Sunday model-C of WTP avenger 2010
Moderator:Beheerders
Paul heb ik al geprobeerd en heeft er geen staan.
Kan ze wel bestellen. Ben alleen nog benieuwd naar de geo van de wtp.
Over de bb hoogte van de cr24. die 1,5" is de rise ten opzichte van hart wiel heb ik begrepen.
De helft van een 24" wiel is 12". Daar 1,5" bij is 13,5" lijkt me.
Over de bb hoogte van de cr24. die 1,5" is de rise ten opzichte van hart wiel heb ik begrepen.
Life is what happens while you're busy making other plans.
ja klopt komt iets lager dan de model-c.Marcuos schreef:Paul heb ik al geprobeerd en heeft er geen staan.
heb mailtje gezonden naar wtp voor de geo van de avenger ,wacht nog op antwoord.
bedoel je paul's boutique?
- de G U R U
- Contacteer:
dan is hij nog goedkoper via frencheys bmx in frankrij komt op 700 inc. verzenden.de G U R U schreef:model c is idd duur, Paul vraagt 850E voor frame, vork en stuur combo
is wel allemaal volledig 41thermal hittebehandeld.
maar... er is nog hoop er komt een model c complete uit release date in de vs is 10 feb. 2010.
ik heb sundays al mail gestuurt wanneer dat ie in europe komt. retail prijs ligt in amerika rond de 550$
http://www.sundaybikes.com/v3/complete- ... -complete/
ja maar ben er niet veel mee ,had specifiek naar de bottembracket height gevraagd en ik kreeg dit terugMarcuos schreef:Hé Oscarito,
Heb je al meer info over de geo?
hey oscar,the avenger has those specs. 21.25tt 13.23cs 74.5ht.if you choose to get a 20" bmx i would recommend you a bike above the 20.5tt.everything longer then 20.5 should work for you. 20.8. like the zodiac seems pretty good. the trust will also fit you!have look on our online pdf catalog. on page 41 are the specs for the avenger http://www.wethepeoplebmx.de/index.php? ... id=1479all the best from germany.kay
-
- redoutterider
misshien is de gypsy sledgehammer iets voor jou? denk dat deze goedkoper is..
Member of Dirty Flow
http://redoutebmx.webs.com/
http://redoutebmx.webs.com/
ik heb al een 26" dirtbike ,het gaat mij meer om de geo van de sunday en de wtp het is een upscaled bmx en dat zoek ik, een 20" voelt voor mij te klein .redoutterider schreef:misshien is de gypsy sledgehammer iets voor jou? denk dat deze goedkoper is..
En als de verkoop prijs rond de 600 euro is dan ik het wel waard word ook opgebouwd met groten deels oddesey componenten.
Als je zo die prijzen ziet van los frame, stuur en vork geloof ik niet dat de compleet in de buurt komt van de 600 Euro.
Maar ik ga ook maar een kijken of ik meer info over de geo kan krijgen van de Avanger.
@ Steelhead: Een 24" bmx is toch heel iets anders dan een 24" mtb
En tussen een 24"bmx en een 24"bmx zit ook zeer veel verschil...
Maar ik ga ook maar een kijken of ik meer info over de geo kan krijgen van de Avanger.

retal prijs in de states is 550$ link komt er straks bijMarcuos schreef:Als je zo die prijzen ziet van los frame, stuur en vork geloof ik niet dat de compleet in de buurt komt van de 600 Euro.
jim-c :Oscarito schreef:retail prijs in de states is 550$ link komt er straks bijMarcuos schreef:Als je zo die prijzen ziet van los frame, stuur en vork geloof ik niet dat de compleet in de buurt komt van de 600 Euro.
The 24" Model-C complete retails for about $550 and comes with a full chromoly frame, fork and bars. There's eight different Odyssey parts including V3 cassette hub, Aitken 24-inch tires and EVO II brakes amongst others. The best part is it carries over the same proven geometry of the Model-C frame, fork and bars. So, if you have a guy who is nervous about riding a 20-inch but doesn't want a MTB, then he can give this ago.
hier vind je het hele artikel
http://espn.go.com/action/bmx/news/stor ... undaybikes
Waaaaaaaaaaaaaaaaat!Marcuos schreef:Ik heb de WTP Avenger 24"net bij Paul's Boutique opgehaald.
Nu snel testen....

hoeveel heb je betaald? ik heb wel zon kat maar geen zon fiets niet eerlijk...
In het kort; hij is erg lekker. De wendbaarheid van bmx en stabiliteit van een 24"mtb zonder voorvering.
Echt ideaal. Ben er erg blij mee.
Wat langer; Ik ben vandaag in Heerlen in de Promise weze rijden.
In het begin bij de eerste 2 keer opstappen merkte ik iets an de hoge bb. Hij is 35cm. Mijn mountainbike was 30cm. Eenmaal aan het fietsen merk je er eigenlijk niks van.
Ik dacht dat hij er iets nerveuser van zou worden maar daar merk ik niks van tijdens het fietsen.
Ik dacht dat ik wel even zou moeten wennen aan de fiets. Maar eigenijk alles wat ik op mijn mtb kan (technische dingen) kon ik ook meteen en zelfs beter op de Avenger.
Hij voelt veel beter, veel stijver en meer als een direct verlengstuk van je zelf. Bij een mtb heb je toch meer gevoel wat je kwijt raakt in de voorvering, langer vork en banden enz.
Alles wat je doet gaat veel gemakkelijker. Het kost allemaal niet zoveel kracht en moeite. Ook als je moet corrigeren gaat dat veel makkelijker en beter. Je hebt het dan ook wel weer nodig. (Keer wat diep en veel nose dive landen op een kleine spine kost wel een stevige klap op je polsen.) Maar het is toch veel beter te ondergaan dan op een 20". De grotere wielen geven wel behoorlijk veel meer stabiliteit en ruimte voor foutjes.
Wel merk je dat de stijlere balhoofdshoek aanwezig is. Hij wordt daar veel directer in het sturen door. Hier moet je wel aan wennen. Vooral in fakie's merk ik er veel van.
Dit is vooral ten opzichte van mijn ervaring met mtb. Een vriend van mij die behoorlijk kan rijden en bmx rijd heeft ook een paar rondjes gedaan en vanaf de 1e meter deed hij er behoorlijk de zelfde dingen mee als met zijn bmx. Hij vond hem erg fijn rijden. Had volgens hem vrijwel dezelfde wendbaarheid van een 20". En de stabilieit en zekerheid als een 24"mtb. Ook in vergelijking met andere cruiser's merk je echt de hogere bb. Hij heeft daardoor veel betere wendbaarheid. Mar toch dezelde stabiliteit.
Ik ben er tot nu heel erg blij mee en kan het zeker anderen aanbevelen. Ben wel nog erg benieuwd hoe hij op dirt gaat bevallen.
Hier 2 korte clips vanvandaag. Het is vooral de fietser die niet kan rijden. Niet de fiets.
http://www.youtube.com/watch?v=xFnO6zOlVc4
http://www.youtube.com/watch?v=AhOiFcNXKXE
Echt ideaal. Ben er erg blij mee.

Wat langer; Ik ben vandaag in Heerlen in de Promise weze rijden.
In het begin bij de eerste 2 keer opstappen merkte ik iets an de hoge bb. Hij is 35cm. Mijn mountainbike was 30cm. Eenmaal aan het fietsen merk je er eigenlijk niks van.
Ik dacht dat hij er iets nerveuser van zou worden maar daar merk ik niks van tijdens het fietsen.
Ik dacht dat ik wel even zou moeten wennen aan de fiets. Maar eigenijk alles wat ik op mijn mtb kan (technische dingen) kon ik ook meteen en zelfs beter op de Avenger.
Hij voelt veel beter, veel stijver en meer als een direct verlengstuk van je zelf. Bij een mtb heb je toch meer gevoel wat je kwijt raakt in de voorvering, langer vork en banden enz.
Alles wat je doet gaat veel gemakkelijker. Het kost allemaal niet zoveel kracht en moeite. Ook als je moet corrigeren gaat dat veel makkelijker en beter. Je hebt het dan ook wel weer nodig. (Keer wat diep en veel nose dive landen op een kleine spine kost wel een stevige klap op je polsen.) Maar het is toch veel beter te ondergaan dan op een 20". De grotere wielen geven wel behoorlijk veel meer stabiliteit en ruimte voor foutjes.
Wel merk je dat de stijlere balhoofdshoek aanwezig is. Hij wordt daar veel directer in het sturen door. Hier moet je wel aan wennen. Vooral in fakie's merk ik er veel van.
Dit is vooral ten opzichte van mijn ervaring met mtb. Een vriend van mij die behoorlijk kan rijden en bmx rijd heeft ook een paar rondjes gedaan en vanaf de 1e meter deed hij er behoorlijk de zelfde dingen mee als met zijn bmx. Hij vond hem erg fijn rijden. Had volgens hem vrijwel dezelfde wendbaarheid van een 20". En de stabilieit en zekerheid als een 24"mtb. Ook in vergelijking met andere cruiser's merk je echt de hogere bb. Hij heeft daardoor veel betere wendbaarheid. Mar toch dezelde stabiliteit.
Ik ben er tot nu heel erg blij mee en kan het zeker anderen aanbevelen. Ben wel nog erg benieuwd hoe hij op dirt gaat bevallen.
Hier 2 korte clips vanvandaag. Het is vooral de fietser die niet kan rijden. Niet de fiets.
http://www.youtube.com/watch?v=xFnO6zOlVc4
http://www.youtube.com/watch?v=AhOiFcNXKXE
Paul had gevraagt of ze op voorraad waren.
Vervolgens had hij 2 dagen laten 11 fietsen op de stoepstaan waaronde 1 Avenger. Dat was afgelopen dinsdag. Zaterdag ben ik gaan kijken en heb ik hem meegenomen. Hij heeft er nu geen meer. Kan ze nog wel bestellen.
530 euro's was hij.
Vervolgens had hij 2 dagen laten 11 fietsen op de stoepstaan waaronde 1 Avenger. Dat was afgelopen dinsdag. Zaterdag ben ik gaan kijken en heb ik hem meegenomen. Hij heeft er nu geen meer. Kan ze nog wel bestellen.
530 euro's was hij.