Fox Prototype Inverted DH fork - World Exclusive

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

TIthomas

Bericht door TIthomas » vr jun 17, 2011 3:44 pm

Fox, Rock Shox en DNM komen uit dezelfde fabriek al zit er wel degelijk verschil tussen de productielijnen per merk!En geloof me, ik kan het weten....
Ik denk dat Fox niet goedkoop is, maar zeker niet over priced.

De kap op de vork van Barel lijkt idd op een afdekkap voor een luchtventiel, misschien een soort van preload op basis van luchtdruk met een veer als basis.
Die elektronica op de stuurpen is gewoon een mooie grote stopwatch met een start/stop knopje aan je handvat, kan je lekker makkelijk je trainings runs zelf timen.

Groet Thomas

aappii

Bericht door aappii » za jun 18, 2011 10:35 am

TIthomas schreef: De kap op de vork van Barel lijkt idd op een afdekkap voor een luchtventiel, misschien een soort van preload op basis van luchtdruk met een veer als basis.
Die elektronica op de stuurpen is gewoon een mooie grote stopwatch met een start/stop knopje aan je handvat, kan je lekker makkelijk je trainings runs zelf timen.

Groet Thomas
dat kapje vond ik wel apart, maar zolang we geen van allen zo'n vork in het echt open hebben gezien blijft het bij speculeren.
dat elektrisch apparaat dat kan ook een hulpmiddel zijn om te zien hoeveelste je staat. ik hoorde in een interview met aaron gwin dat hij in fort william is gecrasht omdat hij teveel aan het pushen was terwijl hij al 5 seconden voorsprong had, en dus eigenlijk helemaal niet zo hoefde te pushen.
trek kwam met het idee om gebruik te maken van pit borden langs de kant van het parcours. maar je kan het natuurlijk ook dmv een scherm doen of met een led lampje dat groen wordt als je goeie splits rijdt en rood als je slechte splits rijdt.
links op het stuur zit volgens mij of een schakelaar met een ledje eronder of een groen ledje. maar ook hier zal het bij speculeren blijven

Loki

Bericht door Loki » za aug 06, 2011 3:51 pm

vinay schreef:Zolang de afstand tussen de bushings niet verandert bij het inveren (en dat heb ik nog bij geen vork gezien) zou de vork er ook niet stijver op moeten worden, lijkt me.
De afstand tussen onderste kroonplaat en vooras neemt af. De arm wordt dus korter en daarmee de kracht kleiner, hence minder flex.

De plaats waar de boel moet glijden bij een USD zit dichter bij de as. Om stiction tijdens hard remmen te verlagen, meen ik.
Gran Torino schreef:In de motorfiets wereld verkopen ze dat om de paar jaar dan weer normale en dan weer USD met modellen die ff wat minder verkopen..
Welke modellen zijn dat als ik vragen mag?
Gran Torino schreef:Ik wilde met mijn opmerking alleen maar zeggen dat de consument zich behoorlijk laat naaien aangaande de consumentenprijs van overgehypte producten.
Als je hiermee bedoeld dat mensen betalen voor prestaties die ze niet merken of benutten dan ben ik het met je eens.
Gran Torino schreef:Bij voorvorken en dempers werkt het van binnen allemaal hetzelfde. Olie, lucht een spiraalveer ,paar shimmetjes en een paar ventieltjes, echt geen rocket science hoor! Ja je kan voor elk demping systeem een stoere naam verzinnen en er een heel marketing verhaal over heen smeren, maar dempers dempen, en veren veren in en uit .. Dat doen ze al heel lang...
Whatever works for you mate :arms:

Plaats reactie