Re:[Discussie] Vogelgriep [H5N1]

Chronisch last van crashen? Andere problemen? Stel hier je medische vragen.

Moderator:Beheerders

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » za okt 29, 2005 3:15 pm

Mathijs schreef:
Als het vogelgriep virus zich mengt met de menselijke variant kan het wel eens uit de hand lopen. Maar zolang het buiten NL blijft en de mens niet besmet kan raken maak ik me niet zoveel zorgen.

Gelukkig vooral aan je zelf denken :?

Het is goed voor de aarde als er echt een epidemie uitbreekt, 6 miljard is helaas teveel. Maar ja ik wil niet mij leven opofferen, neem de buurman maar. Of nog beter een Aziaat ofzo. :-X

Waarom worden er medicijnen ontwikkeld? Omdat wij, zeker de westerling, ons leven zeker willen zijn. Goed daarom ook dat de VS getroffen wordt door orkanen, jammer dat daar de arme zwarte het meest onderleiden.(die hebben echt geen geld voor medicijnen of een goed huis)

Heb ik recht van spreken? Nee want ik heb wel een kind op de wereld gezet (=theorie, praktijk heeft mijn vrouw gedaan)

Moraal van het verhaal, we zijn met teveel hier op de wereld maar niemand wil een offer brengen, ik ook niet, dus grijpt noodzakelijkerwijs geregeld de natuur in.

Brum.

Bericht door Brum. » za okt 29, 2005 4:52 pm

Jurriaan schreef:
[
Mathijs schreef:
Als het vogelgriep virus zich mengt met de menselijke variant kan het wel eens uit de hand lopen. Maar zolang het buiten NL blijft en de mens niet besmet kan raken maak ik me niet zoveel zorgen.

Het is goed voor de aarde als er echt een epidemie uitbreekt, 6 miljard is helaas teveel. Maar ja ik wil niet mij leven opofferen, neem de buurman maar. Of nog beter een Aziaat ofzo. :-X

Waarom worden er medicijnen ontwikkeld? Omdat wij, zeker de westerling, ons leven zeker willen zijn. Goed daarom ook dat de VS getroffen wordt door orkanen, jammer dat daar de arme zwarte het meest onderleiden.(die hebben echt geen geld voor medicijnen of een goed huis)

Heb ik recht van spreken? Nee want ik heb wel een kind op de wereld gezet (=theorie, praktijk heeft mijn vrouw gedaan)

Moraal van het verhaal, we zijn met teveel hier op de wereld maar niemand wil een offer brengen, ik ook niet, dus grijpt noodzakelijkerwijs geregeld de natuur in.

Klopt allemaal wel, maar ook als waren er 2 mensen op aarde, dan zou dat natuurgeweld er nog steeds zijn.

Mathijs

Bericht door Mathijs » za okt 29, 2005 6:16 pm

Jurriaan schreef:
[
Mathijs schreef:

Zo kan je het ook opvatten natuurlijk...

Natuurlijk is het erg voor iedereen die er door getroffen wordt., maar zolang het nog niet in NL is ga ik niet alle kippen en ander gevogelte vermijden en me druk maken om besmetting.

BLRacing

Bericht door BLRacing » za okt 29, 2005 8:52 pm

Xircuit schreef:
Ik denk dat het allemaal wel mee valt, stemmingmakerij zeg maar. Natuurlijk moeten we met deze onderwerpen serieus om gaan, maar ik ga er vanuit dat we over een paar maanden de vogelgriep vergeten zullen zijn. In de media worden er dingen gezegd zoals: "Het schijnt bepaald niet aannemelijk te zijn dat deze vogelgriep zich zal mengen met de mens, maar het kan wel". Wat je daar dan mee moet is mij onduidelijk, een nogal als, als, misschien, als verhaal.

Ik wacht af.

4 broers en zussen van mijn oma zijn in de vorige eeuw gestorven aan de spaanse griep. Dat was in Nederland. Zodra het virus samenvloeid met menselijke virussen, is het hek van de dam. Helemaal op dit moment want de wereld is mobieler dan ooit met alle vliegbewegingen e.d. Als er een pandemie lomt zal dit niet alleen vele levens eisen, maar ook de totale wereld economie (helaas) op zijn gat leggen. Je kan er lang over fantaseren maar als het virus muteerd is het ook maar afwachten hoe besmettelijk het virus is. En dan moet er ook nog eens een vaccin voor ontwikkeld worden wat jaren kan duren.
Ik hoorde van de week trouwens dat het virus H5N1 al resistent geworden is voor Tamiflu dus dat is ook al geen goed nieuws.
Sometimes nature strikes back, real hard.

Dirt4breakfast

Bericht door Dirt4breakfast » zo okt 30, 2005 12:58 am

surfstad schreef:
En voor een ieder die in de randstad woont. Zou maar vast een Ark gaan bouwen of in een hoge flat gaan wonen.

Pffff... is het toch maar goed dat ik als bewoner van het pittoreske Leiden eerder dit jaar van een ark naar een hoge flat verhuisd ben ;D

Sven

Bericht door Sven » zo okt 30, 2005 10:17 am

B.L.Racing schreef:

4 broers en zussen van mijn oma zijn in de vorige eeuw gestorven aan de spaanse griep. Dat was in Nederland. Zodra het virus samenvloeid met menselijke virussen, is het hek van de dam. Helemaal op dit moment want de wereld is mobieler dan ooit met alle vliegbewegingen e.d. Als er een pandemie lomt zal dit niet alleen vele levens eisen, maar ook de totale wereld economie (helaas) op zijn gat leggen. Je kan er lang over fantaseren maar als het virus muteerd is het ook maar afwachten hoe besmettelijk het virus is. En dan moet er ook nog eens een vaccin voor ontwikkeld worden wat jaren kan duren.
Ik hoorde van de week trouwens dat het virus H5N1 al resistent geworden is voor Tamiflu dus dat is ook al geen goed nieuws.

Kijk. Hier doelde ik dus op...

surfstad

Bericht door surfstad » zo okt 30, 2005 11:03 am

B.L.Racing schreef:
Als er een pandemie lomt zal dit niet alleen vele levens eisen, maar ook de totale wereld economie (helaas) op zijn gat leggen.

Hoezo helaas? Krijg je tenminste weer deel economien en locale handel ipv multinationals.

[
B.L.Racing schreef:

Kickuh he!

Ps ondanks dat ik hoog woon ben ik begonnen met een ark te bouwen op mijn dak.
Je weet toch, precies groot genoeg voor mij, Casper en mijn fietsie.

Dick Pony

Bericht door Dick Pony » di nov 01, 2005 8:55 pm

Vooralsnog is er volgens mij geen sprake van dat het vogel-virus zich heeft gemuteerd met een mensen-virus. Pas dan zou er kans zijn op een zogenaamde pandemie.
De mensen die in Azie gestorven zijn zijn gestorven aan het vogel-virus. In een zeldzaam geval kan dat voorkomen. Dit virus kan zich niet van mens op mens verspreiden. Dat kan pas als het muteerd met een menselijke virus variant. Dan wordt het dus gevaarlijk.

De kans dat twee virussen zich vermengen is volgens mij helemaal niet zo groot. Er kunnen altijd gevaarlijke virussen ontstaan. Dat heeft niet perse met vogels te maken.
We worden weer aardig bang gemaakt door de media denk ik. Zoals zo vaak, om maar eens een millenium-bug te noemen.

We moeten natuurlijk wel oppassen. Helaas is zelfs in dit ontwikkelde westen lastig om voor de hand liggende maatregelen uit te voeren. Ik denk aan het ophokken van vogels. Wat is er in hemelsnaam op tegen om die paar hobby-kippen voor een periode binnen te houden. Preventie lijkt me, zoals zo vaak het makkelijkst.

Uit ervaring, geloof me, weet ik dat de pluimvee-sector zich erg bewust is van de risico"s. En dat ze bovendien er alles aan doen om het risico van verspreiding zo klein mogelijk te maken.

Plaats reactie