26inch on steroids
Moderators:JJ, Beheerders
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Bij elke bike shop. Cosmic sports verdeeld Surly. Er zijn wrs. niet zoveel shops met de spullen op voorraad vermoed ikenpro schreef:Als het nog niet gevraagd is : Waar kan je die banden en die velgen kopen ?

JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Allebei:
- Paars(ig)
- Ti zadelpen
- Stalen voorvork
- Jonas stuur
- Avid mech discs + grepen
Dat waren de overeenkomsten denk ik?
Lijst met verschillen is me te lang ...
Rig ziet er klaar uit, Germans here we come!!!
JJ
- Paars(ig)
- Ti zadelpen
- Stalen voorvork
- Jonas stuur
- Avid mech discs + grepen
Dat waren de overeenkomsten denk ik?
Lijst met verschillen is me te lang ...
Rig ziet er klaar uit, Germans here we come!!!
JJ
Wat een gave fiets. Toen ik een jaar of iets geleden van deze fiets hoorde, had ik niet gedacht dat ik hem zo snel van dichtbij zou kunnen bekijken. Dit gaat nu zeker gebeuren. Wil hem graag een keertje proberen. Jammer dat de winter voorbij is en je hem niet in de sneeuw kunt proberen. Transalpje in de sneeuw moet kunnen met zo'n fiets.
De rig zie ik dit weekend wel in Duitsland. Het lijkt er op dat er drie singlespeeds in duitsland zijn te zien.
De rig zie ik dit weekend wel in Duitsland. Het lijkt er op dat er drie singlespeeds in duitsland zijn te zien.
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Leuk, ga je zaterdag of vanavond heen? Je blijft Zaterdag avond zeker niet slapen?Pottser schreef:Wat een gave fiets. Toen ik een jaar of iets geleden van deze fiets hoorde, had ik niet gedacht dat ik hem zo snel van dichtbij zou kunnen bekijken. Dit gaat nu zeker gebeuren. Wil hem graag een keertje proberen. Jammer dat de winter voorbij is en je hem niet in de sneeuw kunt proberen. Transalpje in de sneeuw moet kunnen met zo'n fiets.
Wij zijn al met drie ss, jij er bij dus het zijn er al vier (waarvan dus drie op 29" nu

Ik hoop dat we elkaar iig morgenochtend nog even zien.
JJ
Ben benieuwd of ze onze 29-inchers van de startlijn halen. Oneerlijke concurrentie is het in mijn geval zeker niet. Ik ga vanavond en rijd morgenavond weer terug. Mijn conditie is nog nooit zo slecht geweest. Heb weken niet gefietst, o.a. door een domme actie op het skateboard van mijn zoontje, waardoor ik twee weken nauwelijks kon zitten, liggen of lopen. Ik sta ingeschreven voor de marathon, maar moet als het al lukt dit helemaal op ervaring doen en zeker niet op fysieke inhoud.
Zie je morgenochtend zeker even. Ik sta vannacht op een camping bij het meer.
Zie je morgenochtend zeker even. Ik sta vannacht op een camping bij het meer.
Duitsland-klaar is bij mij een nieuwe Boone ring voor en een nieuw Boone kransje achter. Een stalen vork ipv de gemonteerde titanium versie en een 180mm schijf voor ipv de 160 ....... Oja, nieuw tape om het stuur en latex in de banden.Scaluner schreef: Wat versta je eigenlijk onder 'Duitsland-klaar' ??
- didadunlop
idd een vet verhaal... Ik ben het duidelijk eens met de 29 gedachte (alleen mijn portemonnee nog niet, of ik moet minder cd's gaan kopen). Maar dat komt wel goed..
Ik hoor graag een report van hoe de pugsley rijdt op los zand. Lijkt me een vreemde ervaring om te "drijven" in plaats van weg te zakken..
..

Ik hoor graag een report van hoe de pugsley rijdt op los zand. Lijkt me een vreemde ervaring om te "drijven" in plaats van weg te zakken..

Dat je niet gaat huilen na de eerste klim of na slechts 3.5 uur in het zadel te hebben gezeten begint te piepen met:Scaluner schreef:Wat versta je eigenlijk onder 'Duitsland-klaar' ?? )Hubert ! schreef:
De Gary Fisher RIG is Duitland-klaar gemaakt
" maar mama""
Dat word er bedoeld met ''Duitsland klaar''
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Mag ik dit topic een ongegeneerde kick geven vragen om een update over deze ongelooflijke fiets? 

This ain't no sun tan, we got a mud tan!
Er is in NL buiten 'pimp', 'vet' en 'gaaf' niet echt een logische reden om dit soort banden te steken. Dit gaat pas noodzakelijk worden wanneer onherbergzaam terrein met sneeuw of zand bereden moeten worden. Door het enorm grote contactoppervlak van de banden met de ondergrond drijf je op heel mul zand / sneeuw. Banden zijn met heel lage spanning te berijden op heel mulle stukken strand.Pieter! schreef:Kan je nog iets meer zeggen hoe hij rijdt?
Wanneer zou je deze megavette banden gebruiken, en wanneer een 'beschaafder' maatje ?
Veel heb ik niet op deze fiets gereden, ik gebruik hem af en toe voor woon-werk, altijd goed voor veel leuke reacties en rare blikken. De banden rollen trouwens verbazingwekkend licht.
De fiets is niet gemaakt voor veel stuurwerk, dit gaat door het draaiend gewicht en de maten en hoeken van het frame heel zwaar. 'Tire drag' zal hier ook wel iets mee te maken hebben volgens mij. Dit is waarschijnlijk ook niet wat de ontwerpers in gedachten hadden. Het moest vooral een fiets zijn om lekker stabiel rechtdoor mee te fietsen over onherbergzaam terrein.
Ik merk met afremmen het grote draaiende gewicht goed, het afremmen gaat stukken trager. Ook is bij zoveel draaiend gewicht een stijvere vork noodzakelijk. Dit model weegt ca 1100 gram en ik vind 'em aan de slappe kant in deze configuratie, terwijl ik de meeste 29er vorken van rond dit gewicht echt aan de (te) harde / stijve kant vind.
Een probleem waar ik met deze fiets wel tegenaan gelopen ben is de grote Q-waarde. In deze fiets zit een 100mm DH trapas, om de banden genoeg ruimte te geven. Hierdoor komen echter de pedalen wat verder uit elkaar te staan dan mijn knieën lief zijn. Bij gebruik in terrein hield ik hier geen lekker gevoel aan over

Voor woon-werk doet hij het echter prima