Het Dirty Pages Tour de France 2007 topic

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
DeKerfs

Bericht door DeKerfs » zo jul 15, 2007 7:22 pm

Ik weet niet hoe het jullie vergaat, maar ondanks de commentaren van vele critici, vind ik het tot dusver niet een onaantrekkelijke Tour... ik heb 'mindere' Touren gezien in het verleden....

Gène

Bericht door Gène » zo jul 15, 2007 8:28 pm

DeKerf's schreef:Ik weet niet hoe het jullie vergaat, maar ondanks de commentaren van vele critici, vind ik het tot dusver niet een onaantrekkelijke Tour... ik heb 'mindere' Touren gezien in het verleden....
Dat vind ik nog voorzichtig uitgedrukt. Het lijkt wel of de Tour eens eindelijk puur word gereden. Lange etappes worden niet meer op een moordend tempo gereden en de renners lijken daardoor weer mensen.

Ik ben heel erg benieuwd wie de tour gaat winnen. Het lijkt er erg op dat veel favorieten het niet waar kunnen maken en dat nieuwe helden opstaan.

We shall see!

mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

dader

Bericht door dader » ma jul 16, 2007 10:40 am

alain schreef:en niet te vergeten dat hij dinsdag in het geel mag rijden.

kleine geschifte mensen zijn blijkbaar tot prachtprestaties in staat ;)
Logisch, het is een Mountainbiker.. :)

Afbeelding

Ik verheug me al op morgen, het liefst neem ik de hele periode van de tour vrij en kijk ik elke dag naar de Etappe van begin tot eind.

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » ma jul 16, 2007 10:58 am

Mr Elsworth schreef: Om aan te geven hoe ver een tourvirus kan gaan; heb een collega die ieder jaar precies de drie tourweken met vakantie gaat. Gaat dan altijd weg met z'n zeilboot. Heeft aan boord van zijn boot ooit een TV geinstalleerd.
Tja, je hebt er gekken bij.
Zo heb ik een collega die keurig in de centrale agenda "Tour de France verlof" zet.
M.a.w. hij begint om 3 uur 's nachts met werken, gaat een uur of 12 naar huis en gaat dan de hele dag Tour kijken....Serieus!
Iedereen was altijd in de veronderstelling dat hij dan naar Frankrijk ging 3 week om de tour te volgen, had ik me nog enigszins kunnen voorstellen, maar dit gaat wel heel ver....hoe gek kun je zijn.

alain

Bericht door alain » ma jul 16, 2007 11:26 am

dader schreef:Logisch, het is een Mountainbiker.. :)
I know ;)
En hij wil de dubbel gaan doen op de olympische spelen,
dus weg en mtb.

Vandaag ook nog een leuk interview in de krant over Rasmussen,
hij is niet van plan om het geel dadelijk kwijt te spelen en wil vandaag nog eens rond de tafel gaan zitten met de ploegleiding.
Stukje uit de krant:
Ik sta dit shirtje niet goedschiks af.
Met de wetenschap dat ik tegen de crono wat tijd verlies, zal ik maar wat harder fietsen op de cols.
Dat belooft voor de volgende dagen...

dirtybastard

Bericht door dirtybastard » ma jul 16, 2007 12:26 pm

Rasmussen kicks Assssssssss!

Goed gereden, alle favorieten wilde niet forceren en nu hebben ze er een probleempje bij..............rasmussen ;) , die gaat dus in alle bergetappes in de aanval om zo het eventuele tijdritverlies te compenseren.

Ik hoop dat 't 'm lukt, tís wel een rare kerel maar je gunt het hem zeker!

De enige 2 favo;'s die ik echt sterk vond waren Moreau en Contador.

BLRacing

Bericht door BLRacing » di jul 17, 2007 9:26 pm

Rasmussen is mijn held, ook natuurlijk omdat ik half deens ben en hij een mountainbiker was/is.

Vandaag dit gezien. Een Obermayer voorwiel wat zo makkelijk knakt na een heel klein botsinkje met een hond, is echt slecht :roll: :shock: .
Afbeelding
http://www.youtube.com/watch?v=q4zv11XMnCw

Ninkoo

Bericht door Ninkoo » di jul 17, 2007 10:22 pm

BLRacing schreef: Vandaag dit gezien. Een Obermayer voorwiel wat zo makkelijk knakt na een heel klein botsinkje met een hond, is echt slecht :roll: :shock: .
Afbeelding
Honden op het parcours is ook echt slecht!!
Overigens gun ik het rasmussen echt, vind het wel een toffe kerel!

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » wo jul 18, 2007 7:04 am

http://nl.youtube.com/watch?v=KVcodisONKs

Geef mij maar Double Tracks :lol:

WOEF

sneeuwpop

Bericht door sneeuwpop » wo jul 18, 2007 1:07 pm

En ja hoor, het is weer zover:

"Patrik Sinkewitz is op 8 juni bij een onaangekondigde dopingcontrole tijdens een training betrapt op te hoge waarden van het middel testosteron", zo heeft de Duitse wielerbond bekendgemaakt.

De renner van T-Mobile ligt momenteel in het Hamburgs ziekenhuis. Sinkewitz herstelt daar van zijn verwondingen die hij opliep na de achtste rit in de Tour toen hij op een toeschouwer botste.

Indien Sinkewitz' contra-expertise ook positief uitvalt, dan is dat een enorme dreun voor T-Mobile. De Duitse formatie wilde na alle dopingbekentenissen van meerdere oud-renners schoon schip maken en toonde zich een voorstander van de nieuwe en strengere UCI-dopingregels. .

Onthutste Sinkewitz ontkent

Volgens het Duitse persbureau DPA was de verhouding tussen testosteron en epitestosteron bij Sinkewitz 24:1,waar 4:1 toegestaan is. De Duitser heeft vijf dagen de tijd om een contra-expertise aan te vragen.

Sinkewitz, die in een Hamburgs hospitaal ligt, ontkent in alle toonaarden en reageert dan ook verbaasd."Ik verdacht van doping? Hoezo ik? Ik weet nergens van. Dit kan niet waar zijn. Ik kan me echter hierover nu niet druk maken, want ik word vandaag geopereerd."

T-Mobile heeft Sinkewitz inmiddels al geschorst. Als zijn B-staal ook positief is, wacht hem 2 jaar uitsluiting, ontslag en een boete van een jaarsalaris.
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€￾

Jappe

Bericht door Jappe » wo jul 18, 2007 1:53 pm

Ik zie Rasmussen niet in het geel Parijs halen. Maar wel mooi wat hij doet. Al reed hij gisteren niet in de aanval. Controlerend meegaan voorin. Dikke pluim voor Soler ook.
Voor mij blijft Klöden nog steeds favoriet. Is al 2 keer 2e geëindigd in de tour. Dat kan Vino niet voorleggen. Waarom ze hem dan kopman maken blijft mij een raadsel. Als Klöden enkele dagen geleden niet moest wachten op Vino, stond hij er nu nog een stuk beter voor. Misschien stoute uitspraak, maar volgens mij gaat Vino nooit de tour winnen. Te beperkt in het hooggebergte. Maar hij wint dan wel andere ritten het hele jaar door, dus al mijn respect.
Om het dan even over Sinky te hebben: waarom in godsnaam testosteron? Ik dacht dat wielrennen een uithoudingssport was?

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » do jul 19, 2007 8:22 am

Maarten Ducrot gisteren over Testostereon;
" Testostereon nemen is hetzelfde als door rood licht rijden terwijl er een agent achter je staat. Je weet gewoon dat je gepakt wordt, dat spul is zooooo makkelijk te traceren"

dussssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » do jul 19, 2007 8:35 am

BOSS schreef:Maarten Ducrot gisteren over Testostereon;
" Testostereon nemen is hetzelfde als door rood licht rijden terwijl er een agent achter je staat. Je weet gewoon dat je gepakt wordt, dat spul is zooooo makkelijk te traceren"

dussssss©

Ook al heeft meneer Ducrot hier een punt, wil je liefst niet quotes van hem en collega Dijkstra hier plaatsen...? Laat ze hun doorgaans, lauwe commentaar maar vooral op de TV uitkramen, dan kan ik het tenmiste nog uitzetten.... :angelnot:

Wimenizer

Bericht door Wimenizer » do jul 19, 2007 1:41 pm

Vorige jaren was de tour niet zo spannend als dit jaar volgens mij:

1) Contador
2) Moreau
3) Valverde
"I build dirts when i'm drunk, ride them when I'm sober."

Gène

Bericht door Gène » do jul 19, 2007 10:11 pm

DeKerf's schreef:
BOSS schreef:Maarten Ducrot gisteren over Testostereon;

dussssss©

Ook al heeft meneer Ducrot hier een punt, wil je liefst niet quotes van hem en collega Dijkstra hier plaatsen...? Laat ze hun doorgaans, lauwe commentaar maar vooral op de TV uitkramen, dan kan ik het tenmiste nog uitzetten.... :angelnot:
Ik snap zowiezo niets van die comentatoren bij NOS. Mart, Herbert en Maarten mogen voormij allemaal ingeruild worden. Die hebben waarnemingen die totaal nergens op slaan, iets van de techniek is hun totaal vreemd. Gelukkig hebben ze dat bij de Belgische tv interessanter geregeld. Al is die stem van Michel erg slaap verwekkend.

Ik ben ook benieuwd of Rasmussen het haalt, al denk ik serieus dat hij een goede kans maakt.

mzzl
Gène

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » vr jul 20, 2007 6:59 am

Nieuwste ontwikkelingen rondom Rasmussen.
De Deense bond heeft hem uit de selectie gezet omdat hij meerdere malen verzuimd zou hebben te melden aan de bonden waar hij zich bevindt in verband met off-season dopingcontroles.

gevolg voor Rasmussen: geen deelname aan het WK en geen deelname aan de OS 2008 als mountainbiker.

De pers doet er nog eens een schepje bovenop door Rasmussen mogelijk te verdenken van dopinggebruik.

Persoonlijk vind ik dit een grove schande van zowel de Deense bond als de pers om iemand die momenteel in het geel rijd op deze manier te behandelen. Hoe zo'n koele kikker Rasmussen ook is, dit zal toch voor behoorlijk wat opschudding bij hem en zijn ploeg toebrengen.

Ik ben razend benieuwd wat voor staartje dit verhaal gaat krijgen.
Het zou echt zonde zijn als hij volgend jaar niet naar Peking zou gaan, de Deense bond snijd zichzelf hiermee behoorlijk in de vingers.

To be continued I suppose...

Dick Pony

Bericht door Dick Pony » vr jul 20, 2007 5:39 pm

Zo'n Deeense wielerbond zou toch blij moeten zijn met een renner in 't geel, trots wellicht. En dan breng je dit, juist nu, naar buiten, je weet dat er gepraat gaat worden.

Ik ken Rasmussen verder niet persoonlijk maar het lijkt me een persoon die gesteld is op zijn vrijheid en privacy. Dat liet hij ook in z'n persconferentie blijken van de week. Ik kan me voorstellen dat je niet altijd, wil laten weten of misschien zelf weet waar je bent op en bepaald moment. Helaas schijnt het zo te moeten in het profwielrennen tegenwoordig. Maar dit nieuws nu naar buiten brengen zorgt voor onnodige opschudding. Dom van de bond.

Dick Pony

Bericht door Dick Pony » vr jul 20, 2007 5:42 pm

Verdorie hebben we het toch weer over "dopingzaken". :x

terug naar de koers.

Wat een goede stunt trouwens gisteren om Moreau op achterstand te zetten. Kei-hard dat wielrennen.

DeKerfs

Bericht door DeKerfs » za jul 21, 2007 4:31 pm

Feiten na de tijdrit van vandaag:

-Vino herrezen;
-Valverde zakt door het spreekwoordelijke ijs;
-Cadel doet goede zaken;

en nog wel meest bijzonder;

-Rasmussen verbaasd!

Mooi, mooi....

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » za jul 21, 2007 4:48 pm

idd erg mooi, zeker voor Rasmussen, hij doet vandaag heel veel mensen de mond goed dichtsnoeren.

Maareh...2 ex mtb'ers 1 en 2 in het algemeen klassement. Ook mooi!

Wat een toffe tour tot nu toe!

Dick Pony

Bericht door Dick Pony » zo jul 22, 2007 5:04 pm

DeKerf's schreef:Feiten na de tijdrit van vandaag:

-Vino herrezen;
-Valverde zakt door het spreekwoordelijke ijs;
-Cadel doet goede zaken;

en nog wel meest bijzonder;

-Rasmussen verbaasd!

Mooi, mooi....
En 1 dag later;

-Vino door het ijs
-Valverde nog verder door het ijs
-Cadel met 1 been door het ijs

-Rasmussen blijft verbazen.

Wat een prachtige etappe.

wictor

Bericht door wictor » zo jul 22, 2007 5:30 pm

Dick Pony schreef:Wat een prachtige etappe.
Absoluut! Colom die op de slotklim er vandoor knalt, om alsnog overhoop gereden te worden door een paar koppeltjes die even wat verschillen willen vergroten....... Vino die meerdere malen duidelijk laat zien dat de camera nou moet oprotten omdat 't echt niet gaat..... Soler die maar blijft demarreren en nadat VRT 'm al helemaal heeft afgeschreven toch als 3e binnen komt. :D :D :D :D

BLRacing

Bericht door BLRacing » zo jul 22, 2007 8:16 pm

Wat een magistrale etappe weer dan. Dit is echt genieten gewoon. Ben zeer benieuwd wat morgen gaat brengen want er schijnt een nieuwe col in te zitten die volgens kenners extreem zwaar is :lol: . Plus nog enkele andere cols van de buiten en 1ste categorie :evil: .

Gène

Bericht door Gène » zo jul 22, 2007 8:43 pm

Heerlijke dag voor het wielrennen! De heren hebben een geweldige show opgevoert, die mogen van mij iedere dag opvoeren.

mzzl
Gène

BOSS
Contacteer:

Bericht door BOSS » zo jul 22, 2007 8:59 pm

Ik heb morgenmiddag vrij gehouden, vanmiddag al zitten smullen op de bank en morgen beloofd weer spektakel.

dussssss©
DE site
MTB in Noordwest NL?->MTB Noordwest 9

Plaats reactie