Re:bikepark voor een beginneling te doen?? (zo nee, hoe voor

Deel ervaringen en informatie over de Bikeparks in europa en de rest van de wereld.

Moderator:Beheerders

jojo

Bericht door jojo » vr jul 23, 2004 2:37 pm

Ex_Inferis schreef:
Is zo"n freeride parcours in bijvoorbeeld Winterberg te doen op een hardtail met klikpedalen, of moet je absoluut een freeride bike huren om zo"n parcours te pakken?

Is best te doen, je hoeft er niet speciaal een bike voor te huren. Hoewel je misschien met een andere bike wel meer lol beleefd op zo"n baan (en andere banen in Winterberg).

Bruno

Bericht door Bruno » vr aug 06, 2004 7:49 pm

Denk idd dat het met een FR of DH bike veel toffer is omdat je sneller kan gaan en zelf minder klappen te verwerken krijgt.
Het 1ste parcours dat ik zelf reed met mijn DH was Bad Wildbad, vriend van me is ook net begonnen eigenlijk en het eerste dat hij reed was Les Gets en Morzine, dus is allemaal te doen, voor alles is er de eerste keer tenslotte he.
Om gewoon eens te proberen en de smaak te pakken te krijgen is Winterberg ideaal, kan je makkelijk voor 1 dag naartoe, is kort parcour dus niet zo vermoeiend, je kan er de hele dag op blijven doorgaan, is ook niet zo moeilijk maw geen extreme hindernissen op "t parcour. Wel opletten, "t is helemaal ni te vgl. met de grotere DH parcours zoals Todtnau en BWB,... die zijn ni alleen langer maar technisch zeker eens zo moeilijk. Ze hebben er wel ook nog vette Northshores en een extreem lange 4 cross, een waar je dizzy van bent als je beneden komt :)

tank24

Bericht door tank24 » wo sep 29, 2004 11:43 am

kwintelooijen, mooi werk, vraag maar aan een maat van me die zo ook wel eens zo jump maken.....ik stond erbij en lachte erna. pedaal schoot in zijn scheenbeen, gevolg twintig hectingen

een paar weken later ging ikzelf op me bek, bij een dirtjumpje, gevolg kaput sleutelbeen.

nu lacht hij het hardst want hij kan alweer fietsen en ik loop nog te kloten, dit is zo"n 2 maanden geleden gebeurd, dus

PsychoPeter

Bericht door PsychoPeter » vr okt 01, 2004 10:14 pm

jojo schreef:
[
Ex_Inferis schreef:
Is zo"n freeride parcours in bijvoorbeeld Winterberg te doen op een hardtail met klikpedalen, of moet je absoluut een freeride bike huren om zo"n parcours te pakken?

Is best te doen, je hoeft er niet speciaal een bike voor te huren. Hoewel je misschien met een andere bike wel meer lol beleefd op zo"n baan (en andere banen in Winterberg).

:D :D :D

Ben dit jaar een weekend in het Bikepark Winterberg geweest, de eerste dag heb ik het Freeride parcours gedaan op mijn oude Giant hardtail (en toen ook nog een starre voorvork) met spd"s, zelfs dat ging, ben die dag 2 keer flink op mijn muil gegaan 1 keer op mijn kop terecht gekomen (de groeven zitten nog in de helm ;D ) een keer vloog ik in volle vaart uit zo"n kom met de bike nog vast aan mijn poten al rollend de skipiste over.
Aan het einde van die dag hebben we nog op het oefenpacours de tables gedaan, da"s met een hardtail en met name met een "hardfork" niet echt aan te raden (de voorvorkpoten bleken later ook aardig krom/scheef ten opzichte van elkaar te staan :D , niet zo vreemd natuurlijk ik heb dingen met een bike gedaan die ik zelf nooit voor mogelijk had gehouden!
(De jongens van de club vertelden mij een aantal keer toch echt moest gaan stoppen want die zagen al aankomen dat mijn frame of fork ieder moment "knak" zou zeggen)
De 2e dag heb ik een Gaint AC1 gehuurd, die gasten daar hadden nog geen DH bikes te verhuren, dus ik mocht niet het DH parcours op.
Ik had zoiets nog nooit in mijn leven gedaan, maar de kick was zo gigantisch, ik kon er maar niet mee stoppen, ze moesten mij bijna met een schepnet op het parcours gaan vangen ;D
Maar een FS kan ik zeer zeker aanraden!!

Ik ben 45 Jaar en sinds een anderhalf jaar verslaafd geraakt aan het mtb"en, maar Freeride en Downhill is iets waar ik nu uren naar kan kijken, en ik heb sinds die dag nog steeds heimwee naar Winterberg.
Ik ben nu een nieuwe bike aan het bouwen en volgend jaar wil ik in het NK Funklasse gaan rijden, als mijn bike klaar is dan ga ik absoluut ZEKER weten een DH bike bouwen, ik ben smoor verliefd op de Banshee Scream (Of tegen die tijd een goede 2e hands opduikelen) dat heb ik al in de oren van de vrouw gefluisterd :D

Ik kan het iedereen absoluut aanraden om het zeker een keer te doen, gewoon rustig beginnen en als de adrealine eenmaal opgang komt wil je steeds harder en komt het kind in je boven, de skilift doet er ongeveer 7 minuten over, de Freeride kun je gemakkelijk binnen 4 a 5 minuten doen, dus reken maar uit hoeveel rides je op een dag kunt doen ;)
De grip op het freeride parcours is in iedergeval HEEL goed, pas alleen op voor sommige lengtegroeven die ontstaan door die kloterige "skidders", dat soort idioten rijden alle banen kapot.
Helaas heb ik het DH parcours niet kunnen proberen maar ik heb er wel rondgekeken, met een stevige freeride bike zou je het misschien kunnen doen? let wel dat er volgens mij drops van rond de 2 meter in zitten, ik vind drop off"s in iedergeval te gek, ze geven je vlinders in je buik :D
(Of ik ze van rond de 2 meter durf te nemen weet ik nog niet)

Ik las laatst een artikel in Fiets, over downhillen op de Alp de Huez, daar was de oudste downhiller 64 Jaar, dus er is nog hoop ;D ;D

Greetz,
Peter.

les alpes

Bericht door les alpes » za okt 02, 2004 9:53 am

PsychoPeter schreef:

Ik las laatst een artikel in Fiets, over downhillen op de Alp de Huez, daar was de oudste downhiller 64 Jaar, dus er is nog hoop ;D ;D

heb je dat artikel soms nog? Gaat het over de megavalanche? Ik ga binnenkort nog een keer naar AdH en ik wil wel eens weten wat er nog meer over gezegd wordt.

PsychoPeter

Bericht door PsychoPeter » za okt 02, 2004 10:23 pm

les alpes schreef:
[
PsychoPeter schreef:

heb je dat artikel soms nog? Gaat het over de megavalanche? Ik ga binnenkort nog een keer naar AdH en ik wil wel eens weten wat er nog meer over gezegd wordt.

Nee, ik lees de fiets altijd bij mijn huisarts in de wachtkamer :D,...gelukkig kom ik er zelden.
Neem anders eens contact op met de redactie van Fiets, zij willen je misschien wel een copietje toezenden, ik weet ook niet welk maandnummer het was.

les alpes

Bericht door les alpes » zo okt 03, 2004 9:09 am

PsychoPeter schreef:
[
les alpes schreef:
[
PsychoPeter schreef:

Nee, ik lees de fiets altijd bij mijn huisarts in de wachtkamer :D,...gelukkig kom ik er zelden.
Neem anders eens contact op met de redactie van Fiets, zij willen je misschien wel een copietje toezenden, ik weet ook niet welk maandnummer het was.

thx

Plaats reactie