Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.
Moderator:Beheerders
-
legion
-
Contacteer:
Re:turkse letters in het alfabet?
Bericht
door legion » ma nov 10, 2003 6:06 pm
DudeHimself schreef:
Het verleden heet niet voor niets "het verleden"
Wij waren vroeger bepaald geen lievertjes maar ik denk dat we ons daar intussen niet meer voor hoeven verontschuldigen want we zijn tenslotte een zeer gastvrij land geweest de laatste decennia.
Als je hiermee op ons schitterende asielbeleid doelt zit je er flink naast dude.
-
T.B.F.K.A.N. - Berichten:820
Bericht
door T.B.F.K.A.N. » ma nov 10, 2003 6:08 pm
Zo, laten we er eens fijn alles bij halen wat we maar kunnen verzinnen.
En mischien is dit nog wat voor een paar DPers:
-
BF = DeJean - Forumbeheerder
Bericht
door BF = DeJean » ma nov 10, 2003 6:08 pm
de vraag is: wat is integratie?
Wat sommigen als integratie bestempelen is assimilatie: het opgeven van veel of alle culturele aspecten ten voordele van die van de main cultuur. Das wat ze met de aboriginals hebben proberen doen, met de bergvolkeren in zuidoost azie, en met heel veel minderheden in t algemeen. Dit wrijft tegen de menselijke natuur in.
Als jij een mooie werkaanbieding krijgt in Egypte, dan ga jij nog altijd graag je grolsch drinken, en gaat je vriendin voor jouw part niet met een hoofddoek de straat op, en ga je graag toiletpapier gebruiken en varkenshaasjes eten. Integratie is een evenwicht bereiken waarin zowel jij je thuis voelt als je egyptische buren zich er goed bij voelen.
Assimilatie zou betekenen dat jij ook moet ramadammen, alcohol en varkensvlees afzweren en meer van dat.
Waarom?
Ik ontken niet dat er geen problemen zijn. Maar een lettertje of 2 moeten we niet als de dreiging zien die ervan gemaakt wordt. Er zijn grotere problemen, en die letters kunnen symbool zijn van toenadering tot vwederzijds begrip. Zie t ook zo eens.
Tenslotte: hoe dat in nederlands" geschiedenis is weet ik niet, maar belgie is overheerst door romeinen, germanen, fransen, spanjaarden, krauts en nog wat volk. Dat heeft onze cultuur gemaakt tot wat ze is. Dat maakt t rijker en boeiender.
ugh
en TBFKAN heeft gelijk, veel van degenen die ertegen zijn kunnen zelf amper schrijven......
-
aab - Berichten:3109
Bericht
door aab » ma nov 10, 2003 6:28 pm
BF = Chief Wiggum schreef:
Tenslotte: hoe dat in nederlands" geschiedenis is weet ik niet, maar belgie is overheerst door romeinen, germanen, fransen, spanjaarden, krauts en nog wat volk. Dat heeft onze cultuur gemaakt tot wat ze is. Dat maakt t rijker en boeiender.
ugh
dus we moeten ons nu laten overheersen dorr de turken, of beter de moslims, en we mogen ons niet verzetten want dat is goed voor onze kultuur? kromme gedachte ,alsof bataven saksen germanen en weet ik veel allemaal zich niet verzet hebben.
het verschil is hun zagen het onder ogen, en wij zijn verblind door het WO II verleden.
-
Gast
Bericht
door Gast » ma nov 10, 2003 6:39 pm
legion schreef:
[
DudeHimself schreef:
Het verleden heet niet voor niets "het verleden"
Wij waren vroeger bepaald geen lievertjes maar ik denk dat we ons daar intussen niet meer voor hoeven verontschuldigen want we zijn tenslotte een zeer gastvrij land geweest de laatste decennia.
Als je hiermee op ons schitterende asielbeleid doelt zit je er flink naast dude.
Ik doel hier niet mee op ons asielbeleid want dat zuigt idd flink aarsch. Maar Nederland is gewoon een heel gastvrij land als je het vergelijkt met andere Europese landen bijv.
Ik verdom het om me aan te passen aan buitenlanders zolang ze niet de moeite nemen zich eerst aan te passen aan onze cultuur.
Laten hun eerst maar eens goede wil tonen dan zien we erna verder.
-
De Lars Cuevas - Berichten:1023
Bericht
door De Lars Cuevas » ma nov 10, 2003 7:00 pm
Goede wil tonen moet van 2 kanten komen, dude.
En verder sluit ik me aan bij Tbfkan en BF. Goed verwoord jongens!
Groet, Lars
-
Castor - Berichten:648
Bericht
door Castor » ma nov 10, 2003 8:10 pm
DudeHimself schreef:
Laten hun eerst maar eens goede wil tonen dan zien we erna verder.
Turken spellen mijn naam al goed...
-
Gast
Bericht
door Gast » ma nov 10, 2003 8:19 pm
Castor schreef:
Turken spellen mijn naam al goed...
Das dan waarschijnlijk perongeluk geweest.
Maargoed dit is weer zon discussie waar geen eind aan komt omdat mensen nu eenmaal verschillende meningen hebben.
-
surfstad - Berichten:2572
Bericht
door surfstad » ma nov 10, 2003 8:34 pm
BF = Chief Wiggum schreef:
de vraag is: wat is integratie?
Wat sommigen als integratie bestempelen is assimilatie: het opgeven van veel of alle culturele aspecten ten voordele van die van de main cultuur. Das wat ze met de aboriginals hebben proberen doen, met de bergvolkeren in zuidoost azie, en met heel veel minderheden in t algemeen. Dit wrijft tegen de menselijke natuur in.
Als jij een mooie werkaanbieding krijgt in Egypte, dan ga jij nog altijd graag je grolsch drinken, en gaat je vriendin voor jouw part niet met een hoofddoek de straat op, en ga je graag toiletpapier gebruiken en varkenshaasjes eten. Integratie is een evenwicht bereiken waarin zowel jij je thuis voelt als je egyptische buren zich er goed bij voelen.
Assimilatie zou betekenen dat jij ook moet ramadammen, alcohol en varkensvlees afzweren en meer van dat.
Waarom?
Ik ontken niet dat er geen problemen zijn. Maar een lettertje of 2 moeten we niet als de dreiging zien die ervan gemaakt wordt. Er zijn grotere problemen, en die letters kunnen symbool zijn van toenadering tot vwederzijds begrip. Zie t ook zo eens.
ugh
en TBFKAN heeft gelijk, veel van degenen die ertegen zijn kunnen zelf amper schrijven......
Je moet er niet op in gaan, je moet er een slotje op gooien!
-
Gast
Bericht
door Gast » ma nov 10, 2003 8:41 pm
surfstad schreef:
Je moet er niet op in gaan, je moet er een slotje op gooien!
Tuurlijk niet, weet je hoe consequent dat zou zijn ::)
-
Plons - Berichten:5447
Bericht
door Plons » ma nov 10, 2003 9:06 pm
Ik heb al een turk, maar zou het niet erg vinden nog één te hebben.
dan weet je dit ook...
-
Bombproof Koffiemolen - Berichten:1412
Bericht
door Bombproof Koffiemolen » ma nov 10, 2003 10:50 pm
Hey Plons,
jij woont toch samen met een belgische marrokaanse? Althans dat heb ik ooit eens opgevangen van uw vrienden.
Of is het nu ineens een turkse?
-
Jurriaan
Bericht
door Jurriaan » ma nov 10, 2003 11:02 pm
wel eens in een nederlandse enclave in bijvoorbeeld saudi arabie(schrijf je dat zo?) geweest? echt nul komma nul intergratie van die hollanders die bijvoorbeeld voor Shell of Heiniken(en moslims drinken geen alchol?) werken.
Nederlandse in Australie geintergreerd? Ja in hun hollandse woonwijk, verder niet aldus een neef van mij uit australie.
-
surfstad - Berichten:2572
Bericht
door surfstad » di nov 11, 2003 3:38 pm
Jurriaan schreef:
wel eens in een nederlandse enclave in bijvoorbeeld saudi arabie(schrijf je dat zo?) geweest? echt nul komma nul intergratie van die hollanders die bijvoorbeeld voor Shell of Heiniken(en moslims drinken geen alchol?) werken.
Nederlandse in Australie geintergreerd? Ja in hun hollandse woonwijk, verder niet aldus een neef van mij uit australie.
Deze topic gaat nergens over en ik vind het niet eerlijk dat je bij een ieder zomaar slotjes gooit behalve bij je eigen topics!
-
Don
Bericht
door Don » di nov 11, 2003 3:50 pm
Jurriaan schreef:
Dr moet wel ruimte zijn om te integreren he!
De beperkingen die je in n land als sausi arabie of egypte krijgt opgelegd staan in geen enkele verhouding met wat wij onder integratie verstaan! Dikke bull en iets met appels en peren en zo.. of zo.
zo
-
peter - Berichten:436
Bericht
door peter » di nov 11, 2003 4:08 pm
maar waarom moet het bij ons wel dan ?
-
Sensei - Berichten:140
Bericht
door Sensei » di nov 11, 2003 7:10 pm
Het valt me op dat bekvechten altijd tussen de zogenaamde Goden is!
Ik zeg verder niets .............
-
Jurriaan
Bericht
door Jurriaan » di nov 11, 2003 7:13 pm
Deze topic gaat nergens over en ik vind het niet eerlijk dat je bij een ieder zomaar slotjes gooit behalve bij je eigen topics!
mijn topic ???
-
Jurriaan
Bericht
door Jurriaan » di nov 11, 2003 7:14 pm
dit topic is niet door mij gestart
-
Gast
Bericht
door Gast » di nov 11, 2003 7:23 pm
[bijdehandmode]

[/bijdehandmode]
-
legion
-
Contacteer:
Bericht
door legion » di nov 11, 2003 7:48 pm
Sensei schreef:
Het valt me op dat bekvechten altijd tussen de zogenaamde Goden is!
Ik zeg verder niets .............
Met een beetje bekvechten lopen de posts ook behoorlijk hard op...
PS. Jurriaan, da"s inderdaad niet helemaal "t goede voorbeeld; "koffiemelkreclame-foei" voor jou!
-
Crash - Berichten:2134
Bericht
door Crash » di nov 11, 2003 8:36 pm
zijn jullie nu helemaal gek geworden turkse letters in t alfabet >:( donder een eind op stelletje idioten >:(
dat hun maar mooi dur fucking namen aanpassen en de rest ook waar ze te nie mee eens zijn en anders een stempel erop en terug naar dur eigen land en vooral die criminelen
hier ben ik dus nie mee eens rrrrrrr >:(
-
Plons - Berichten:5447
Bericht
door Plons » di nov 11, 2003 8:49 pm
BOMBPROOF bram schreef:
Hey Plons,
jij woont toch samen met een belgische marrokaanse? Althans dat heb ik ooit eens opgevangen van uw vrienden.
Of is het nu ineens een turkse?
Ik woon samen met een turkse slet, al meer dan 4 jaar.
Ze zat ooit in een doos Nesquick, en valt goed mee.
binnenkort koop ik nog een doosje, en hoop op nog eentje "om mijn fietsen te poetsen en my little junior te verwennen"
-
aab - Berichten:3109
Bericht
door aab » di nov 11, 2003 9:07 pm
dets reit, turken enzo zijn prima gasten, maar noordafrikanen zijn gewoon parasieten.
die gasten zijn van oorsprong nomaden en ik heb het sommige zelf horen zeggen, "we melken gewoon jullie land uit."
-
Erikje - Berichten:2037
Bericht
door Erikje » di nov 11, 2003 9:24 pm
monkey boy ( aap met een b for friends ) schreef:
.....en ik heb het sommige zelf horen zeggen, "we melken gewoon jullie land uit."
Goed nieuws, ons land staat bekend om de koeien....
Erikje