Re:Trial skills Poll
Moderator:Beheerders
DUh...Zane"s bike kan je een trackstand laten doen zonder dat je er zelf opzit (gazza 3.0 ;D)
Dressuur noemen ze dat...
In principe kan ik het op elke fiets wel...zelfs al een beetje op mijn gewone huis-tuin-keuken gazelle met 61 als framemaat ofzo.
JD
Dressuur noemen ze dat...
In principe kan ik het op elke fiets wel...zelfs al een beetje op mijn gewone huis-tuin-keuken gazelle met 61 als framemaat ofzo.
JD
Ben der nu al een beetje mee bezig om stil te blijven staan, en ik moet zeggen het lukt steeds beter

Orkje schreef:
Ja, gewoon blijven oefenen! Hoeveel trialrijders zitten er eigenlijk op DP?
Ik ben af en toe ook nog wel bezig met trial maar de laatste tijd ben ik meer aant dirtjumpen van de winter wel veel op mn trialfiets gezeten.
maar nu is mn pedaal draad even uit mn crank dus kan ik even niet

Ik doe trials, alleen de vooruitgang zit er even niet meer in. Eindexamen dit jaar (vanaf morgen) en ik heb m"n naaf kapot gemaakt. HOPEfully replaced soon.
edit: www.extremebiketeam.com Impressive dude. Er zijn toch meer vergevorderde trialrijders in Nederland dan ik had verwacht. (Ik ben er iig geen van). Rijd je nog steeds met B1? Of voor B1? Ben namelijk wel nieuwsgierig naar je framekeuze.
JD
edit: www.extremebiketeam.com Impressive dude. Er zijn toch meer vergevorderde trialrijders in Nederland dan ik had verwacht. (Ik ben er iig geen van). Rijd je nog steeds met B1? Of voor B1? Ben namelijk wel nieuwsgierig naar je framekeuze.
JD
Toen ik nog een klein manneke was, probeerde ik op zo"n oud bmx fietsje wat stuntjes uit. Mijn vader beoefende destijds nog trial met de motor, dus ik dat nadoen op de fiets. Maarja, toen bmx verkocht en nooit meer geoefend.
Maar nu ben alweer enkele jaren into mountainbiking, maar wil eigenlijk ook weer eens wat trialproefjes gaan doen. Maar daar moet ik natuurlijk wel een trialbike voor hebben. Want met een fully ATB gaat dat niet zo geweldig.
Maar om daar nou een nieuwe trialbike voor te kopen, zie ik niet zitten. Dus ik zoek eigenlijk wat gebruikts. Een complete fiets of alleen een framesetje is ook welkom. Weet iemand btw een paar importeurs van trialfietsen. Ik werk zelf bij een LBS, dus kan ik misschien rechtstreeks wat bij een importeur bestellen.
Laat maar weten, als je denkt dat je wat weet voor me!
Maar nu ben alweer enkele jaren into mountainbiking, maar wil eigenlijk ook weer eens wat trialproefjes gaan doen. Maar daar moet ik natuurlijk wel een trialbike voor hebben. Want met een fully ATB gaat dat niet zo geweldig.
Maar om daar nou een nieuwe trialbike voor te kopen, zie ik niet zitten. Dus ik zoek eigenlijk wat gebruikts. Een complete fiets of alleen een framesetje is ook welkom. Weet iemand btw een paar importeurs van trialfietsen. Ik werk zelf bij een LBS, dus kan ik misschien rechtstreeks wat bij een importeur bestellen.
Laat maar weten, als je denkt dat je wat weet voor me!
-
JD JD JD schreef:
Ik doe trials, alleen de vooruitgang zit er even niet meer in. Eindexamen dit jaar (vanaf morgen) en ik heb m"n naaf kapot gemaakt. HOPEfully replaced soon.
JD
Hee Triple JD,
Tof dat je www.extremebiketeam.com hebt ontdekt. Ik rijd zelf sinds 1997 voor Be One, en momenteel met een prototype Be One trialframe dat waarschijnlijk binnenkort op de markt komt. Ik kan er nog niet veel over vertellen, behalve dat het mij erg goed bevalt. Houd de sites van het Extremebiketeam en Be One in de gaten voor meer info!
Een nieuw Be One trialframe? INFO! INFO!
Kun je al iets zeggen over de lengte van dechainstays? Wielbasis?
Kun je al iets zeggen over de lengte van dechainstays? Wielbasis?
-
XBT trialrider schreef:
Ik kan er nog niet veel over vertellen, behalve dat het mij erg goed bevalt.
-
Yo,
Voor de trialisten die morgen (zaterdag de 29ste) niets te doen hebben, kom naar Utrecht! Samen met een paar vrienden ga ik daar "n beetje trial-en, just for fun. En hoe meer zielen... Dus morgen rond 11:30 op "t centraal station van Utrecht!
Voor de trialisten die morgen (zaterdag de 29ste) niets te doen hebben, kom naar Utrecht! Samen met een paar vrienden ga ik daar "n beetje trial-en, just for fun. En hoe meer zielen... Dus morgen rond 11:30 op "t centraal station van Utrecht!
Uhh, mijn lijstje maar eens. Zijn deze dingen goed na 4 á 5 maanden serieus oefenen? ???
- bunnyhop zijwaards over lat : 40cm
- bunnyhop rechtdoor rollend over lat : 45cm
- bunnyhop statisch : durf ik niet te schatten
- sidehop statisch : 60cm
- sidehop rollend : 1meter
- draaiend hoppen : 120 graden (deze is een ruwe schatting en ik ben niet echt goed in schatten. Meer dan 90 graden makkelijk in ieder geval.)
Hey extremebikeTeam ziet er gaaf uit! Straks eens even rustig gaan kijken.
p.s. Is allemaal met een dualfiets met 100mm vork en 35mm stem. (Wat een trials-fiets!
)
- draaiend hoppen : 120 graden (deze is een ruwe schatting en ik ben niet echt goed in schatten. Meer dan 90 graden makkelijk in ieder geval.)
Hey extremebikeTeam ziet er gaaf uit! Straks eens even rustig gaan kijken.

p.s. Is allemaal met een dualfiets met 100mm vork en 35mm stem. (Wat een trials-fiets!

G.T.T. schreef:
Uhh, mijn lijstje maar eens. Zijn deze dingen goed na 4 á 5 maanden serieus oefenen? ???
als je in 5 maand geleerd hebt om al rijdend 1meter de lucht in te gaan, das niet slecht.
Maar wat is het verschil tussen een zijwaartse bunnyhop en een sidehop?
Tja, ben niet zo goed met namen maar ik zal het even beschrijven....
- Zijwaardse bunnyhop is bij mij over een soort hoogspringlat.
Je gaat dan parallel staan aan de lat en terwijl je een bunnyhop doet trek je je fiets er over heen. De nadruk ligt dan dus op hoogte.
zoiets
- Sidehop is gewoon een zo groot mogelijke afstand zijwaards springen. De nadruk ligt dan dus op afstand tussen plaats van afzetten en plaats van landen. (liggen ook parallel aan elkaar.)
zoiets
(Vreemd genoeg alleen maar naar links, want als ik naar rechts spring trek ik steeds m"n voet van het pedaal. :P )
- Zijwaardse bunnyhop is bij mij over een soort hoogspringlat.
Je gaat dan parallel staan aan de lat en terwijl je een bunnyhop doet trek je je fiets er over heen. De nadruk ligt dan dus op hoogte.
zoiets
- Sidehop is gewoon een zo groot mogelijke afstand zijwaards springen. De nadruk ligt dan dus op afstand tussen plaats van afzetten en plaats van landen. (liggen ook parallel aan elkaar.)
zoiets
(Vreemd genoeg alleen maar naar links, want als ik naar rechts spring trek ik steeds m"n voet van het pedaal. :P )
I see..
Dan nog, 40cm is niet slecht; ik raakte vroeger zelf max 50a60cm hoog, het enige probleem was dat ik dan tegelijk naar achteren sprong door een foute techniek (ik denk dat dit komt door teveel aan je armen te trekken en de beweging met je benen die daarop volgt niet snel genoeg te doen)
Trouwens, gezien je toch zo"n techniek analyseerder bent (doe ik ook veel), is je de analogie van een bunnyhop met bijv. een perfect shot bij basketbal of een worp met een frisbee nog niet opgevallen?
Dan nog, 40cm is niet slecht; ik raakte vroeger zelf max 50a60cm hoog, het enige probleem was dat ik dan tegelijk naar achteren sprong door een foute techniek (ik denk dat dit komt door teveel aan je armen te trekken en de beweging met je benen die daarop volgt niet snel genoeg te doen)
Trouwens, gezien je toch zo"n techniek analyseerder bent (doe ik ook veel), is je de analogie van een bunnyhop met bijv. een perfect shot bij basketbal of een worp met een frisbee nog niet opgevallen?
Ahhh, één meter VER, ik dacht al, sidehop één meter hoog
... het wereldrecord is 1m30, dus...
(Ja, 1m30, Benito Ross, check www.koxx.fr)

(Ja, 1m30, Benito Ross, check www.koxx.fr)
Hahaha, zat gisteren nog op die site en het was me niet eens opgevallen! Hmmm, is Jeff Lenosky z"n wereldrecord nu kwijt? Hij had 1,15m maar deed dat volgens mij wel met een stock(26"), deze is met een mod(20") of maakt dat niks uit?
Hey Stino! Die analogie zou ik best eens willen horen, kan me er namelijk niet zoveel bij voorstellen.
Bij jouw 50 á 60cm, gebruikte je dan ook enkeltechniek? Door een iets betere lichaamspositie en enkeltechniek ben ik in korte tijd al veel vooruit gegaan. (Hoewel ik die enkeltechniek nog lang niet goed genoeg kan.)
Hey Stino! Die analogie zou ik best eens willen horen, kan me er namelijk niet zoveel bij voorstellen.
Bij jouw 50 á 60cm, gebruikte je dan ook enkeltechniek? Door een iets betere lichaamspositie en enkeltechniek ben ik in korte tijd al veel vooruit gegaan. (Hoewel ik die enkeltechniek nog lang niet goed genoeg kan.)
G.T.T. schreef:
mmm ik kan het niet echt goed uitleggen, maar als je weet hoe een degelijk shot bij basket moet uitgevoerd worden zie je het toch, niet?
Komt er zo een beetje op neer dat je eerst preload (door je benen gaan), dan 1 gestroomlijnde explosieve beweging... Exact op je hoogste punt bij basket, moet je pols volledig geplooid zijn en naar beneden wijzen en je arm volledig gestrekt, zoals bij een bunnyhop op je hoogste punt je benen volledig geplooid zijn en je armen gestrekt.. Of zoiets van die aard...
Ik kan het echt niet deftig uitleggen maar als je de 2 naast elkaar in een filmpje zou zien zal het wel duidelijk zijn denk ik.
mja probeerde ik wel, maar ik ben niet zo"n bunnyhop fan omdat het jaren training vergt alvorens je de techniek perfect beheerst.. Ik sprong er maar wat op los dus ;-
Trouwens, het draait om veel meer dan alleen je enkels, als je enkel ( ;-] ) daarop gaat focussen ga je andere punten onbewust verwaarlozen denk ik. Uiteindelijk komt het erop neer in je hersenen een soort "bunnyhop template" aan te maken, dit doe je door telkens opnieuw een bunnyhop uit te voeren en erover na te denken. Dit "template" moet je elke keer opnieuw zien te verbeteren, tot het zo goed is dat je hersenen het altijd opnieuw kunnen uitvoeren zonder dat je er nog bij moet nadenken...
-
Wel erg weinig trials riders hier in Nederland , ik zelf uit Engeland , wat een verschil .De scene begint steeds meer te groeien maar zij er maar weinig in regio Leiden . Ik doe al 4 jaar aleen maar Trials , it rules . Meeting , anyone ?
- Downhillbillie
zoiets?
is een oud collega, meervoudig jeugdkampioen geloof ik, maar dan met een motertje,
nu weer op z"n monty... ;D

is een oud collega, meervoudig jeugdkampioen geloof ik, maar dan met een motertje,
Downhillbillie schreef:
zoiets?
![]()
wel grappig, zo met hoog zadel en voorvering, maar als hij een motor gewoon is, zal dat niet zo erg zijn.