Dirty Pages Fotograven talk part 2!!!! The next roll
Moderator:Beheerders
-
Ik heb van een foto hobbyist die ermee gestopt is een koffer met fotografie spullekes gekregen.
Omdat de koffer altijd in de weg staat moet ik er vanaf, dus mijn vraag aan jullie: wat is nog zoiets waard? Dan kan ik het voor een mooi prijsje op marktplaats gooien. het gaat om de volgende spullen:
- Camera standaartje
- Petri 50 mm 1: 1.8 lens
- Auto Panagor tele zoom lens 1: 3.8 85-205mm
- Pallas auto tele convertor 2x
- Cokin Multi images filter
- Cokin SK filter
- Cokin 20 kleur filters
- Cokin Star 8 filter
- Petri Mf-2 spiegel reflex camera
Sluitertijd 4 sec tot 1/1000
ASA: 25-3200
- PORST CX4 Spiegel reflex camara
Sluitertijd 1 sec tot 1/1000
- Matz 303 b flits
- Philips P532G flits
- ESWN ASA/DIN meter

alvast bedankt!
Mark
Omdat de koffer altijd in de weg staat moet ik er vanaf, dus mijn vraag aan jullie: wat is nog zoiets waard? Dan kan ik het voor een mooi prijsje op marktplaats gooien. het gaat om de volgende spullen:
- Camera standaartje
- Cokin SK filter
- Cokin 20 kleur filters
- Cokin Star 8 filter
- Matz 303 b flits
- Philips P532G flits
- ESWN ASA/DIN meter
alvast bedankt!
Mark
sorry, maar dat raak je niet meer kwijt vrees ik............Struik schreef:Ik heb van een foto hobbyist die ermee gestopt is een koffer met fotografie spullekes gekregen.
- Camera standaartje
- Cokin SK filter
- Cokin 20 kleur filters
- Cokin Star 8 filter
- Matz 303 b flits
- Philips P532G flits
- ESWN ASA/DIN meter
alvast bedankt!
Mark
dussssssss©
- Goofy @ Team SoliD
- Contacteer:
Ik ben me een beetje aan het orienteren..
nu vraag ik me af of de nieuwe EOS 400D ook filmpjes kan maken?
ik zie dat nergens op de website staan..
ook zie ik nergens staan, dat ik op het schempje kan zien welke foto ik maak? dus zoals op andere digitale-niet-spiegelrelex toestellen..
nogmaals ik ben een leek hierin (zoals te merken).
welke cam is beter?
Canon EOS 400D
Finepix S9600
nu vraag ik me af of de nieuwe EOS 400D ook filmpjes kan maken?
ik zie dat nergens op de website staan..
ook zie ik nergens staan, dat ik op het schempje kan zien welke foto ik maak? dus zoals op andere digitale-niet-spiegelrelex toestellen..
nogmaals ik ben een leek hierin (zoals te merken).

welke cam is beter?
Canon EOS 400D
Finepix S9600
TS
- Goofy @ Team SoliD
- Contacteer:
Sorrie.. mijn fout..
Laatst gewijzigd door Goofy @ Team SoliD op wo okt 04, 2006 2:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
TS
- Goofy @ Team SoliD
- Contacteer:
-
staat dat niet in je handleiding van je D50?nathan schreef:weet iemand ook of de nikon sb-800 ook reageert op flitssignaal van de nikon d50 zodat je um op afstand kan laten flitsen of heb je dan een speciaal ding nodig die ook erg aan de dure kant zijn. kan namelijk een sb-800 voor €350 helemaal nieuw met garantie uit de winkel krijgen.
ik dacht dat het niet ging,maar daar kan ik ook mis mee zijn
een D70S kan dit wel en een D200 ook
- Arnetteman
Nee dit kan niet met de D50 ZONDER kabel, dus op de remote.nathan schreef:weet iemand ook of de nikon sb-800 ook reageert op flitssignaal van de nikon d50 zodat je um op afstand kan laten flitsen of heb je dan een speciaal ding nodig die ook erg aan de dure kant zijn. kan namelijk een sb-800 voor €350 helemaal nieuw met garantie uit de winkel krijgen.
De D50 heeft geen commander flash functie. Dit kan alleen maar bij modellen vanaf de D70 en hoger zeg maar.
Wat je wel kunt doen is een aparte kabel kopen. Deze monteer je dan op de flitsschoen van je camera en sluit je aan op de flitsvoet van je flitser.
Echter, of de kabel dan lang genoeg is weet ik niet. Je zult hiervoor moeten informeren bij Nikon of bij de betere fotospeciaalzaken welke lengte van kabels je kunt krijgen hiervoor.
Succes
- Arnetteman
Ziet er op het eerste gezicht niet gek uit, zeker geen verkeerde prijs voor wat de camera je kan bieden. Is het een DSLR of zit er geen spiegel in?Goofy @ Team SoliD schreef:
is deze keuze de moeite waard? of kan ik beter een 'betere' cam kopen dat deze?
Wat wil je er mee gaan doen?
Belangrijk is vooral wat de vertraging is tussen het indrukken van de ontspanknop en het daadwerkelijk maken van de foto. Vooral bij sportfoto's is dit belangrijk. Het gaat momenteel zeker wel de goede kant op voor wat betreft de vertraging bij compacte digitale camera's.
yo thnx dat d8 ik ook al, heb eens rond gebeld naar beter foto zaken maar daar konden ze mij geen duidelijk andwoord geven. dan maar ff nadenken en een sb600 met kabeltje kopen.Arnetteman schreef:Nee dit kan niet met de D50 ZONDER kabel, dus op de remote.nathan schreef:weet iemand ook of de nikon sb-800 ook reageert op flitssignaal van de nikon d50 zodat je um op afstand kan laten flitsen of heb je dan een speciaal ding nodig die ook erg aan de dure kant zijn. kan namelijk een sb-800 voor €350 helemaal nieuw met garantie uit de winkel krijgen.
De D50 heeft geen commander flash functie. Dit kan alleen maar bij modellen vanaf de D70 en hoger zeg maar.
Wat je wel kunt doen is een aparte kabel kopen. Deze monteer je dan op de flitsschoen van je camera en sluit je aan op de flitsvoet van je flitser.
Echter, of de kabel dan lang genoeg is weet ik niet. Je zult hiervoor moeten informeren bij Nikon of bij de betere fotospeciaalzaken welke lengte van kabels je kunt krijgen hiervoor.
Succes
- Arnetteman
Deze moet je hebben.
SB 600 kost bij Konijnenberg nu 279 euro.
[reclame modus ON]
Voor dat kabeltje zou ik in jouw geval even bij Combi Sipkes in de Poelestraat langsgaan, groot Nikon liefhebber die je vast wel verder kan helpen. Ik heb mijn flitser daar gekocht, heel geschikte zaak en voor jou lekker dichtbij. Ook altijd erg scherp geprijsde occasions.
[reclame modus OFF]
SB 600 kost bij Konijnenberg nu 279 euro.
[reclame modus ON]
Voor dat kabeltje zou ik in jouw geval even bij Combi Sipkes in de Poelestraat langsgaan, groot Nikon liefhebber die je vast wel verder kan helpen. Ik heb mijn flitser daar gekocht, heel geschikte zaak en voor jou lekker dichtbij. Ook altijd erg scherp geprijsde occasions.
[reclame modus OFF]
Advies nodig,
Hier zitten genoeg fotograven dus zullen er ook wel mensen zijn met verstand van filmen en filmcamera's
Ik wil een filmcamera die ik kan gebruiken voor het filmen van mtb wedstrijden en andere bike gerelateerde dingen. BELANGRIJK: hij moet op m'n helm gemonteerd kunnen worden. Het moet dus een klein en handzaam modelletje zijn. Het hoefd geen superdure te zijn met een hoop toeters en bellen. Hij moet wel lang aan kunnen staan ik wil er namelijk toertochten mee kunnen filmen (ik weet niet hoelang zo'n bandje kan draaien. Of is alles tegenwoordig met geheugenkaarten)
Ik laat de camera uit dubai meekomen. Daar kost het zo'n 40 tot 50 % minder.
Ik wil er 200 euro aan uitgeven (hier in hollandia dus +\- 400)
Wie helpt mij??
Alvast bedankt voor de eventuelle reactie's
Rob
Hier zitten genoeg fotograven dus zullen er ook wel mensen zijn met verstand van filmen en filmcamera's
Ik wil een filmcamera die ik kan gebruiken voor het filmen van mtb wedstrijden en andere bike gerelateerde dingen. BELANGRIJK: hij moet op m'n helm gemonteerd kunnen worden. Het moet dus een klein en handzaam modelletje zijn. Het hoefd geen superdure te zijn met een hoop toeters en bellen. Hij moet wel lang aan kunnen staan ik wil er namelijk toertochten mee kunnen filmen (ik weet niet hoelang zo'n bandje kan draaien. Of is alles tegenwoordig met geheugenkaarten)
Ik laat de camera uit dubai meekomen. Daar kost het zo'n 40 tot 50 % minder.
Ik wil er 200 euro aan uitgeven (hier in hollandia dus +\- 400)
Wie helpt mij??
Alvast bedankt voor de eventuelle reactie's

Rob
Dan moet je Eddy the Eagle hebben, die zit op videoën!
Maar volgens mij is het op een helm monteren van een videocamera altijd volkomen ruk, zeker voor lange toertochten.
Of je moet een speciale helmcam hebben waarbij alleen de lens op je helm zit en de rest(recorder/batterijen) in je rugzak.
dusssss©
Maar volgens mij is het op een helm monteren van een videocamera altijd volkomen ruk, zeker voor lange toertochten.
Of je moet een speciale helmcam hebben waarbij alleen de lens op je helm zit en de rest(recorder/batterijen) in je rugzak.
dusssss©
Zo'n systeem heb ik nog wel voor je liggen, stuur maar een PM.Boss: ...Of je moet een speciale helmcam hebben waarbij alleen de lens op je helm zit en de rest(recorder/batterijen) in je rugzak.
(losse lens met portable videorecorder/editor)
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!â€
O neill Heeft n leuk systeem voor oa snowboarding
n rugzak met aansluitingen en bediening voor je ipod telefoon en n camera (aan jr bril) met de recorder in de rugzak
Kep dr afgelopen afgelopen winter voor n commercial voor gefilmd in munchen op n wintersport beurs (ISPO)
Komt geloof ik dit winter seisoen op de markt
angel
PS k denk wel dat t prijzig is !!!
n rugzak met aansluitingen en bediening voor je ipod telefoon en n camera (aan jr bril) met de recorder in de rugzak
Kep dr afgelopen afgelopen winter voor n commercial voor gefilmd in munchen op n wintersport beurs (ISPO)
Komt geloof ik dit winter seisoen op de markt

PS k denk wel dat t prijzig is !!!
Weet je dat zeker? iPods en digitale fotocamera's zijn nl. ongeveer net zo duur of zelfs duurder dan in Nederland online of bij de MediaMarkt. Of je moet er natuurlijk een "adresje" hebben, dan zijn er wellicht meer mogelijkheden...trek schreef: Ik laat de camera uit dubai meekomen. Daar kost het zo'n 40 tot 50 % minder.
Rob
Te Koop :
Canon D1 mark II body + 4x 1 giga SD kaarten :
Pas geserviced bij CPS : volledig clean+gecalibreerd
+/- 40000 shots (shutter garantee 150000)
Is van mid 05
Alle toebehoren worden nieuw bijgeleverd (van de nieuwe bodies die ik koop)
Prijs : 2000 euro (niet bespreekbaar)
Moet weg want ik moet een paar nieuwe bodies kopen.
(Belasting technish gezien...)
Canon D1 mark II body + 4x 1 giga SD kaarten :
Pas geserviced bij CPS : volledig clean+gecalibreerd
+/- 40000 shots (shutter garantee 150000)
Is van mid 05
Alle toebehoren worden nieuw bijgeleverd (van de nieuwe bodies die ik koop)
Prijs : 2000 euro (niet bespreekbaar)
Moet weg want ik moet een paar nieuwe bodies kopen.
(Belasting technish gezien...)
-
Plons
gooi die op http://forum.belgiumdigital.com/index.php
hier zullen ze daar niet dat bedrag aangeven
aangezien dat je hier niet eens een 2dehands top DH bike voor schappelijk bedrag kwijtggeraakt
gooi die op http://forum.belgiumdigital.com/index.php
hier zullen ze daar niet dat bedrag aangeven
aangezien dat je hier niet eens een 2dehands top DH bike voor schappelijk bedrag kwijtggeraakt