul 24, 2007 5:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Drop dead!!BLRacing schreef:En zojuist hoor ik het nieuws dat Vino betrapt is op het gebruik van bloeddoping. En de hele Astana ploeg heeft zich teruggetrokken![]()
![]()
![]()
![]()
WTF
Teletekst pag 863
Ouwhoer... Gewoon waanzinnig. Zo'n risico's nemen om zijn eigen eer te redden, voor wat?
Voor een levenslange stempel "dope-addict"?